Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8161 til 8180 af 25374
  • Hjælp til kronik

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en kronik som jeg skal lave. Jeg synes simpelthen er det er så utrolig svært. Jeg skal redegøre teksten og karakterisere argumentationsformerne. Er det nogen som kan hjælpe mig lidt på vej Teksten er nedenunder Rygermyten om den frie vilje Kronik af Charlotta Pisinger - afde...
  • Inspiration til essay/tale

    Forumindlæg
    Hej derude. Nu er det sådan at jeg for første gang i evigheder har fået frie tøjler til at skrive en aflevering. Jeg skal skrive en tale, formuleret på den måde at det også kunne være et essay. Jeg må skrive om alt mellem himmel og jord. Alt fra politik, sport til kultur, mode unge og jeg...
  • Essay - Hjælp til at komme videre.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg har fået et essay for til imorgen og lige nu sidder jeg bare fast. Man skulle tage udgangspunkt i en af fire oplevelser. Jeg har valgt denne: "Din mobiltelefon har ringet mange gange, og det irriterer dig at blive forstyrret" Indtil videre er jeg kommet lidt ind ...
  • Citater?

    Forumindlæg
    Hvor mange citater skal der ca. være i en opgave med 2 hovedfag som tysk og historie? Det er jo sprog fag så der skal være en del plus historie. Er det mellem 20-30?
  • Sisterhood of night

    Forumindlæg
    Hej..er der en som har analyseret denne historie fra studentereksamenen august 2001.Engelsk højniveau.Vil blive meget glad for hjælp, synes at det er en meget mystisk historie.
  • Land of the Lost

    Forumindlæg
    Hej, nogen der har læst historien? Hvis I har, kan I fortælle mig hvad temaerne er i historien? Og hvorfor hedder titlen Land of the Lost?
  • Rifbjerg (cigaretter)

    Forumindlæg
    Er der nogen som har læst novellen/historien "cigaretter" af Rifbjerg fra 1964. Kan ikke rigtigt finde et budskab eller nogen mening i historien.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Er der en som enten er historier eller er rigtig god til historie, som vil rette/se min opgave igennem? Det ville virkelig hjælpe, da det er en meget vigtig opgave.
  • eksamen!

    Forumindlæg
    Hej jeg så der var et "skema" over hvordan man behandler en religions tekst, og den brugte jeg... men nu er det historie det gælder, på fredag! er der nogen der har en fremgangsmåde til en historie tekst???
  • HJÆLP til eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg så der var et "skema" over hvordan man behandler en religions tekst, og den brugte jeg... men nu er det historie det gælder, på fredag! er der nogen der har en fremgangsmåde til en historie tekst???
  • Hvad er motivet i en novelle - altså hvad handler den om?

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at analysere en novelle. men jeg har ikke helt forstået det med hvad handler historien om - altså motivet i historien. nogen der kan forklare mig det? tak på forhånd!
  • You touched me - by D.H. Lawrence

    Forumindlæg
    Hej derude.. Er der nogle af jer der har læst denne historie og som kan give mig lidt indput til tema, historien mm?? MVH Kommende Student
  • Danmark fra 1840-1914

    Forumindlæg
    hej... jeg skal til historie årsprøve i morgen, og kunne virkelig godt bruge nogle noter til Danmarks historie fra 1840-1914-... nogen der kan hjælpe??
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Hvad kan jeg perspektivere Levi Strauss historie med? Og hvad kan jeg perspektivere Henri Dunant's historie med? Det haster virkelig!
  • kildekritik?

    Forumindlæg
    Hej. Skal man have kildekritik med i sin historie opgave.. Hvis ja, hvad skal der stå i den? ?? Kender i forresten nogen der vil være interesserede i at rette min historie opgave?
  • Rette min stil

    Forumindlæg
    Hej alle! Nogle der gider rette denne stil igennem? Det er en jeg-fortæller historie hvor fortælleren er et dovendyr! Tak for hjælpen - historien er vedhæftet herunder.
  • HJÆLP (HAMIDE SPIELT HAMIDE)

    Forumindlæg
    Jeg skal til at igang med at skrive en slutning på historien Hamide spielt hamide .. Er der nogen som har en slutning på historie, de gider sætte ind? VIIIIIIGTIGT..
  • Hvilken metode bruges?

    Forumindlæg
    Hvilken metoder er det der bruges, når man har valgt dansk og historie som sinebærende fag for opgaven? Er det ikke noget med at det er den samfundsvidenskablige metode i historie? Tak på forhånd.
  • AT METODE

    Forumindlæg
    Vil i ikke tjekke min metode. Det er dansk og historie. I historie har jeg en kilde og 2 tabeller I dansk har jeg flere litterær tekster
  • Sammenhæng(prinsesse på glasbjerg)

    Forumindlæg
    Historien er opdelt i 2 historier. Hvad er sammenhængen? Har nogle bud? Men det er jo en fantastisk ting at tjekke tankegangen ud her ,)! help!