Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8341 til 8360 af 26633
-
Lars Løkke Rasmussens nytårstale 2011
ForumindlægEr der nogen der har læst og analyseret Lars Løkke Rasmussens nytårstale 2011 ? -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Niccolò Machiavelli
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave hvor jeg skal 1. Redegøre for Machiavellis syn på menneskets natur og redegøre for hvordan hans politiske filosofi er et udtryk for en rennæsance? Analysere de to kapitler i "Fyrsten" hvor jeg kommer ind på a. steder der viser Machiavellis syn på men... -
SRP - 1984, overvågningssamfund
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP om George Orwells roman "1984" med henblik på overvågningens indflydelse på individet og min problemformulering kommer til at indeholde følgende: 1. En redegørelse for brugen af overvågning som magt- og disciplinerende middel på baggrund af Michel Foucaults... -
Sociologi: Weber og Durkheim
ForumindlægHej alle Jeg sidder i øjeblikket med en sociologi eksamen (3. semester) hvor jeg blandt andet (analyserende, vuderende) skal sammenligne Durkheim og Webers sociologiske perspektiv med hensyn til hhv. styrker og svagheder i deres syn på forholdet mellem individ og samfund. Eksempelvis med afs... -
sildig opvaagnen
Forumindlæghej...jeg skal skrive en analyse og en fortolking sildig opvaagnen af St.St.Blicher.er her nogen der har skrevt en stil om den eller bare har læst den som kan hjælpe mig med analysere og fortolke den..jeg synes den er lidt svær. -
En københavner i jylland
ForumindlægHej venner, skal op til dansk mundtlig eksamen med essayet " En københavner i jylland" er der nogen der har analyseret den hvor jeg kan få inspiration fra? har lidt svært med at analysere den. -
Åndernes Hus
ForumindlægJeg tænkte på om, nogen herinde lå inde med noget materiale om Åndernes Hus eller kendte nogen gode sider, da jeg skal lave en analyse om den. Jeg har desværre ikke set den, så det ville være fedt. Hvis der var nogen herinde, der kendte en side eller lå inde med noget materiale jeg kunne læse, så... -
AT 11 - sprogfag.
ForumindlægJeg er stadig på bar bund mht. emne til den endelige AT og har derfor brug for lidt klarhed. Er der nogen, der ved, hvordan man kan bruge fag som spansk og engelsk? Jeg ved, at man i dansk jo kan gå ind og analysere osv, men hvad med engelsk og spansk? Går ikke ud fra, at det er nok, hvis jeg bar... -
Herman Bang, Pernille
ForumindlægHey....Er der nogle der ligger inde med en analyse af Pernille?Mvh Perfe -
hjælp!!!!! myte
Forumindlægjeg skal op til mundtlig årsprøve i dansk .. jeg ved ikke rigtig hvordan man analyser en myte...plzz hjælp...:-( -
Har lige et spørgsmål :)
ForumindlægNår man karakterisere en tekst, hvad vil det så sige man helt præcist gør? Og at karakterisere er det, det samme som at analysere? -
Tilflyttere Helle Helle
ForumindlægNogen der har skrevet en analyse af novellen "tilflyttere" af Helle Helle? Det haster :)) -
hjæælp (Jan Sonnergaard - den eneste ene, eneste)
Forumindlægnogen som har skrevet en analyse af denne her tekst: Den eneste ene, eneste af Jan Sonnergaard? -
AT eksamen i naturvidenskabeligt fag og engelsk
ForumindlægHej.. Jeg ville høre om der er nogen der har været til AT eksamen i et naturvidenskabeligt fag og engelsk. For jeg har Bio A og Engelsk B og jeg har så læst bogen "Brave new World" der omhandler genteknologi. Men hvad kan jeg blive spurgt om i engelsk? Er ikke helt sikker. Skal jeg ana... -
hjælp!!!!!!!!!!!!
Forumindlæg´hej alle sammen ::: er der nogen der kan hjælpe mig med at ret det sprogelig indhol f.eks. grammatik, ordforråd, alternative ord osv.. og selve formulering af sætninger og indholdet: og hvis i kan se hvis jeg har svaret rigtige på opgavet og hvis det var det det gik ud på.... tusind tak på forhå... -
Tysk - sætninger
ForumindlægGoddag Jeg har nogen sætninger på tysk, som jeg ikke er sikker på er rigtige. OBS; Det der er streg under, er det som jeg er i tvivl om. Digtet hedder An die Eltern. Wer spricht? Ein Junge spricht. Was meint er? Er meint das die andere märkwurdig ist. Wer ist ihr? Ich gloube das "ihr&qu... -
Hvilke metoder har I brugt? AT
ForumindlægHej, Jeg ville lige høre hvilke metoder I har brugt i danskfaget, samt religion? Og er der nogen af jer der har eksempler på hvordan i f.eks. har analyseret tekster/artikler? Mit emne er 9/11. Det ville hjælpe rigtig meget. -
"Den Dårlige Svømmer"
ForumindlægHey derude.. Nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Carsten René Nielsens "Den dårlige Svømmer" ? Det skal være en analyse hvor jeg hæver mit niveau ! På forhånd - Mange tak ! -
HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg skal op til dansk eksamen i morgen og kunne virkelig godt bruge noget hjælp. Jeg mangler analyse ark på hvordan man analysere et billede og en reklame! Nogle der har nogle gode fif?
