Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8961 til 8980 af 176851
-
Bioteknologi A eller Fysik A?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal meget snart til at beslutte mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, da jeg snart skal ud af 9.klasse. Og mit spørgsmål lyder derfor således; Hvilken studieretning mener I ville være bedst for mig - Biotek A, Matematik A, Idehistorie B eller Fysik A, ... -
kemi, microbiologi især søges
Forumindlæghej Jeg går på ny start laborantskolen igen i århus, vil meget gerne have hjælp til Kemi, biokemi,biologi , microbiologi og analyseteknik.især microbiolog og kemi. Håber der er nogen der kan hjælpe mig, i de fag, ihvertfald 1 - 2 gange om ugen. Penge kan vi altid snakke om, hvor meget du kræve . ... -
Kemi Aflevering : Anis
ForumindlægFørst og fremmest, så vil jeg lige høre, om strukturformlen for de to stoffer er rigtig lavet? (se link)http://www.autografjagten.dk/aflevering.bmpDerefter vil jeg gerne høre, hvad man under ét kalde, hvad der er markeret med en rød boks, noget bestemt?*Ved ikke om det sidste spørgsmål gav mening* -
Kemi - Fremstilling af calciumnitrat
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave:"Norgessalpeter (calciumnitrat) fremstilles ud fra kalk og salpetersyre efter reaktionsskemaet:CaCO3 (s) + 2 HNO3 (aq) --> Ca(NO3)2 (s) + CO2 (g) + H2O (l)Antag, at der anvendes en 68 masseprocent salpetersyre til fremstillingen"*********Beregn... -
Kemi haster - find koncentrationen HASTER
ForumindlægHejsa, en lille opgave driller mig:En fortyndet saltsyre har densiteten 1,07g/mL og indeholder 14,5 masseprocent HCLBeregn saltsyrens formelle koncentration i mol/LJeg starter med at gange 1,07g/mL med 1000 mL for at have den i 1000gDerefter finder jeg ud af at 14,5% af 1070g giver 155,15gNu kend... -
Facitliste til ISIS kemi B
ForumindlægEr der nogen som har ovenstående, ville jeg blive meget glad, hvis I kan fortælle, hvor jeg kan få den -
kemi .. lille spørgsmål..
Forumindlægjeg skal skrive formlen for : Aluminiumioner og sulfid ? Al S2- ? håber jeg får hjælp..!:D -
kemi eksamenssæt 2006
ForumindlægHej er der nogen der har lavet eksamenssættet fra 2006-10-2 ? Jeg mangler få opgaver og den skal snart afleveres. De 3 opgavers overskrifter lyder således: 1. Æteriske olier i krydderurter 2. Chlorholdelige blegemidler 3. Bronopol. Det ville være en stor hjælp, hvis der var nogen der kunne sende... -
biologi, geografi, fysik/kemi
ForumindlægHvordan bliver vindenergi til elektricitet? Hvilken effekt har denne vindenergi på omgivelserne og dyreliv? Hvilke kriterier er der for vindenergis beliggenheder? Hvor er der mest vindenergi i verden? -
blanding af kemi og mat
ForumindlægHej. Jeg skal udføre et forsøg. Jeg har vedhæftet forsøgsvejledningen. Jeg undrer mig over, hvor "0,07813" kommer fra? Det er under noterne sidst i vejledningen. mange tak -
Andengradspolynomium: Betydning af koefficienten a ved brug af diff. regning
ForumindlægHej Jeg står og skal til mundtlig mat a eksamen her om et par dage. Jeg skal kunne redegøre i et af spørgsmålene for koefficenterne a og b i et andengradspolynomiums betydning. Det skal dog gøres ved brug af differentialregning. Jeg kan allerede finde ud af b ved: f(x)=ax^2+bx+c f'(x)=2ax+... -
Kemi C - natron
ForumindlægHeeej søde mennesker :-) Jeg har brug for hjælp til noget kemi c, er der måske nogle der kan hjælpe? Hvorfor anvendes natron som hævemiddel? -
Kemi sprog/begreber??
ForumindlægJeg skal desværre op til Kemi B. Jeg forstår faget udmærket, men min lærer siger at jeg er upræcis/ufaglig i mine udtaleser. Jeg skal altså træne mit kemi sprog. Har I nogle råd til hvordan man kan gøre dette? Da jeg er samfundsfaglig og kemi er mit eneste naturfagligle fag, ligger kemi begreber ... -
1 let spm. om kemi!
ForumindlægUndskyld men hva betyder polær i kemi???Jeg forstå godt oktetregelen og ionforbindelserne men ikke polær! -
Kemi/biologi - landbrug
ForumindlægHejsa... Jeg skriver i øjeblikket en biologi/kemi opgave og har problemer med at finde ud af, hvad primær og sekundær produktion inden for landbruget er?? Nogen som kan hjælpe? Anne -
Hjælp til reaktionsskema afstemmelse i kemi
ForumindlægHej studeportal. Jeg skal lave en kemi rapport og NaOH. Jeg skal lave en reaktionsskema og afstemme det. NaOH(aq) + HCl(aq) -> Har ingen ide om hvordan man gør. på forhånd tak. -
kemi hjælp ønskes
Forumindlæghej.. Jeg har tidligere oprettet indlægget: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=609912 Men jeg har ikke rigtig fået nogle svar.. Håber nogen derude kan hjælpe! -
Forsøg til kemi
Forumindlæg -
Kemi - reaktion...
Forumindlæg"Som det fremgår af fig. 1 er der tale om en oxidation af jern, hvilket medfører at jernmassen i ståluld under reaktion med svovlsyre, vil reagere i overensstemmelse med flg. reaktionsskema:(1) Fe (s) + H2SO4 (aq) + 7H2O (aq) -> FeSO4 * 7H2O + H2Det tilbageblevne reaktionsprodukt består ... -
AT-Kemi
ForumindlægEn undersøgelse af hvordan man beregner pH ved brug af logaritme
