Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 8881 til 8900 af 57177
-
Dansk Eksamen, 10 kl, prøve b. Emne: To Verdener, tekst??
ForumindlægJeg har trukket emnet "To verdener" i dansk. Vi har i år prøveform B hvilket betyder jeg har et godt stykke tid til at forberede mig. Jeg skal selv vælge en tekst, hvilken som helst genre (evt. novelle?), som omhandler dette emne. Der skal tekst-mæssigt også være en god del at tage fat ... -
AT - Mad og mennesker (Bioteknologi A/Dansk A) - Mangler emne!
ForumindlægHej Studieportalen.dk! Jeg har meget svært ved at finde et emne der vil passe til min fagkombination som er bestående af: Dansk A - Bioteknologi A Jeg har overvejet to forskellige emner som muligvis kunne være en idé: 1. "Fremstilling af kunstig kød" - Her vil jeg komme ind på hvilke... -
J. F. Kennedy ''Ich bin ein Berliner'' på dansk
ForumindlægHej er der nogen der hved hvor jeg kan finde Kennedy's tale ''Ich bin ein Berliner'' oversat på dansk? Tak i forvejen:-D -
har oversat et dansk stykke til engelsk, gider i at se om der er nogle fejl. skal nemlig aflevere den idag
Forumindlæghar vedhæftet oversættelse. -
Repetition skriftlig kemi
ForumindlægHej! Jeg skal her om 2 uger til skriftlig kemi eksamen, og tænkte på om der måske var nogle som havde nogle gode tips, og ideer til hvordan man kunne repetere, og hvordan i evt selv gør/har gjort. Er selvfølgelig klar over at man bare kan gennemlæse sine kemi bøger, men det er jo ikke altid ting... -
Æneiden
ForumindlægHej, Er der nogle der ligger inde med nogle noter til 2. sang i Æneiden? :) -
Hey har været eksamen idag i skriftlig dansk trak et blogindlæg ville bare lige høre om der var nogle kloge hoveder der ville læse det igennem
Forumindlæg -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Hjælp til valg af oplæsningstekst. Dansk mundtlig, b-prøveform, 8. klasse
ForumindlægHer om kort tid, skal jeg op i mundtlig dansk. Det er B-prøven. Jeg har så været så uheldig at trække emnet kortfilm. Jeg har dog fundet en film, det er den, der hedder Tomme Rum (Link : http://www.station-next.dk/biograf.asp?side=6&id=2&vis=2003&film=3713&show=1 ) Jeg har så... -
Eksamen dansk - ''Engelen'' af H.C. Andersen
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp hurtigt! Jeg skal op til eksamen på tirsdag i mundtlig dansk, og jeg har valgt en tekst som hedder ''Engelen'' af H.C. Andersen. Problemet er bare, at jeg faktisk er kommet i tvivl efter jeg har valgt den. Jeg har problemer med at analysere den og... -
HJÆLP ! - Otto Frello
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til nogle af Otto Frellos billeder. Er der evt. en som sidder inde med noter til hans billeder? :) -
Hvad skal jeg!!!
ForumindlægHej jeg går i folkeskolen har lige fået mine eksamenskarakterer men de er ret dårlige har dumpet i dansk (jeg kan godt komme ind da mit snit ligger over 02)men jeg vil gerne på stx efter ferie og det kan jeg også fordi jeg er blevet ærklret uddannelses parat og der havde jeg faktisk fået 4 i dans... -
Jeg har lavet en oversættelse af en dansk tekst, som skal bruges til en fremlæggelse, er der en som kan hjælpe med at rette de værste fejl.
ForumindlægJeg har lavet en oversættelse af en dansk tekst, som skal bruges til en fremlæggelse, er der en som kan hjælpe med at rette de værste fejl. I spanien er der finans krise. Finanskrisen skaber arbejdsløshed, arbejdsløshed for de unge. Mange af de unge står uden job. De fleste unge har forsøgt at ... -
Engelsk handelsbrev (klagebrev)
ForumindlægHej Alle-sammen :) Jeg skal igang med en opgave, hvor jeg skal skrive et handelsbrev på engelsk. I opgaven er der et brev, hvor en familie har sendt en klage til et rejse-firma. Familien har været på rejse, men de har oplevet en række utilfredsheder (bla. virkede aircondition ikke og en af pigern... -
HJÆLP!!! Bestem ændringen i antallet af danskere over pensionsalderen, hvis pensionsalderen var blevet sat op fra 65 år til 67 år
ForumindlægHej! Kan nogle hjælpe med med opgave b i denne opgaven... gerne i nspire Tabellen viser aldersfordelingen for Danmarks befolkning i 2016. a) Bestem de kumulerede frekvenser, og tegn sumkurven for fordelingen (har selv lavet) For at øge udbuddet af arbejdskraft, overvejes det at sætte pensionsa... -
Pre-IB/IB efter udvekslingsophold? Hjælp!
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her, og er så heldig, at jeg til august rejser til USA som udvekslingsstudent. Efter USA har jeg planer om at tage IB uddannelsen. Jeg har søgt ind (på IB og ikke pre-IB) og som jeg forstår det, er jeg blevet optaget til næste år (2015-16). jeg føler det er det rigtige valg... -
Hjælp til tysk....
ForumindlægJeg har prøvet at lave noget tysk her, men er virklig dårlig til grammatiken, så håber du vil se på den, og se om du kan rette lidt i den. På forhånd tak :) Was machen wir jetzt? 2: Das Problem ist die Tochter Franks ist erst 16 Jahr alt, und sie ist schwanger. Sie wird zur Not von ihren Eltern ... -
Kreativ ide til il et emne der både forholder sig til dansk og religion i forbindelse med menneskets forhold til naturen?
ForumindlægJeg er på bar bund med emner i AT, jeg har kasseret mit gamle emne til AT og ønsker at finde et nyt i kombination med religion og dansk. Er der nogle kreative sind der har en god ide til et emne der både forholder sig til dansk og religion i forbindelse med menneskets forhold til naturen? -
Eksamener 2013
ForumindlægHej Jeg skriver fordi jeg er lidt i tvivl om hvor mange eksamener jeg skal op til i 3.g. Jeg var oppe i mediefag mundtligt i 1.g. Jeg var oppe i tysk B mundtlig og engelsk B skriftlig i 2.g. Dvs. 3 eksamener indtil videre. jeg har allerede fundet ud af at jeg skal op til matematik A skriftl... -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som?
