Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9221 til 9240 af 33650
-
Hjælp, til et spørgsmål.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, som jeg er meget i tvivil om. Anfør hvilke sociale og politiske spændinger, der herskede i det franske samfund? På forhånd mange tak. Mvh Annemarie -
Sydafrikas fremtid
ForumindlægHeej.. Jeg skal lave en kort opgave, hvor jeg skal fortælle om, hvad jeg synes om, hvordan Sydafrikas fremtid vil være. Men jeg ved ikke helt, hvad jeg vil sige. Derfor ville jeg spørge om jeres meninger vedrørende om Sydafrikas fremtid. Dermed kan jeg få ideer af jer. på forhånd tak. -
Afghanistan krigen
ForumindlægHej Er der nogle der har en bred viden indenfor Afghanistan krigen og omkring de danske soldater, deres rolle og formål, som vil hjælpe mig? -
Kildekritik sammen med retorik
ForumindlægFørst skal det vel lige nævnes, at jeg arbejder med engelsk. Hvis man har analyseret en tale og har fået at vide, at en af metoderne er kildekritik med hensyn til retorikken... Hvad menes der så lige helt præcis? -
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
Civil war - Gode tekster/internetsider
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet "US Civil War" til min engelsk eksame. Kan nogen anbefale nogle gode sider hvor jeg kan skaffe mere information omkring den amerikanske borgerkrig. Jeg har prøvet Google, men synes ikke der kommer noget brugbart stof frem. OBS! det behøver ikke være engelske ... -
AT-eksamen fredag - psyk+samf
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at forstå alt det om metoder, vil derfor meget gerne have hjælp hurtigt, da jeg skal op på fredag. Mine fag er psyk og samf og emnet fremtidens arbejdsliv. I opgaven analyserer jeg to artikler om folk der lider af stress og inddrager derved samf og psyk. Men hvilke m... -
Frankrigs politiske situation i 1930'erne
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde noge relevant materiale om Frankrigs politiske situation i 30'erne? Det skal bruges i AT, hvor jeg skriver om Funktionalismen, og der skal jeg sammenligne Tyskland, Danmark og Frankrig på det politiske plan for at finde ud af, hvorfor den funktionalistisk... -
Hvor mange fodnoter?
ForumindlægHej Hvor mange fodnoter er det normalt at have i en SRP på 20 sider i Samfundsfag og Psykologi? Ved godt det er meget forskelligt, men bare sådan ca. - er det 20 eller er det 80 .. Hvor mange har I, i jeres? og hvor mange sider, og hvilket fag Håber I vil hjælpe -
Gode Råd og Links
ForumindlægHey!! jeg skal til xamen på onsdag og ville bare spørge om der ikke er nogen der kan give mig nogle vink om hvordan det foregår og nogle gode links til emnerne: - WW2 - Danskhed - Den Kolde Krig - Demokratisering af DK Håber i vil hjælpe en stakkels dreng i nød:D -
Hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak?? -
Dansk/Psykologi AT
ForumindlægJeg skal skrive AT i dansk og psykologi. Jeg har svært ved at skrive problemformuleringen. Jeg har valgt at skrive om Constance Ring af Amalie Skram og kønsroller. Hvilke psykologiske teorier ville være gode at bruge? Og er der nogen der har en idé til en problemformulering? På forhånd tak! -
Enevælde overalt i europa?
ForumindlægVar England og Holland de eneste steder i Europa som aldrig fik enevælde? -
Karakterer på forskellige niveauer og gennemsnit?
ForumindlægHey. Jeg har hørt noget om, at A-niveaufags karakterer tæller mere på gennemsnittet end f.eks. B- og C-fag. Passer dette - og i så fald - hvor meget tæller en karakter på hvert niveau i forhold til gennemsnittet? -
DARWIN OG EVOLUTIONSTEORIEN ???
ForumindlægHej.. Er der nogle her som kan fortælle mig hvad Evolutionsteorien gik ud på??? er lidt lost... og er der nogle der har skrevet opgaver om Darwin? jeg er nemlig igang med at skrive en opgave og mangler et skub i bagdelen, så det kunen være rart hvis nogle gad at fortælle lidt hvad de kom ind un... -
citater i aktantmodel
ForumindlægHej alle sammen skal der citater med når man beksriver et eventyrs komposition gennem aktantmodellen? -
5 sætninger!
ForumindlægEr disse korrekt oversat fra dansk til engelsk? (fokuspunkt er +/- den ubestemte artikel): Direktøren er her desværre ikke – hun har hovedpine. Jeg har ret til at tale med en sagfører, før jeg siger noget. Min far var fisker, indtil vi kom ind i (to join) Fællesmarkedet. Nu arbejder han p... -
in medias res
ForumindlægHej vil I mene at denne novelle starter med in medias res? Jeg forlod Zimbawe, fordi mit liv var i fare. Det var i fare fordi jeg arbejdede for en organisation, der kæmpede for menneskerettigheder. Derfor var jeg nødt til at flygte fra mit land sammen med min familie, min mand og vores to små sø... -
DHO om kvinderettigheder
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive en DHO om kvinderettigheder. Er der nogen som kan komme med nogle gode råd, og evt. nogle forslag til hvad jeg kan fordybe mig i? På forhånd tak! :) -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har brug for en tysk tekst til eksamen som skal handle om Freizeit und Freunde. Håber virkelig i kan hjelpe mig :)
