Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9001 til 9020 af 23878
  • Tværfagligt - HJÆLP :(

    Forumindlæg
    hej alle :) jeg er ved at skrive en opgave om social arv, som skal indeholde 2 fag. der er allerede samfundsfag involveret, så er der nogen der har en ide til hvordan jeg får puttet et mere ind?
  • 2. års opgave i dansk

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive min 2. års opgave i dansk, og jeg vil meget gerne skrive om naturalismen og romantikken, hvor jeg sammenligner de to. Men jeg har lidt problemer med at opstille en problemformulering, så hvis der er nogen der har nogle ideer, ville det være dejligt :D
  • Cult brands?

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at definere cult brands, samt fortælle mig hvofor Apple er et cult brand?
  • Litterær artikel

    Forumindlæg
    Nogen der har en god model for, hvordan man skriver en litterær artikel:)?
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og bare for at være på den helt sikre side mht. at huske det hele, vil jeg lige høre, hvad der er godt at tage med. Gamle stile - litt. håndbog - nudansk ordbog - mere? Derudover vil jeg høre, hvordan I bedst forbereder jer?
  • metode: Dansk & biologi

    Forumindlæg
    hvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske?
  • Syntaks

    Forumindlæg
    Hey er virkelig i tvivl omrking hvordan man forklare syntaks.... Kan man sige at der i noveller ofte er en tydlig syntaks og at der eksempelvis i kortere tekster såsom digte er en mere ufuldstændig syntaks...? Sidder med Nik og jay sangen kan du høre hende synge og vil gerne prøve at forklre de...
  • Dansk tekster :O)

    Forumindlæg
    Hejsa :O) Jeg står og mangler en pæn stak dansk tekster. Kan man finde det herinde eller er det kun opgaver der er herinde? synes ikke lige jeg kan finde helt rundt i det
  • Vurdering af stil?

    Forumindlæg
    Hej. Hvis der er nogen af jer der har lyst til at læse min stil og give en vurdering vil jeg blive meget glad! Mvh Kenneth
  • AT metoder og teori

    Forumindlæg
    Jeg skal op i AT her i mrogen i biologi og dansk.Mit emne er kloning af mennesket og det jeg har gjort i biologi-delen er at redegør for teorien bag kloning og derefter kigge på konsekvenserne af kloning og etikken bag det hele. men mit store problem er at jeg er fuldstændig på bar bund når det...
  • Virksomhedsanalyse

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med en virksomhedsanalyse? Give mig gode ideer osv.. ?
  • Emne til Dansk og Psykologi

    Forumindlæg
    jeg har valgt at skrive AT i Dansk og Psykologi da det umiddelbart var de fag jeg helst ville have, men jeg er i tvivl om hvilke emner der er til rådighed, så ville høre om der er nogen der sidder inde med idéer? På forhånd tak!
  • Pensum - forfatter.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg sidder her med mine tekstopgivelser og grubler over, om jeg skal terpe en hel litteraturbog igennem (hvilket nok er smartest), eller læse om de forfattere, der har skrevet de tekster, der er opgivet. Men er lidt forvirret. Kan jeg kun komme op i tekster/billeder, som er skrev...
  • skabelsesberetningen

    Forumindlæg
    har hørt at der er to skabelsesberetninger, men kender kun den første fra første kapitel af første mosesbog, så ville lige høre, om der var nogle der kunne fortælle mig, hvor den anden står?
  • AT - Henrik Pontoppidan

    Forumindlæg
    Jeg skriver AT i Dansk og samfundsfag. Og jeg tænkte om der var nogle der havde nogle ideer til at kæde Karl Marx, socialrealisme og Henrik Potoppidan sammen?
  • Eksamens eksempel?

    Forumindlæg
    Er der nogen har et eksempel på hvordan pyskologi eksamen mundtligt ser ud. med 24 min. forberedelse?
  • Strofe og modstrofe?

    Forumindlæg
    Jah så sidder jeg så med old eksamen og læser noter igennem. Her støder jeg på ordene strofe og modstrofe. Jeg har ikke skrevet noget som helst om hvad det er :( er der nogle der kan forklare hvad en strofe og specielt en modstrofe er? Gerne sådan detaleret.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hey. Er der nogen som kan give mig ideer til hvad jeg kan læse som selvlæsteværk i dansk. Det må gerne være noget jeg kan bruge til eksamen.
  • Dansk A eksamen :)

    Forumindlæg
    Hej folk Jeg skal op til eksamen i dansk a i morgen. (:S) Jeg har siddet og læst, og syntes jeg har styr på det meste. Mine perdrioder, ismer, forfattere, analysemodeller og resumerer af tekster. Men syntes ligesom der er noget der mangler? kan bare ikke lige komme på hvad. Nogen der har været e...
  • Har du prøvet..?

    Forumindlæg
    At være oppe i engelsk mudtlig stx a-niveau? I så fald vil jeg gerne høre lidt om det:)