Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8001 til 8020 af 33009
  • FSA - skriftlig fremstilling :?

    Forumindlæg
    Hej . Jeg skal i morgen op i dansk - skriflig fremstilling, og vil derfor spørge om i har nogle råd til , hvordan jeg kan forberede mig , og hvad der er vigtigt for en stil :) Og vil lige spørge om jeg må tage nogle noter med og retskrivning eller , hvad må man i det hele taget med ?
  • Eksamen - problemregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :)
  • Nogen der vil rette?

    Forumindlæg
    Food as an identity Last night I ate out for the first time in a weary long time. I had a weary hard time doing it because it means a lot to me to be eating at home with my family. The home is very important to the Danes. And that is connected with the Danish food culture and identity. There ...
  • Engelske sætninger. Hjælp til at rette.

    Forumindlæg
    • My name is Samantha Landon. • I have written this message because I need you. • I am stranded on an island and I don’t know what I shall do. • I am alone and I need your help. • I come from USA • . I was out in a boat with my boyfriend Tyler We ha...
  • Ægyptisk matematik SRP HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg kunne godt tænke mig at skrive SRP om ægyptisk matematik, (i mat og historie) men har ingen ide om hvad det skal indebære. Begge fag er på A -niveau, er der nogle der har en som de vil sende til mig? Skrive hvis du har en, så kan du få min mail, TAAAAK! :-))
  • Dansk analyse af Anne Franks Dagbog

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive dansk-historie opg. hvor jeg skal analysere Anne Franks udvikling som person under krigen og forholdet mellem beboerne og deres liv under jorden, men hvilke "regler" er der for sådanne analyser?
  • Gymnasielærer

    Forumindlæg
    Hej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer?
  • HASTER! HJÆLP . PLZ :(

    Forumindlæg
    hvad skal man bruge af metoder , når man har biologi og historie . Mit emne er louis pasteur og hans opdagelser, hvilken betydning det havde osv. jeg er virkelig fortabt omkring det her . nogen der gider hjælpe? skal aflevere synopsis imorgen?
  • HJÆÆÆÆÆLP !!

    Forumindlæg
    Heeej Folkens jeg er i gang med en historie opgave hvor jeg skal skrive om cubakrisen. Nogle der kan fortælle mig kort om den kolde krigs forløøb . For har ikke rigtig styr på det :S Taaak på forhånd hilsen Cathrine :*
  • Hjælp til analyserende og vurderende spørgsmål til prøve

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde på nogle analyserende og vurderende spørgsmål til en prøve i historie? Overemnet er "Folkedrab". Mit emne er "Folkedrabet på de Irakiske kurder". Håber nogen kan hjælpe!
  • SRP - Den sorte død i mat/his

    Forumindlæg
    Hej folkens, jeg ville høre om der er nogen der har skrevet eller synes det er godt at skrive i emnet "Den sorte død/ pesten" i matematik og historie? Jeg er stadig lidt usikker, men jeg vil bare gerne vide om der er nok stof i begge fag? på forhånd, tak :)
  • Katastrofe?????

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus
  • Atombomben, manhattanprojektet

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil bare høre, om der er andre, der har valgt atombomben eller manhattanprojektet i AT 2012. Jeg har fagene fysik og historie, men jeg er lidt i tvivl om metoden i fysik. Jeg har ikke lavet noget forsøg. Er der andre, der vil fortælle, hvad i har gjort? Tak!
  • Sin Bin or Lucys heart

    Forumindlæg
    hejsa. Er der nogle der ligger inde med et resume af teksten Sin Bin or Lucys heart? (gerne på engelsk) I så fald hvad er plottet i historien så? Hvis du kunne hjælpe mig, ville jeg blive meget glad <3
  • Problemstillinger - jordskælv

    Forumindlæg
    Jeg er lige begyndt på et forløb om katastrofer og har valgt og skrive om emnet jordskælv inden for fagene fysik og historie, men jeg er helt lost på hvad problemstillingerne kunne være?? Kan i komme med nogle eksempler jeg måske kunne bruge?
  • Krigstid - hvad skal jeg snakke om?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har trukket "krigstid" som overemne i dansk, men jeg aner ikke, hvad jeg kan snakke om. Jeg frygter, at jeg vil gå for meget over i historie, hvorfor jeg godt kunne bruge nogle idéer. Det ville være alletiders! :)
  • 2. fremmedsprog på klassikerlinjen. Spansk, russisk eller tysk? HJÆLP.

    Forumindlæg
    Okay, så, jeg havde tænkt mig at få "Tysk fortsætter" og opgradere det til A, men så rådede min storesøster mig stærkt til, ikke at gøre det. Hun siger, grammatikken bliver ekstremt besværlig, og ingen fra hendes klasse kan snakke bare nogenlunde flydende da deres analysering af kasus o...
  • Engelsk...er det fint?

    Forumindlæg
    Hey... Ville lige høre om der er nogen som vil kigge/rette på min engelske tekst... på forhånd mange tak :Dmvh KarinMore than 3000 schools all over the country have been invited to join a competition with the motto "earthworms to the rainforest". The classes have to try to get earthworm...
  • Engelsk Oversættelse - Kort

    Forumindlæg
    Hejsa, villem blive glad, hvis nogle gad og kigge den igennem. Er ikke den bedste til engelsk. Dansk version: Den unge mand stak pengene i lommen uden at sige et ord og forsvandt. Et par timer senere da formanden i pakkeekspeditionen kom ind på kontoret for at tale med direktøren, spurgte denn...
  • Havet - noget som ikke er naturvidenskabeligt?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg er ude at svømme i forhold til årets AT-emne. Det sker, fordi jeg simpelthen ikke har lyst til at inddrage et naturvideskabeligt fag i AT. Jeg leder derfor efter sager, der kan belyses af dansk, engelsk, samfundsfag og historie. Nogen med nogle gode idéer? Jeg er ikk...