Studievalg og videregående studie

Molekyle biology

03. juli 2019 af sofe1
Hej, mit mål er at læse naturvidenskabelige fag, og tænkte på biologi. Jeg så molekyle biology på ruc. Men hører meget negativ ting om universitet, at det ikke giver gode job mulligheder og at systemet er helt rodet. Det gøre mig ret bange, og hvis jeg vælger denne bachelor så kan jeg ikke finde en fremtid.
Hjælp hvad skal gøre

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2019 af Anders521

#0 Og hvad er det så, du har hørt om RUC? 


Svar #2
03. juli 2019 af sofe1

Altså jeg hører om at dårlige lærer og at der ikke rigtig styre på tingene på ruc. Og da formen er anderledes end de andre universiteter så bliver det svært at få en job i fremtiden, men også en uddannelse. Jeg hører altid at man ikke skal gøre på folk, men hvad nu hvis det er rigtig

Brugbart svar (2)

Svar #3
03. juli 2019 af Anders521

#3 De undervisere og studerende jeg talte med gav mig et tilstrækkeligt positivt indtryk af skolen, at jeg overvejede at tage min kandidatuddannelse på RUC fremfor KU. Det kunne være en go' ide at opleve undervisningen og studiemiljøet på RUC for at få se, om det du har hørt, nu også passer. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. juli 2019 af anonym000

Du kunne havde valgt at tilmelde dig "Studerende for en dag"-programmet. Det giver et meget godt indblik. At basere sit uddannelsesvalg på rygter er langt fra optimalt.

- - -

...............


Svar #5
26. juli 2019 af sofe1

Altså jeg har fået en standby plads i næstved,så det er ikke sikkert jeg kommer ind på den uddannelse jeg gerne ville ind på. Men da jeg har hf, så har overvejet at læse Hf-udvidet pakke og prøve ruc. Men yes tak for tippet, men ved du hvordan man ansøger til det?

Svar #6
26. juli 2019 af sofe1

Altså "studerende for en dag"

Skriv et svar til: Molekyle biology

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.