Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7881 til 7900 af 26633
-
Apple - SRP
ForumindlægHej Mit problemformulering lyder på: Karakteriser med udgangspunkt i virksomheden Apple Analyser smartphone branchen og apple strategiske udfordringer Jeg er i tvil om hvilken modeller jeg kan anvende? Jeg har styre på hvad der skal stå i den først, med at karakteriser virksomheden appl... -
Boganmeldelse - hvilken bog?!
ForumindlægVi skal lave både en mundtlig og en skriftlig bogandmeldelse og jeg ved ikke hvilken bog jeg skal vælge! I vores fremlæggelse/mundtlige del skal der også indgå et digt man selv har lavet om bogen, og man skal afspille en sang man synes passer til bogen. Jeg har tænkt på: The Hunger Games.... -
DHO VIGTIGT
ForumindlægHej, i dag fik jeg svar på min skriftlig DHO og en af de spørgsmål jeg skal besvar i mundtlig prøven er... "Hvordan kunne du mere optimalt have fokuseret din danskfaglige analyse?" Jeg analysere filmen Journal 64 med fokus på de filmiskevirkemidler. jeg kommer ind på billedeskæringer,... -
Er "At være beat" knækprosa, af Turéll
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med DIO, hvor jeg skriver i dansk og engelsk. Jeg skal analysere digtet "At være beat" af Dan Turéll, men har problemer med at fastlægge genren. Jeg går ud fra, at det enten er et prosadigt eller knækprosa. Knækprosa pga. digtets linjer er brudt meget specielt, der... -
Naja Maria Aidt: "Præsidenten går i seng med de forkerte"
ForumindlægKan I hjælpe med en analyse og fortolkning af digtet "Præsidenten går i seng med de forkerte" af Naja Maria Aidt, fra samlingen "Rejse for en fremmed", 1999. Skal lave et oplæg om det i en dansktime, men digtet giver virkelig ingen mening for mig? Her er digtet: __________... -
dansk
ForumindlægJeg har lidt brug for hjælp, jeg skal fortolke og analysere dette digt men jeg har meget sværet ved at forstår digtet. Er der nogen der kan fortælle mig hvad digtet handler om? på forhånd tak Ja, jeg har multifarvet smag min møbelkrop er blød og glat min hjerne er fyldt med spild og celler- de e... -
AT i dansk/historie(samfundsvidenskabelig del)
ForumindlægHej SP Emneforvirringen er da snart total med AT og "Rejser". Forstår at det skal være en fysisk rejse og indtil videre kunne jeg godt tænke mig at kombinere Dansk og Historie. Har ikke samfundsfag længere (havde det på B niveau i 2.g), men er det alligevel muligt at have faget isted... -
H.C. Andersen - Hun duede ikke
ForumindlægHej..Er i gang med at analysere en novelle af H.C. Andersen, men er blevet lidt lost.. er der nogle der kan hjælpe??Håber det.. -
der er noet i vejen
Forumindlæghej er der nogen der har skrevet en stil eller analyse og fortolkning af "Der er noet i vejen"? hvis ja kan i sende dettil mig jeg sal bruge det til inspiration -
Diskursanalyse for roman?
ForumindlægHej! Kan man godt lave en diskurrsanalyse af en roman? Altså normalt analyserer man direkte tale - kan jeg godt også analysere personernes tanker i romanen? Tak på forhånd :) -
En eftermiddag (kortfilm)
ForumindlægHej Søger en fuld analyse af kortfilmen "En eftermiddag" da jeg skal op i denne kortfilm. Det ville hjælpe mig rigtig meget da jeg overhovedet ikke kan finde ud af at analysere -
Kvinden i baren - fortolkning?
ForumindlægHej Skal lave en analyse og fortolkning af Naja Marie Aidts Kvinden i baren. Er ikke lige så skrap til analyse og slet ikke fortolkning, så er der nogen som måske ville komme med lidt hjælp til hvad man kunne fokusere på. -
Hjælp søges til virksomhedsøkonomi opg. på engelsk
ForumindlægSom overskriften lyder skal jeg lave en opgave hvor jeg skal analysere et regnskab samt lægge budget for efterfølgende år. Selve opgaven er umiddelbart ikke så voldsom, hvis man bare forstår at analysere en simpelt regnskab... Er der nogen der har mod på at hjælpe mig med det? Deadlin... -
SRP i historie og Samf
ForumindlægHeey.. Har fået en opgaveformulering der lyder følgende. Redegøre for årsagerne til opbruddet i Jugoslavien i 90'erne. Analyser centrale aktørers bidrag til løsningen af Kosovo-konflikten. Vurder mulighederne for dannelsen af et uafhængigt Kosovo. Er der nogen som har ideer til noget sam... -
Taksonimiske niveauer
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå forskellen på det analyse delen og disskusssion + vurderings delen, da der er mange forskellige forklaringer, så har lidt svært ved at skelne mellem dem... Må man godt i sin vurderings - og diskussions afsnit drage nyt viden, altså bruge nye kilder til, fx. at ar... -
Metode i religion
ForumindlægHej. Jeg er virkelig helt forvirret mht. de her metoder i AT, så har lige et spørgsmål. Jeg har valgt at analysere kristendommen og islams syn på samfundet. Jeg har tolket i Bibelen (hvis man kan sige det sådan) og har bla. taget fat i kapitlet "spørgsmål om skat til kejseren", hvor jeg... -
SSO, diskussion
ForumindlægEr lige kommet ind i en stor krise, da jeg ik ved hvad jeg skal skrive i min diskussion. \n\nMin problemformulering lyder: På baggrund af en kort redegørelse for romerrigets politiske, økonomiske og sociale forhold ønsken en diskussiona af årsagerne til Romerrigets fald. I diskussionen inddrages ... -
Hjælp dansk synopse: humor
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "humor" til min dansk eksamen og har lidt svært ved at komme i gang/ forstå hvad der jeg skal lave. Det gør ikke det hele meget bedre at min lærer er lidt ligeglad med mig, da jeg ikke laver mine ting til tiden pga at jeg er i gang med at flytte. Det har s... -
Mening med denne sætning?
ForumindlægHvad vil dette sige: - "Da morgenen kom, købte han den søvnløse fri" -
Gode H.C. Andersen tekster
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og vi har i dag trukket fordybelse emne i dansk. Har trukket: Tema: Romantikken Fordybelseområde: Andre tekster af H.C Andersen Så kender I nogle gode må gerne være lidt svære tekster af H.C Andersen jeg kan bruge til min mundtlig dansk? Vi har i klassen læst "Klok...
