Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 8601 til 8620 af 163700
-
SRP - Engelsk - Historie/samf?
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt at skrive om Konflikten i Nordirland med engelsk som hovedfaget. Ved bare ikke om jeg skal vælge historie eller samfundsfag (B). Har hørt at historie skulle være et svært fag at skrive (set det via SRP bogen), så ville bare lige høre hvad folk havde at sige om d... -
SRP i engelsk og samfundsfag
ForumindlægHej , Jeg er i gang med med SRP, hvor jeg skriver om socialpolitik i USA og danmark. Jeg skriver i fagene engelsk og samfundsfag, og mit problem er at der derfor også skal indgå noget engelsk materiale. Der står nederst i min opgaveformulering at det engelsk sprogedemateriale skal være på 30-60 s... -
Engelsk underviser søges
ForumindlægUnderviser i engelsk søges til en pige på 15 år, som ønsker at forbedre hendes engelsk inden hun skal til niende klasse afgangsprøve. Det er primært hjælp til grammatik, korrekt udtalelse af engelske ord. Målet er at hun senere skal kunne følge med på B-niveau på gym. Skulle der være en kyn... -
Reducér udtrykket: a^2 + b^2 - a(a+b)
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med udtrykket: a^2 + b^2 - a(a+b) Er lidt i tvivl om hvad det bliver? Kan det passe at det er b^2 - ab? -
ENGELSK NOVELLE DER OMHANDLER NYNAZISME .
ForumindlægHej .. Jeg står med et kæmpe problem . jeg er igang med at skrive SRP om nynazisme, og i min problemformulering står der at jeg skal analyserer en engelsk novelle i lyset af nynazisme . kan virkelig bare ikke finde nogen engelsk novelle ! hvis der er nogen der ligger inde med en eller kender til ... -
Hjælp til at rette engelsk stil
ForumindlægHej :-) Jeg ville høre om der var en der kunne tænke sig, at rette min engelsk stil? :-) Jeg afslutter 3.g nu her til sommer, og det er derfor en aflevering der har stor indflydelse på min årskarakter, og derfor vigtigt at den ikke halter helt. Jeg er ikke god til grammatikken i engelsk,... -
hvad hedder besjæling på engelsk?
ForumindlægHej . jf. overskrift, hvad hedder besjæling på engelsk? har prøvet at slå det op, men uden held. håber på at nogen kan hjælpe (: på forhånd tak -
Engelsk og sprogets udvikling
ForumindlægHejsa Jeg er desværre kommet i lidt af en knibe, vi er igang med vores ide-fase i forbindelse med AT-synopsisen, hvor vores overordnede emne er "rejser", altså skal opgaven indeholde en fysisk rejse. Personligt er jeg blevet helt vild med emnet "engelsk og sprogets udvikling",... -
BEVIS Sin(A)=a/c og cos(A)=b/c
ForumindlægBEVIS Sin(A)=a/c og cos(A)=b/c, hvordan gør man det? P.t. mener jeg at man skal bruge enhedscirklen. I den indtegner man en trekant, så der rent faktisk er to. Disse har samme vinkel A, og de er begge rette.. noget i den stil .. er lidt forvirret :S -
Privatundervisning engelsk - København
ForumindlægHar du behov for privatundervisning i engelsk i Københavnsområdet, så klik forbi min hjemmeside www.bricksite.com/gyldenlevandersen og bestil et intensivt forløb allerede i dag. Hilsner Martin -
lille spørgsmål .. Engelsk årsprøve
ForumindlægDa jeg skal til engelsk årsprøve 1.g .. har karakteren en stor betydning? kommer den til at står på min karakterblad også i 2. g ?? Er det lige meget om jeg får 00 eller 12 .. ? eller hvad ? -
"fremtidsmuligheder" på engelsk?
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ordet "fremtidsmuligheder" i en ordbog og er bange for at det ikke er det rigtige selvom jeg finder hvert ord ( fremtid og muligheder ). Hvordan siges det på engelsk? På forhånd tusind tak -
FP10 maj 2019 engelsk
ForumindlægHej Er der nogen, der har skrevet engelsk stil til FP10 maj 2019, eller har selve opgave kompendiet til ar ligge? Håber rigtig meget at, der er en der kan hjælpe -
AT-MUNDTLIG, DAN+ SAMF.. HJÆÆÆLP !
ForumindlægHej.. Jeg skal op i AT i næste uge og har nogenlunde styr på stoffet. Jeg har valgt at bruge "Et løft af sløret" af Rushy Rahid og tage udgangspunkt i Anthony Giddens, samt Thomas Ziehes teori om det senmoderne samfund. Derudover skal jeg analysere bogen i Dansk, hvor jeg har skrevet ... -
Valg af tekst til Dansk mundtlig eksamen!!!!!
ForumindlægJeg har trukket hævn og tilgivelse. En tekst som har en tydelig struktur med de to temaer.. Tak på forhånd -
Hjælp ønskes - perspektivering i dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket "Romantikken" som hovedemne til min dansk eksamen, og har derfor valgt H.C. Andersens "Kærestefolkene" at analysere. Jeg skal perspektivere til "Nattens Dronning" af Tove Ditlevsen, og det er her problemet opstår: Jeg har aldrig været... -
Mundtlig eksamen i kernefysik, hvad gør jeg?
Forumindlæghej dudes, jeg skal til eksamen i kernefysik, hvad ville være bedst når jeg skal op, det er uden forsøg, men skal jeg lave en power-point eller hvordan ? -
Binomialfordelingen - eksamens spørgsmål i mundtligt matematik
ForumindlægDu skal redegøre for binomialfordelingen, herunder stikprøve uden og med tilbagelægning, binomialkoefficient, basiseksperiment, middelværdi og spredning. ???? -
Samfundsfag B. mundtlig eksamen HF
ForumindlægHej. Jeg skal op til samfundsfags eksamen snart og jeg ville høre om hvordan i vælger at forbedre jer til eksamen? Min eksamen form forreløber således: Jeg trækker et emne og har derefter 24 timer til at lave en synopsis, samt finde noget ukendt materiale, udfra det skal jeg snakke i ca 15... -
Kan man ønske en ny mundtlig eksamen ?
ForumindlægJeg går på HHX og var oppe i samfundsfag. Jeg trak emnet konkurrenceevne, hvor jeg bl.a. skulle give en grundig redegørelse af begrebet. Jeg følte ikke jeg havde nok tid, samt der var 4 personer i samme forberedelse, hvilket også distraherede mig meget, da der hele tiden kom nye ind. Jeg ved så...
