Studievalg og videregående studie

Gymnasielærer

22. november 2017 af Mathian

Hej alle derude

Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. november 2017 af MLektiehjælp

Det er svært at finde job, men dine muligheder er bedst med fag som historie og matematik der findes på A niveau, i modsætning til eksempelvis filosofi. 


Svar #2
22. november 2017 af Mathian

Øv, er det lige svært i alle fag, eller er der fag som er mere attraktive end andre. F.eks dansk sammenlignt med matematik?


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. november 2017 af MatHFlærer

Hvis matematik indgår i din uddannelse, så er jeg overbevist om, at der er job til dig... Især hvis matematik er hovedfag. Matematik + et andet naturvidenskabeligt fag vil være godt. Jeg valgte selv geografi. Du kan selvfølgelig også tage et humanistisk fag eller samfundsvidenskabeligt fag. Der vil altid være brug for dig i matematik. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
22. november 2017 af Mathias7878

Tror cand.scient i fysik og matematik er den mest oplagte mulighed :-)

- - -

 

 


Svar #5
23. november 2017 af Mathian

Ok, så må det blive matematik som hovedfag. Fysik, den må jeg lige tygge lidt på. Vil helst gerne have benene i begge lejre. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. november 2018 af 123434

3#
Jeg har samfundsfag/statskundskab, men vil gerne have sidefag i matematik

Brugbart svar (0)

Svar #7
27. november 2018 af 123434

3#
I så fald tænker jeg, at jeg med samfundsfag og matematik har ret gode muligheder for ansættelse.

Skriv et svar til: Gymnasielærer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.