Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8941 til 8960 af 23878
-
HJÆLP NAADSENSBRØD
ForumindlægHej er der nogen herinde der kan fortælle mig hvad hovedproblemet og budskabet i novellen naadsensbrød er, da der ikke står noget som helst herinde i opgaverne om disse to ting...??? -
Afgangsprøve 9. klasse dansk perspektivering til H.C. Andersen
ForumindlægHej kære medborgere! jeg skal op til eksamen her meget snart og mangler at få perspektiveret H.C. Andersen digt "Danmark, mit fædreland". jeg har tænkt mig at perspektivere det til Natasjas "giv mig Danmark tilbage" men jeg kan ikke finde så mange sammenhæng mellem de to sang... -
metode
ForumindlægHej! Jeg ville høre, om der var nogen, som kunne hjælpe mig. Jeg skal til AT-eksamen om ikke så lang tid. Jeg skriver i historie og biologi. Er der nogen, som kan fortælle om de forskellige metoder indenfor de to fag? Jeg har ikke helt styr på det nemlig. Håber en/flere vil svare! Natalie -
Lord of the flies
ForumindlægHey!!\n\nJeg er ved at skrive en engelsk omkring William Golding´s "Lord of the Flies" og så ville jeg bare lige høre om der var nogen der havde nogle gamle notater eller sådan noget, især gerne omkring slutningen. Det ville virkelig hjælpe. \n\nHilsen Ditte. -
at gøre rede for en krig betyder??
Forumindlægat gøre rede for en krig betyder?? tak på forhånd :) -
kvantitativ kontra statistisk metode
ForumindlægEr det forkert at sige at den statistiske metode er en kvantitativ metode? Det omhandler et tilfælde hvor jeg har konkluderet stigningen indenfor kvindehandel ud fra nogle skøn der er lavet, da det ikke er muligt at lave ordenlig statistik pga. høje mørketal. -
Haster ! AT eksamen
ForumindlægHej Skal til AT eksamen imorgen, har brugt Historie og Idræt, og har i den forbindelse brugt Humanistisk og Samfundsvidenskablige metoder til at lave min opgave ! Men er meget i tvivl om hvordan man skal fortælle om det til den mundtlige eksamen hvad skal man sige og hvordan skal man sige det ! H... -
Taksonomiske niveauer i dansk
ForumindlægHej. Jeg har glemt de tre taksonomiske niveauer i dansk - nogle som har et forslag? På forhånd tak! ;-) -
Psykologi (AT) - samfundsvidenskab?
ForumindlægJeg er i gang med mit AT-projekt omkring de psykologiske konsekvenser for soldater at deltage i krig. Synops, problemformulering og det hele er godkendt af min lærer, men jeg er alligevel i tvivl når det kommer til det videre arbejde: Hvornår hører psykologi ind under samfundsvidenskab? Jeg ... -
SSO - virksomhedsanalyse
ForumindlægJeg er igang med SSO i EØ. Jeg skal lave en anylyse af en virksomhed hvor jeg skal vurdere om de kan få et lån i en bank..Jeg er godt hjulpet på vej af min lærer, men jeg har ikke set hvordan en sådan rapport er bygget op osv. Er der nogen som kan hjælpe mig med at få en forståelse for hvordan en... -
Skal kopi af avisartikler vedl. SSO?
ForumindlægJeg har i min SSO en del citater fra avisartikler. Er der nogen der ved om kopi af artiklerne skal vedlægges opgaven? -
Humaniora VS. Samfundsvidenskab. HASTER
ForumindlægHej derude. :) Jeg skal til eksamen imorgen, og jeg har lige nogle spg. som jeg håber jeg kan få svar på. 1) Hvorfor er det humaniora og samfundsvidenskab klinger så godt sammen? 2) Hvad kan humaniora som samfundsvidenskab ikke kan? 3) Hvad kan samfundsvidenskab som humaniora ikke kan? -
kildekritik af alm. bog.
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op til at.. og jeg har ingen rigtig historie kilder jeg kan bruge, men jeg har derimod en alm. bog om mit emne, kan jeg godt kalde den for en kilde? og stille de samme spørgsmål som man normalt gør under kildekritik? -
funktioner for begyndere
ForumindlægHejHvordan løser man denne opgave:Bestem definitionsmængden for funktionen:f(x) = kvdrod xDer er selfølgelig flere opgaver, men vil gerne vide hvordan man løser denne her, da den ser nemmere ud end de andre, dermed vil det være nemmere for mig at forstå!På forhånd tak for hjælpen :) -
Mærkeligt eksamens spørgsmål
ForumindlægSidder og forbereder mig til mundtlig afsætnings eksamen, og kigger på nogle spørgsmål fra sidste år. Et af spørgsmålenese af spørgsmålene lyder som følgende: Dyrberg/Kern har outsourcet produktion og logistik til Kina. Ud fra dette, samt artiklerne, bedes du redegøre for virksomhedens internatio... -
tekst længde??
ForumindlægJeg ved at man kommer op i kendt tekst til eksamen men er der en max længde på disse tekster?? Det synes i hvert fald ikke helt realistisk at skulle op i en tekst på 3 sider selvom den er gennemgået på klassen gør det?? -
Eksamen! Hurtigt svar
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen (går på gym), og er virkelig blevet i tvivl mht. længden af sider,som man kan trække. kendt tekst. er det omkring de 4 ns max? -
Forumstatistikker for skoleåret 2007/2008
ForumindlægAntal stillede spørgsmål: 35.326 (Gns. 111 spørgsmål om dagen) Antal svar: 135.962 (Gns. 430 svar om dagen) Svartid Ud af de 35.326 indlæg er 20.649 (58%) besvaret inden for en time. 25.929 (73%) besvaret inden for 4 timer. 29.928 (85%) besvaret inden for 24 timer. Mest aktive foru... -
Betydning?
ForumindlægHvad betyder det, at en søprøve er fortyndet en faktor 20???? -
Tolkning
ForumindlægHejsaJeg tænkte på, om der er nogen der kortfattet og præcist, kan forklare mig, hvad ideologikritisk, feministisk og psykoanalytisk tolkning betyder og hvad det går ud på, for er ikke 100% med på det, og skal bruge det i min stil om Klokkeblomst.. På forhånd takLouise :)
