Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8821 til 8840 af 23878
-
god dispositon
Forumindlæghjælp til en disposition? -
Hjælp til kildeanalyse..
ForumindlægÅhha. Er i gang med en stor historieopgave, som skal afleveres på onsdag.. Jeg har problemer med mig kildeanalyse - hvad skal sådan en indeholde??\n\nOg er der nogen der har et eksempel på en kildeanalyse? - det er fuldstædnig underordnet hvilken kilde, vil bare gerne have et indtryk af hvordan d... -
Synopsis
ForumindlægJeg har brug for en simpel skabelon for en synopsis til eksamen, nogen der kan hjælpe? -
Privat Lektiehjælp
ForumindlægHej derude!Jeg vil gerne tilbyde mig til privat lektiehjælp i dansk.Jeg selv går på HTX på 3. år og har dansk på A niveau. Niveauet er fra folkeskole og opefter og undervisningen kommer til at foregå som du ønsker det. Det kan være øvelser i dansk som jeg forbereder, hjælp til opgaver eller lign.... -
Prøveeksamen
ForumindlægHej, jeg skal til "prøveeksamen" i morgen. er der en der kan fortælle mig hvordan man bedst kan fremlægge en tekst. jeg har tænkte mig, at starte med at fortælle om forfatteren, giv et kort resume af teksten og derefter analysrer den. og tilslut vil jeg relaterer til andre tekster, forf... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er så uheldig at skulle op i dansk. Hvordan forbereder jeg mig bedst? Jeg synes det er lidt svært, da det jo er en ukendt tekst man kommer op i. Skal jeg bare læse perioder op og hovedtrækkene om de centrale forfattere??Hvad angår dispositionen...har i erfaring med at det er bedst kort at for... -
historie opgaven
ForumindlægJeg skal i morgen til eksamen og skal bl.a. snakke cirka 5 min. om den historie opgave, jeg har udarbejdet.Hvordan skal jeg gøre det? Hvad er det vigtigt at sige? Har I nogle ideer?Tak på forhånd -
Hjælp med ideer til produkt
ForumindlægHej jeg skal snart starte på min projektopgave, og mangler ideer til et produkt. Vores overemne er verden omkring os, og inden for det har jeg om religion og har valgt at skrive to religioner, Scientology og Kristendommen. Tak på forhånd. -
Billede til eksamen
ForumindlægJeg afslutter dansk her på onsdag. Min lærer har sagt, at man godt kan trække et billede i forbindelse med en tekst. Hvordan inddrager I et billede til eksamen? Jeg tænker på dispositionen. -
Flammefarver !!!
ForumindlægHej. Jeg skal til folkeskolens fysik eksamen torsdag og har et meget hastende spørgsmål. Jeg har kigget på et forsøg med flammefarver. Der står at man skal slå spatlen let mod siden af gasbrænderen mens den er tændt og se hvilke farver der lyser op. Man skal derefter forklare hvorfor. Er der nogl... -
HJÆLP!!!
Forumindlægjeg skal op til dansk i morgen og jeg vil spørger om der nogle der har god råd -
Optagelsesprøve!!!!!!!!!!
ForumindlægHej Er der nogen der har været til optagelsesprøve på katedral gymnasium. Gymnasium og HF Kursus Odense Katedralskole Jernbanegade 34 5100 Odense C Var det svært? Hvordan foregår det til prøven? Kan man forberede sig til prøven? Tak på forhånd!!!! -
Emneforslag SRP - Samfundsfag + Filosofi
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Filosofi-Samfundsfag. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). -
Reaktionsskema?
ForumindlægHej Jeg har li det her reaktionsskema. K2HPO4 opløses i vand .. Altså K2HPO4 + H2O --> H2PO4 + OH- Oh så ville jeg sige at det er Base reaktion?Er det korrekt? hvis ikke, er der nogen som kan hjælpe mig lidt? Brug for en forklaring tror jeg! -
Spansk ord??
ForumindlægHej. Er der nogen, som kan hjælpe mig med ordet: basándote ?Jeg aner ikk, hvad det betyder, og kan ikke finde det i ordbogen.:) -
Monotoniforhold, tangenthældning og areal og stamfunktion
ForumindlægOpgave 1 En funktion er bestemt ved f(x)=1/3x3-4x2+12x a) f'(x) til at argumentere for grafens forløb. b) Undersøg, om grafen for f har en tangent med hældningskoefficient ??-5 . c) Bestem arealet af det område, der afgrænses mellem grafen for f og x-aksen. Min løsning Finder f'(x) til... -
plasticsolen
ForumindlægSidder med et digt af Michael Strunge - "Plasticsolen" og er kørt lidt fast i sætningen "dybt i coma sover asfalten" og resten af digtet .. Og håbede derfor lidt på at der måske var nogen der kunne hjælpe, er helt blank? -
Hjælp! perspektivering til "Tyren" af Julie Bille
Forumindlæghej alle sammen Jeg har virkelig brug for nogen der kan give mig nogle gode idéer til perspektivering til "Tyren" af Julie Bille. jeg må gerne vælge tekster, film o.s.v og der må endda godt være et par jeg kan bruge til perspektivering. skal bruge det til min dansk-synopse, men... -
Synopsis - Ondskab?
ForumindlægHej! Jeg er nuværende i gang med at finde stof til min synopsis og er forholdsvist forvirret da mit emne er 'Ondskab', det skyldes baseret på det faktum at jeg personligt ikke mener at ondskab ikke findes, forstå mig ikke forkert; det er ordet der irriterer mig, det bør kaldes mangel... -
Oplæsningsstykke til eksamen
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse, og har valgt Kurt Westergaards Muhammedtegning som mit prøveoplæg til afgangsprøven. Jeg har endnu ikke valgt noget jeg skal læse om til eksamen som kunne være debat, anmeldelser, digt osv. Ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge og læse op foran lærer og censor. Er der ik...
