Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8401 til 8420 af 11183
-
Idræt sro
ForumindlægHej alle Sidder lige i øjeblikket med SRO i biologi og idræt. Jeg har fået nogen resulter jeg skal analysere og vurdere. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg finder VO2 max, hvor x'erne er. Jeg vil blive virkelig glad, hvis nogen kan hjælpe mig med det. Jeg har vedlagt resultaterne. -
Hjælp til omformulering af problemformulering
ForumindlægJeg er ved at lave AT-synopsis i religion og biologi, hvor jeg har valgt at arbejde med Darwins evolutionsteori. Jeg har en problemformulering, men den skal omformuleres, så den bliver til et spørgsmål. "En undersøgelse af hvordan Charles Darwins evolutionsteori var et videnskabeligt gennemb... -
Immunologiske metoder!!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med at læse op til min biologi B eksamen, hvor jeg har fået mine eksamenssprgsmål i forvejen. Jeg er lidt i tvivl omkring et af spørgsmålene, derfor ville jeg høre om der nogen af jer der ved hvad det er man skal svare. Spørgsmålet lyder: Redegør for hvorledes immunologiske m... -
Immunbiologi
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med at læse op til min biologi B eksamen, hvor jeg har fået mine eksamenssprgsmål i forvejen. Jeg er lidt i tvivl omkring et af spørgsmålene, derfor ville jeg høre om der nogen af jer der ved hvad det er man skal svare/ komme ind på. Spørgsmålet lyder: Giv eksempler på hvorda... -
Lektierhjælp i Engelsk/spansk
ForumindlægHej jeg søger en der kan hjælpe mig med mine lektier. Jeg går i 3g og har brug for en der kan finde ud af Engelsk, Spansk og det ville være helt super hvis personen kunne finde ud af Biologi. Det skal selvfølgelig være en der er bedre end jeg. Dvs super dygtig 3g'er eller en der bare er dygti... -
Hjernen, hjælp til at inddrage matematik.
ForumindlægJeg skal til at skrive studieretnings projekt, nogen som har nogle ideer til hvordan jeg indrager mattematik? De 3 fag som jeg har valgt er - Biolog Filosofi og matematik. • Biologi Hjernen, hvordan fungere den? • Matematik ??? • Filosofi Sjæl, den åndelige kontra det lægemlige. ... -
Genetik
ForumindlægHej Nogen der kunne hjælpe mig med noget biologi ? Hvor finder vi generne? hvad er gener og hvilken funktioner har de ? Ved kønnet befrugtning opstår der stor variation, Hvorfor er det en fordel? Hvad er kloning? Hvad vil det sige at Gensplejse? nævn nogen områder hvor tekniken andvendes Ville væ... -
HJÆLP
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien på andet år på HF. Jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C niveau til B niveau, så jeg kommer til at fortsætte med faget i 2.g (HF). Lidt senere på året gik det op for mig, at jeg overhovedet ikke interesserede mig for faget, og har fortrudt mit ... -
hjælp med specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg vil gerne søge ind på "Diplomingeniør - materialeteknologi" hvor en af de specifikke adgangskrav er kemi c. Jeg startede på min hf i aug 2016 og dimiterede aug 2018, altså efter den gamle reform. Jeg har haft den naturvidenskablige fagpakke(kemi c, biologi, c og geografi c) . Skal j... -
Molekyle biology
ForumindlægHej, mit mål er at læse naturvidenskabelige fag, og tænkte på biologi. Jeg så molekyle biology på ruc. Men hører meget negativ ting om universitet, at det ikke giver gode job mulligheder og at systemet er helt rodet. Det gøre mig ret bange, og hvis jeg vælger denne bachelor så kan jeg ikke finde ... -
En ide til et overskrift :D?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en biologi artikel om renseanlæg. Jeg skal komme ind på vandets vej gennem rensningsanlægget og de 3 typer : mekanisk, kemisk og biologisk rensning. også Ns kredsløb Vi skal selv finde på en overskrift, og jeg kan ikke finde på en. Kan i komme med nogle ide om et overskrift t... -
Hjertet - afiltet og iltet blod ?
ForumindlægHej Har lige nogle spørgsmål om hjertet., eftersom jeg er igang med biologi rapport. - Hvorfor er der forskel på vægtykkelse i højre- og venstre hjertekammer? - Hvilken funktion har blodkarrene på hjertesoverflade? - Fører nogle arterier afiltet blod? og hvordan skal man evt. forklare det? - Ffør... -
Kulhydrater/sakkarider - æbler, cola osv.
ForumindlægHej alle, Sidder og er irriteret over en biologi rapport som egentlig var til i dag, men vi må gerne aflevere mandag :) Det er en rapport over glykæmisk indeks og jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af, hvilken slag sakkarid mine fødevarer er.. Jeg har med cola, rugbrød, æbler og cornflakes at gø... -
hjælp : Naturtilstanden og naturværdien
Forumindlægjeg er i gang med at lave en biologi rapport og mangler det sidste spørgsmål( diskussionen). spørgsmålet lød således: Vurdering af naturtilstanden og naturvædien- angiv naturværdien på en skala fra 1 til 5 , hvor 5 er bedst. du skal argumentere grundigt for din vurdering . håber nogen gider hj... -
PULS
ForumindlægHej sidder med en biologi rapport er lidt væk der er blevet givet et spørgsmål der lyder sim følgende: man kan med fornuft lave testen ( 2-punkt-konditionstest) et par gange samtidig med at testen bliver bedst, hvis du rammer to puls værdier der ikke ligger for tæt på hinanden eks. 13-160. Forkla... -
HÆLP!! DET HASTER!
ForumindlægJeg har en fremlæggelse i biologi, om lungekræft. Jeg skal bl.a. komme ind på hvor farligt lungekræft er, og jeg ved af egen viden, at det er yderst farligt. Jeg har prøvet at søge inde på nettet, men kan desværre ikke finde noget der er nyttigt... Hvis i ved noget om det, vil i så ikke hjælpe hu... -
blodtryk og puls - forskel på drenge og piger?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport om blodtryk og puls, i forhold til rygning. Men jeg er usikker på, om der er forskel på drenge og pigers blodtryk og puls? om det kan have noget at gøre med rygning? og hvorfor er der forskel på drenge og pigers blodtryk og puls?? jeg håber virkeli... -
Spørgsmål til viderearbejde
ForumindlægHej alle Jeg skal fremlægge om mediernes påvirkning af kropsbilledet/kropsidealet, hvor jeg også fokusere på undervægt og slankekurer. Jeg ved bare ikke hvad mine spørgsmål til viderearbejde skal være? Jeg skriver i fagene dansk og biologi, min problemformulering er: "Hvordan er medierne... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej alle Jeg skal fremlægge om mediernes påvirkning af kropsbilledet/kropsidealet, hvor jeg også fokusere på undervægt og slankekurer. Jeg ved bare ikke hvad mine spørgsmål til viderearbejde skal være? Jeg skriver i fagene dansk og biologi, min problemformulering er: "Hvordan er medierne... -
find gerninsmanden - øvelse
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til en biologi øvelse: Jeg mangler en konklusion pp forsøget, vi skulle finde gerninsmanden, og jeg ved det er mistænkt to, men hvad betyder at det er klippet med resriktionsenzym 1 og 2? altså hvad er forskellen og hvorfor, og den passer med det dna fra gernin...
