Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8521 til 8540 af 23765
-
Eksamens hjælp søges - med god betaling!
ForumindlægHej. Jeg skal op til 24 timers eksamen i Fysik på C niveau (STX). Jeg trækker mit spørgsmål den 20 juni, hvorefter jeg har 24 timer til at forberede en præsentation, som jeg skal fremlægge den 21 juni. Det skal jeg bruge dig til: Jeg søger en person med stor faglig viden inden for fysik, evt en ... -
Useriøs i folkeskolen
ForumindlægJeg står nu her som 20-årig uden uddannelse. Jeg har til daglig et, uafaglært ekstremt kedeligt monotont arbejde. Dette har fået mig til at fortryde min mildest talt skandaløse arbejdsindsats i folkeskolen, og jeg vil derfor gerne i gang igen. Min umiddelbare idè var at starte på HF, men jeg tvi... -
Solenergi
ForumindlægHej alle vi har AT projekt om energikilder, herunder solenergi indenfor fagene samfundsfag, fysik og matematik. vii ville høre om nogen af jer havde noget lignende liggende evt. opgave eller andet.´, da vi skal finde en problemformulering omkring solenergi. på forhånd tak -
230 volt?
ForumindlægHejI min fysik bog står der at der er 220 volt i en alm. stikkontakt. Men andre steder har jeg hørt og læst det er 230 volt.Hvad skal jeg tro?Og hvad skal jeg sige til min eksamen i morgen?Hilsen Frederik -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
alkohol, grundlæggende????????
Forumindlæghej alle sammen! jeg skal op i fysik på torsdag, og pga. en del fravær går det rigtig skidt med at læse.. kan nogen fortælle mig nogle grundlæggende ting omkring alkohol? jeg er fuldstændig lost i alt det med alkener, OH-grupper osv........ -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHej, Jeg er nu nået til min tid hvor jeg skal vælge emne til mit studieretningsprojekt (SRP), og har stadig ikke valgt et, fordi jeg stadig er i tvivl, om hvad jeg skal vælge. Vil høre om i kan hjælpe mig, vil gerne have et emne i matematik eller fysik + idehistorie Mange tak ... -
9. Klasses eksaminer
ForumindlægHej. Jeg er på vej mod eksaminerne og jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan de eksaminer foregår i 9. Klasse. Jeg skal op i dansk, engelsk, kristendom og fysik. Har i nogle gode råd til eksaminerne og hvad man skal læse op på? Mvh kinna -
Hjælp til at analysere eget værk
ForumindlægJeg skal som sagt som så mange andre op i billedkunst C her imorgen. Mit værk er endelig færdigt, men har godtnok problemer med at analysere det. Værket er skabt i metal og giver mig derfor en smule problemer med at lave en analyse på det selv da jeg faktisk bare lige følte for at lave det så... -
Kemi
ForumindlægHej har brug for hjælp til opgave b De fleste metaller danner villigt oxider – altså forbindelser med oxygen. Formlerne for disse oxider afhænger af metallets placering i det periodiske system. Fx: Na(s) + O2(g) → Na2O(s) Mg(s) + O2(g) →MgO(s) Al(s) + O2(g) → Al2O3... -
reaktionsskema - LOST?!!!
ForumindlægHej SP Jeg skal opskrive et reaktionsskema for opløsning af nikkel i saltsyre, og jeg ved, at en elev vil undersøge, hvor meget nikkel, der i metallet på sin mobil. Eleven afvejer 0,21 g af metallet. Metallet opløses i saltsyre, hvormed nikkel omdannes til nikkel(II)ioner. Jeg har indtil videre, ... -
Afstemning: FY vs. KE
ForumindlægHej med jer...Jeg vil gerne lave en aldeles uvidenskabelig afstemning mellemFYSIKogKEMI.I min klasse med MA A, FY B og KE B er der nemlig 68%, der bedre kan lide FY i forhold til KE.Hvad med jer? -
FSA
ForumindlægHej allesamen Jeg skal om en halv uge op i fysik/kemi, og jeg har sgu lidt travlt ! Vi har følgene ting at komme op i: Samfundets enrgiforsyning 1. Magnetisme 2. Elektromagnetisme 3. Induktion 4. Vekselstrøm 5. Transformation 6. Ensretteren – dobbeltensretning Atomer og stråling 7. Atomets udfo... -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
404error og andre - min fys.rapport gik i vasken
ForumindlægSe først her, for at forstå hvilken rapport, der er tale om:https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=72032Ja, jeg fik 7 for rapporten af flg. grunde:1) Irrelevant teoriafsnit.2) Problemer med teoriafsnittet (spørgsmålene er det, som jeg ikke har redegjrot for overbevisende nok åbenbart... -
Varme fra en glødepære (Lysspectrum)
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg sidder og er i gang med at skal svarer på nogle "Forklaringsspørgmål" i forbindelse med en rapport og er stødt på et jeg ikke helt kan finde et klart svar på. Spørgsmålet lyder: " På nedenstående figur ses et spektrum fra en glødepære og et spektrum fra e... -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fr... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ...
