Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 9141 til 9160 af 25374
-
renæssancen
ForumindlægHar trukket noget om renæssancen og opdagelser. hvor det handler om spanien erobring af inkariget. nogle der har nogle ideer hvad jeg kan perspektivere til? er helt blank? håber der er nogle der kan hjælpe ved selvfølgelig godt det er lidt svært! :S -
Tilbageblik
ForumindlægKan der være et tilbageblik i et tilbageblik? -
Hvad forstås ved begrebet ridderromantik
ForumindlægHej allesammen... Sidder midt i en tekst som bruger begrebet 'ridderromantik' gentagne gange. Jeg har prøvet google og kigget i et leksikon... INTET står der? Ville være helt kanon hvis I havde en hjemmeside eller blot nogle stikord/sætninger som beskriver udtrykket... -
Problemformulering i dansk
ForumindlægJeg har fået den her opgave for i dansk. Opgave 4.2: Sammenligne to digte om kærestesorg Her skal du tage to digte: Tove Ditlevsen og Lone Hørslev. Du skal lave en analyse og fortolkning, idet du sammenligner deres form og indhold. Du kan evt støtte dig til tjeklisten til analyse af lyrik her ... -
The Waste Land - Forståelse
ForumindlægHej! Jeg sidder her og skal skrive et essay om The Waste Land af Alan Paton. Der er to ting jeg ikke forstår: Er det hovedpersonens søn der er Freddy? Siden de siger "Freddy, your father's got away."? Og hvad betyder "idiom"? Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak. -... -
Bærbar
ForumindlægJeg skal ud og købe en ny bærbar her snart, så tænkte på om i havde nogle nogle gode forslag til hvilke jeg skal kigge efter? Tænkte på MacBooken, hvad synes I? prismæssigt er jeg ligeglad.. så bare kom med forslag :D -
hjælp
ForumindlægHej.. Hvorfor er det drenge er højere end piger? -
Lektiepige søges
ForumindlægJeg søger en meget klog studie aktiv blondine, der kan alt indenfor matematik, fysik, kemi (biologi kan undlades det er jeg god til) til at have boende hos mig, som kan hjælpe med lektierne, der tilbydes lejlighed og egen seng. der tilbydes fri kost og logi, gratis mad, jeg kan give gratis massag... -
nordisk mytologi - haster
ForumindlægJeg er i gang med at skrive om de nordiske guder og jætter, i min 2.g´s opgave. Men føler at jeg sidder lidt fast, så håber I vil hjælpe mig. Jeg ved at alle Guderne oprindeligt stammer fra jætterne Ymer og Bure. Men jeg er ikke helt klar over hvorfor de er fjender? og hvorfor de samtidig er a... -
Relative pronominer
ForumindlægHej er da nogen da kan hjælpe mig med at lave 10 sætninger hvor da optræder et relativt pronom som skal være i forskeliige køn (maskulinum, femininum, neutrum), tal (ental / flertal) og kasus (nominativ, akkusativ, genitiv eller dativ). På forhånd Tak ;) -
Resume
ForumindlægHej I et resume afsløre man så slutningen?? fortæller man bare det vigtigste?? Hvor langt skal et resume være?? I et resume må man så gerne slutte af med "nu skulle hun så vælge imellem familien eller sin elskede, med den rigtige beslutning får hun sit barn"?? På forhån... -
Kan man have decimaltal stående i tælleren?
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevering for i matematik, og er i tvivl om, man kan skrive et decimal tal i en brøk. Kan man det, eller kan man ikke? -
Demokrati og menneskerettigheder
ForumindlægHvorfor er det vigtigt at netop Danmark deltager i kampen om oprettelse af demokrati og menneskerettigheder i bl.a. Afghanistan? -
Ang. kildekritik
ForumindlægDette er et lidt teknisk spørgsmål. Jeg ved godt hvordan man foretager en kildekritik, men jeg er meget i tvivl om hvor jeg skal placere min kildekritik henne i opgaven. Er det sådan at når jeg fx har en fodnote der refererer til en hjemmeside som fx Wikipedia så nedenunder noten skriver: Kildek... -
kognitionspsykologi
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig lidt om, hvordan kognitions psykologien ser på køn. altså hvordan de mener det opstår, om det er kulturelt, biologisk osv... så bliver jeg meget glad.. -
Fravær
ForumindlægHej Jeg kom sådan til at tænke på om 2,9% i fravær er meget. Har svært ved at blive enig med mig selv om det. Så hvad synes I? -
Frit fald
ForumindlægHar desværre ikke nogen formelsamling, og kan ikke lige huske hvordan man løser dette: Hvis en person der vejer 50 kg, springer ud fra et højhus hvor der er 20 meter ned, hvilken fart vil han så ramme jorden med? Håber der er nogen der kan hjælpe... -
Slegfred og brud
ForumindlægEr der nogle som har analyseret folkevisen Slegfred og brud? For jeg kunne godt bruge noget hjælp, da det godt nok er en svær tekst! -
Syre i vand - hvorfor ikke omvendt?
ForumindlægHvorfor er det nu, at man skal hælde syre i vand og IKKE vand i syre? -
Betydning af 2 ord
ForumindlægHvad betyder diakron og synkron? Maja Nielsen
