Filosofi

Camus’ betydning for andre danske forfattere som Seeberg og Martin A. Hansen

10. maj 2021 af UCL (Slettet) - Niveau: B-niveau
Er der en som kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Hvilke betydning og indflydelse har Albert Camus’ med Sisyfosmyten haft for danskere forfattere som Peter Seeberg og Martin A. Hansen? Alt hjælp er værdsat, mange tak

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. maj 2021 af Moderatoren

Skal du ikke bruge din problemstillinger? Eller hvordan hænger det sammen?

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2009370#2013474


Svar #2
10. maj 2021 af UCL (Slettet)

Spørgsmål er min overordnet problemformulering som jeg forsøger at finde noget materiale til. Jeg har prøvet at søge på det, men det er lidt svært.

Brugbart svar (1)

Svar #3
10. maj 2021 af Moderatoren

Det er nok ikke noget, som man bare lige kan søge sig frem til. Vil det ikke hjælpe dig at besvare problemstilling nr. 2?


Svar #4
10. maj 2021 af UCL (Slettet)

Ja vil helt bestemt kigge på min svar til min underspørgsmål. Jeg har besvaret mine underspørgsmål, jeg har også skrevet starten til et svar på den overordnet problemformulering, men mangler lidt information og at uddybe mit svar - og være konkret , selvom det nok er svært at give et helt fuldt ud konkret svar på.

Svar #5
18. maj 2021 af UCL (Slettet)

Er der nogle som forstår det her: 

Albert Camus' eksistentialisme adskiller sig fra de andre eksistentialistiske filosoffer i denne bog. Det gør den, fordi den er et direkte resultat af hans erfaringer fra virkeligheden. Derfor tøvede han også selv med at kalde sine tanker eksistentialistiske. Især på et punkt adskiller han sig fra andre eksistentialistiske tænkere, fordi han mener, at vi har et medfødt behov for godhed, fællesskab og etik.

Hvad menes der med Camus' behov for gdohed, fællesskab og etik?


Svar #6
20. maj 2021 af UCL (Slettet)

Har stadig ikke fået svar på det, så hvis der er nogen der nu kender svaret, vil jeg bliver meget glad for et svar


Skriv et svar til: Camus’ betydning for andre danske forfattere som Seeberg og Martin A. Hansen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.