Studievalg og videregående studie
Pre-IB/IB efter udvekslingsophold? Hjælp!
Hej alle.
Jeg sidder her, og er så heldig, at jeg til august rejser til USA som udvekslingsstudent.
Efter USA har jeg planer om at tage IB uddannelsen. Jeg har søgt ind (på IB og ikke pre-IB) og som jeg forstår det, er jeg blevet optaget til næste år (2015-16). jeg føler det er det rigtige valg, dog vil jeg gerne høre andres erfarigner.
Den primære gund til jeg skriver dette er, at finde ud af om jeg skal tage Pre-IB med eller lade være. Jeg gider ikke at tage et ekstra år hvis det ikke behøves. samtidig startede jeg i skole et år senere end alle andre og føler mig derfor "gammel", hvilket irritere mig. fylder 17 i denne sommerferien, dvs. at jeg er 18 det skoleår jeg starter på IB/Pre-IB.
Er der nogen der tog på IB direkte, uden Pre-IB (efter 1.G eller udveksling? evt andet?). Hvad er jeres erfaringer omkring det? Er det svært at tilpasse sig, nu når man kommer ind efter?
Mine standpunktkarakterer ligger mellem 10 og 12 (enkelt 7-tal i dansk retskrivning..). Derudover regner jeg med at lære noget i USA - men året skal ikke handle om at lære.
Føler at jeg er lærernem og husker mange ting uden noter. jeg har hørt at IB eksamen skulle være uden noter og håndskrevne. Er glad for det med at man skal bruge udenadslærer,da jeg ikke er det største fan af noter. Håndskreven eksamen er dog lidt irriterende, men klarer mig.
Håber nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig.
Svar #1
10. juni 2014 af MaibritG
Med venlig hilsen
Maibrit
Svar #2
15. juni 2014 af Sceptyczka (Slettet)
Hvis du vil gerne lære noget mere om IB så anbefaler jeg forum http://ibsurvival.com. Der burde du finde svar til alle dine spørgsmål.
Held og lykke! Jeg laver selv første år af IB i Polen og det er svært, men det betaler sig (hvis man er til en vis grad motiveret og disciplineret, selvfølgelig).
Skriv et svar til: Pre-IB/IB efter udvekslingsophold? Hjælp!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.