Dansk

Oplæsningsstykke til eksamen

27. april 2016 af medina22 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej

Jeg går i 9. klasse, og har valgt Kurt Westergaards Muhammedtegning som mit prøveoplæg til afgangsprøven. Jeg har endnu ikke valgt noget jeg skal læse om til eksamen som kunne være debat, anmeldelser, digt osv. Ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge og læse op foran lærer og censor. Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med at finde en tekst som er relevant for Muhammed tegninger og bare selve Muhammed-krisen, hvad har vi lært af det? Jeg skal kunne begrunde for hvorfor jeg netop har at læse det oplæsningsstykke op. Så kom med nogle, hvor jeg kan begrunde ordentligt for hvorfor det hænger godt sammen med Muhammed krisen. Håber i kan hjælpe mig for jeg skal snart aflevere min synopsis!;(

Tusind tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2016 af Jakob132

Jeg ville vælge et stykke tekst fra f.eks. en avisartikel eller måske et opslagsværk, som beskriver sagen. Når du har en anden form end tekst (kortfilm, billede, maleri, musikvideo osv), så skal du finde et tekststykke som har relevans for dit prøveoplæg og analyse heraf. 

Hvis du går ind på http://skoda.emu.dk/infomedia.html og indstiller søgekriterierne, så de går nogle år tilbage og søger på dit emne, så er jeg helt sikker på at du kan finde masser af brugbart stof. 

Held og lykke :)


Skriv et svar til: Oplæsningsstykke til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.