Filosofi

Niccolò Machiavelli

08. november 2016 af WMC - Niveau: C-niveau

Hej.

Jeg skal skrive en opgave hvor jeg skal 

1. Redegøre for Machiavellis syn på menneskets natur og redegøre for hvordan hans politiske filosofi er et udtryk for en rennæsance?

 Analysere de to kapitler i "Fyrsten" hvor jeg kommer ind på

a. steder der viser Machiavellis syn på menneskets natur.

b. Machiavellis syn på en god (Eller nærmere effektiv) fyrste.

Jeg skal også analysere et eller flere selvvalgte argumenter i tekstuddraget (Hvad er præmisserne? Explicit som implicit, hvad er konklusionen? Er argumenterne gyldige?)  

På baggrund af materialet: Dokumenten om Machiavelli fra den Europæiske filosofis historie, kapitel 15 og 18 af "Fyrsten".

Jeg er lidt på bar bund, nogle som kan hjælpe?? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. november 2016 af Moderatoren

Hvad har du problemer med? Ved du ikke hvordan du laver en redegørelse og analyse eller?

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #2
08. november 2016 af WMC

Jeg har problemer med at komme i gang. Især det med hans politik er udtryk for en renæssance forstår jeg ikke helt? Jeg kan heller ikke helt finde ud af forkale analysen af de to kapitler. 


Skriv et svar til: Niccolò Machiavelli

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.