Dansk

DHO VIGTIGT

19. juni 2022 af ana9191 - Niveau: A-niveau

Hej, i dag fik jeg svar på min skriftlig DHO og en af de spørgsmål jeg skal besvar i mundtlig prøven er...

"Hvordan kunne du mere optimalt have fokuseret din danskfaglige analyse?"

Jeg analysere filmen Journal 64 med fokus på de filmiskevirkemidler. jeg kommer ind på billedeskæringer, lyd og farver. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan "mere optimalt have fokuseret" min danskfaglige analyse?


Brugbart svar (2)

Svar #1
19. juni 2022 af kravlundis

Uden at have set filmen Journal 64, går jeg ud fra, at du kunne have analyseret filmen med et større fokus på din problemformulering. Hvis det, du har analyseret, ikke har 'optimal' relevans for din opgave, er der nok nogle andre analysepunkter der havde givet mere mening at analysere - de havde været mere 'optimale'. 


Svar #2
19. juni 2022 af ana9191

#1

Uden at have set filmen Journal 64, går jeg ud fra, at du kunne have analyseret filmen med et større fokus på din problemformulering. Hvis det, du har analyseret, ikke har 'optimal' relevans for din opgave, er der nok nogle andre analysepunkter der havde givet mere mening at analysere - de havde været mere 'optimale'. 

FIlmen er en fiktions film om Sprog anstalten. Jeg skal undersøge om hvorvidt filmen giver et retvisende billede af anstalten. Hvordan synes du jeg kunne have analyseret filmen mere optimalt hvis mit fokus punkt er den billede filmen giver af anstalten 


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2022 af kravlundis

Det tror jeg ikke jeg kommer til at vide medmindre jeg ser filmen, og det har jeg ikke tænkt mig.

Desuden er det din egen opgave at besvare selve spørgsmålet. Min opgave er at hjælpe dig med at forstå det - ikke give dig svaret.




Skriv et svar til: DHO VIGTIGT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.