Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8201 til 8220 af 11183
-
Vægtøgning i 40-50 års alderen
ForumindlægHej jeg har fået mine eksamensspørgsmål til min 1.g eksamen i biologi, men et af spørgsmålene kan jeg simpelthen ikke finde svaret på. Spørgsmålet er hvorfor man ofte begynder at tage på, når man bliver 40-50 år, selv om man hverken spiser mere eller nedsætter sit aktivitetsniveau. Jeg i... -
Hvad er virksomme stoffer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med min 24-timers biologi eksamen og har fået en tabel jeg ikke fuldstændig forstår. Figuren er på det vedhæftede billede. Delen jeg ikke forstår er: hvad er forskellen på bekæmpelsesmidler og virksomme stoffer? For hvis det er den andel af bekæmpelsesmidlerne... -
Cellemembranen??
ForumindlægHej! Jeg skal til biologi C eksamen om et par dage og sidder og kigger lidt på de spørgsmål jeg har mulighed for at trække. Der er et spørgsåm omkring cellerne, hvori der indgår et underspørgsmål som hedder: • En vurdering af hvilken rolle cellemembranen spiller for opretholdelsen af e... -
Hjælp med betaling.
ForumindlægHejsa jeg læser på Stx og skal op i mundtlig Biologi (A) 24. timers eksamen. Jeg trækker et spørgsmål på mandag d. 24. juni. Er det noget du kan hjælpe mig med, så må du MEGET gerne skrive til min mail [email protected] eller på tlf. 27 13 69 49. vh. Oktay Bagiran -
gærsvampe
Forumindlæghej alle sammen.. sidder her og laver biologi opgave og er nu gået i stå.. opgaven handler om gæring af glukose til alkohol.. håber nogen af jer hjælpsomme kan hjælpe mig. opgaven lyder således!!! hvilken betydning har gæringen for gæringsvampen??? hvor i naturen finder man gærsvampe?? og hvil... -
Kartofler og osmose
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kan et link til en rapport eller en øvelsesvejledning til et forsøg i biologi, hvor man skal "finde kartoffelcellers isoosmotiske koncentration"? Jeg aner nemlig ikke hva man skal, så håber der er nogen der kan hjælpe. Har llige søgt herinde, men synes ikke... -
Punktforurening
ForumindlægHey, jeg sidder med et spørgsmål jeg skal forberede til biologi eksamen, spørgsmålet er: Forklar hvad der sker i et vandløb i forbindelse med punktforurening med organisk stof. Mit problem er at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad "punktforurening" betyder. Jeg har fået at vide... -
Idéer til en KREATIV planche
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til den her fremlæggelse, da det er imorgen jeg skal fremlægge om biologi for 7 klasserne. Jeg har først i dag trukket et fag, så jeg har ingen idéer til planchen. Så derfor beder jeg inderligt at i vil give mig nogle fantastiske idéer! Mine emner er om skoven ... -
atombomben
Forumindlægjeg sidder midt i AT8 hvis det kan hjælpe nogen men kort sagt har jeg et biologi spørgsmål der lydder sådan: En analyse af hvilke biologiske konsekvenser atombomningen havde for folkene i Hiroshima og Nagasaki håber der er nogle der har nogle guldkorn eller gode links for det er sku svært at fin... -
Elite-skoler
ForumindlægHvad er der galt i at opretter elite-skoler? Jeg mener, at det er sundt for et samfund, når man deler massen op. Nogen psykologer hævder, at det er godt for børn, hvis de er blandet. Det tror jeg ikke! Når elite-børn/unge er sammen virker det stimulerende, og de vil dermed opnå et bedre liv. Vi ... -
økologi figurer
Forumindlægjeg har brug for hjælp til nogle figurer fra bogen " biologi på tværs" jeg vil godt ha dem skrevet ned så jeg ikke glemmer det men jeg kan bare ikke får det skrevet ned.. figur 165 - kvælstofkredsløbet figur 166 - fosfor kredsløbet figur 182 og 183 - søer figur 178 og 177 - vandløb... -
srp - hjælp til emne
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive srp, og jeg har brug for lidt insperation til valg af emne. Jeg har havt en masse op og vende, og kan ikke tage en beslutning.. Er der nogen der ved om et rigtig spændende emne? Måske i samfundsfag, psykologi, biologi eller religion? :) Tak på forhånd :) -
SSO om enzymer??
ForumindlægHej jeg går på hf og skal til at vælge emne til min sso-opgave hvor jeg har valgt at skrive i biologi B og vil gerne skrive om enzymer men er der nogen ideer til hvilket enzym man kan gå i dybden med? eller nogen ide til hvilket emne? Fordi jeg vil rigtig gerne skrive enzymer men er lidt på bar b... -
Dna klassifikation
ForumindlægHej Jeg skal skrive en synopsis i AT indeholdende fagene biologi og oldtidskundskab. Jeg har fået emnet 'DNA klassifikation'. Jeg har store kvaler med at finde en indgangsvinkel. Hvordan jeg skal få integreret de to fag og dernæst hvilket materiale jeg kan bruge og hvor jeg finder det. Er... -
Biotek A og Dansk A - vejledning
ForumindlægHej alle ? Nogen der ligger indd med nogle gode ideeer til til et emne til SRP? Jeg overvejer selv at vælge noget omkring resistens men ved ikke indenfor hvad. Tænker det nok skal være mere specifikt? Har også tanker om stamceller og syntetisk liv. Men hvad er bedst at tage fat i når det er biot... -
Vandets kredsløb og rolle i et økosystem
ForumindlægHej jeg står her med denne opgave, som i tydeligt nok godt kan se handler om vandets kredsløb og rolle i et økosystem. Jeg gar fået at vide jeg skal lave en fremlæggelse om det hvor jeg skal bland biologi, kemi og naturgeografi ind i fremlæggelsen, Ville bare hører om der var nogen som havde nogl... -
Forvirret
Forumindlæghejsa jeg har et spørgsmål jeg er lidt forvirret over hvad jeg engang skal blive og har besluttet lidt at jeg gerne vil noget med it men nu forstår jeg bare ikke om jeg skal tage stx eller hhx, nogle der har forslag? er bare ikke så vild med biologi, natur/teknik osv. men er totalt... -
Hjælp! hvilke fag er bedst?
ForumindlægHej allesammen. I denne uge skal jeg skrive en NV (naturvidenskabeligt grundforløb) rapport, hvor vi har om klimaforandringer. Jeg har faget biologi og skal vælge et fag mere, men er MEGET i tvivl om jeg skal vælge naturgeografi, fysik eller kemi. Hvad synes i ville være bedst? Vi har haft lidt... -
Dobbeltstrenget plasmid - Gendannelse?
ForumindlægHej allesammen! Har gennemrodet min biologi bog for at finde ud af følgene spørgsmål men uden held. Ville høre om nogen af jer var i stand til at hjælpe mig? Spørgsmålet er følgende "Hvorfor gendannes dobbeltstrenget plasmid-DNA, men ikke dobbeltstrenget kromosomalt DNA" Har sel... -
CENCORER
ForumindlægVille det ikke være dejligt at vide/se sin cencor før man skal til eksamen? Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig oplysninger om: MIDTFYNS GYMNASIUM Jens Uffe Hansen i matematik SVENDBORG GYMNASIUS Adda Hæstrup i historie HORSENS STATSSKOLE Rune Lehmann Nielsen i biologi Håber der er nogle der ...
