Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8481 til 8500 af 11183
-
Forholdet mellem omega-6 og omega-3
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i biologi, hvor jeg skal afgøre følgende: Er forholdet mellem omega-6 og omega-3 5/1 eller derunder? Der er 6,47 g omega-6 og 3,61 g omega-3. Hvordan finder jeg forholdet mellem de to? Jeg har fundet frem til, at der er 1,79 gange så meget omega 6 som der er om... -
BPP og NNP
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig hvad BBP og NNP er, når man snakker om fotosyntese og respiration? Vi har lavet et forsøg i biologi om alger og vi har lavet nogle fine grafer, der viser CO2 koncentrationen i det målebæger vi brugte. Men spørgsmålet er bare hvad NPP og BPP fortæller... -
Blodkarnet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en biologi aflevering her til på fredag - jeg har bare det problem, at jeg ikke ved hvordan jeg skal beskrive vores blodkarnet. Jeg synes jeg har søgt en hel del efter det, men uden det store held. Hvis nogen sidder inde med en simpel forklaring der ikke bliver ... -
Tværfagligt projekt
ForumindlægHej. Jeg skal lave et tværfagligt projekt indenfor biologi, geografi og fysik/kemi. Det fællesfaglie fokus område er: Udledning af stoffer Jeg har valgt at skrive om "menneske skabte gasser" Nogen der kan hjælpe mig med, hvilket specifikke emner indenfor dette at jeg skal skrive om? -
direkte iltmåling el. makrofauna
ForumindlægHej, jeg sidder, og er ved at skrive biologi rapport. Vi skulle bestemme vandkvaliteten i en å, og til det har vi brugt makrofauna-metoden. Men jeg kunne godt tænke mig at sammenligne markrofauna-metoden med direkte iltmåling, hvilken en metode er bedst? Og hvad er forskellen? Håber der er en, so... -
Foreslag til SRP-emner
ForumindlægHejsa! Jeg skal inden så længe have valgt emne til min SRP-opgave. Jeg har overvejet at skrive i fagene kemi A/biologi B eller kemi A/fysik B. Er der nogen, som har et foreslag til, hvilke emner man kunne skrive om indenfor begge kombinationer af de ovenstående fag? Jeg håber, at nogen kan ... -
SRP Forsøg i bio og idræt
ForumindlægHej! Jeg er på mit 3. år i Gymnasiet, og skal lave et studieretningsprojekt. Jeg har valgt at lave projektet i fagene Biologi og idræt, med fokus på kostens betydning for muskelvæksten. Som en del af studieretningsprojektet, har jeg mulighed for at lave et forsøg der selvfølgelig skal have releva... -
Kræftfremkaldende stoffer
ForumindlægHej. Jeg ved ved at skrive SRP i fagene biologi og kemi. Jeg skal finde en metode hvor man kan finde ud af om et stof er kræftfremkaldende eller ej. Denne metode skal jeg analyser, så det må meget gerne være noget hvor der står hvad man har gjort trin for trin. Jeg har søgt rundt på nettet, men ... -
SRP HJÆLP smertestillende stoffer
ForumindlægHejsa Jeg sidder her med min SRP som består af en faglig kombination mellem to fag; Kemi A og Biologi B. Jeg har så et spørgsmål som jeg ahr svært ved og håber at nogen kan hjælpe mig med. Spørgsmålet lyder således: Hvorledes kan acetylsalicylsyre virke smertestillende? Håber virkelig på at der... -
Influenzavirus' opbygning?
ForumindlægHej jeg sidder her og laver SRP. Jeg skriver om den spanske syge i fagene biologi A og historie A. I min problemformulering får jeg af vide: Redegør for influenzavirus' opbygning. Nogen der kan hjælpe mig lidt, er gået lidt i stå. Giv gerne nogle links eller længere forklaringer der er til a... -
SRP rettelse
ForumindlægHej Jeg sidder her med min SRP som består af en faglig kombination mellem to fag; Kemi A og Biologi B. Jeg vil så spørge om der er nogen som vil kigge på den og rette den, da den tæller for 2 og betyder meget for min gennemsnit :/ Den skal afleveres på torsdag og regner med at blive færdig med de... -
Epidemier
ForumindlægHej! Er nogle der kender noget godt litteratur, hvor om SIR-model samt en grundig forklaring af den? Jeg har nemlig valgt emnet epidemier og epidemimodeller i SRP i fagene biologi og mat, og skal nu finde materiale - men umiddelbart kan jeg ikke finde nogle gode bøger eller sider på nettet? På ... -
SRP- smerte, hjælp.
ForumindlægHej. Jeg er netop nu igang med mit studieretningsprojekt, i fagene biologi og kemi. Emnet lyder på smerte og smertebehandling, og jeg har i den sammenhæng lavet en syntese af ibuprofen. Jeg vil derfor høre, om der var en der ville være så sød at læse min kemi-del i opgaven, det kunne være rigtig ... -
SRP emner
ForumindlægHej derude, Jeg skal skrive SRP i biologi og psykologi, dog er jeg pludselig i tvivl om mit emne, da det ikke fletter begge fag godt nok ind. Jeg vil derfor høre om der er nogen derude, der har en god idé til, hvad man kan skrive om? Det må gerne være et emne indenfor udviklingspsykologien, opvæ... -
hjælp!
ForumindlægHej (: jeg har lidt problemer i biologi om emnet doping. Jeg har fået tre opgaver der lyder; - Hvilke stoffer kan bruges for at undgå træthed? - Hvilke stoffer kan bruges til at få større muskler? - Hvilke stoffer kan bruges til at få flere blodlegmer? -
srp hjælp - bio/psyk
ForumindlægHej derude, Jeg skal skrive SRP i biologi og psykologi, dog er jeg pludselig i tvivl om mit emne, da det ikke fletter begge fag godt nok ind. Jeg vil derfor høre om der er nogen derude, der har en god idé til, hvad man kan skrive om? Det må gerne være et emne indenfor udviklingspsykologien, opvæ... -
Kvælstoffets kredsløb!
Forumindlæghej med jer. jeg skal aflevere en kæmpe opgave i biologi på fredag den 7. januar. kvælstoffets kredsløb? er helt lost. synes det er svært at finde noget brugbart og kunne godt bruge en forklaring på hvad den egentlig bare gør og består af. er det nogen der kan hjælpe mig evt. lidt på vej for så v... -
fordøjelsessystemet
ForumindlægHej. jeg er i gang med at skrive en rapport i biologi. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan medicin bevæger sig ned i spiserøret. Er det kun vand som får pillen til at glide ned i spiserøret, eller spiller spyt også en rolle? Hvis der er nogle som sider inde med en detaljeret forklaring eller ki... -
eksamen
ForumindlægHej håber at i kan hjælpe. 1. forklar, hvorfor behandling med Tamiflu skal påbegyndes senest to døgn efter smitte. Inddrag figur 1. hvordan laver man spørgsmål 4: se dette link: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf -
5
ForumindlægHej jeg har problemer med spørgsmål 5) Diskuter resultatet vist i figur 2. Inddrag resultaterne af dine beregninger http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf mine regne resultater er (procentvise) For voksne 30,2 % For børn 26,3 %
