Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9241 til 9260 af 26633
-
Hjælp mig med min stil tak.....
ForumindlægJeg har en stil som skal handle om en skolerejse...Og jeg er helt lost og ved ik rigtig hvad jeg skal skrive...Please Help !!!!!!!!! Thanks !!! -
Forsiden, sidehoved og -fod: hvad skal den indeholde?
ForumindlægForsiden, hvad skal de indeholde? Og skal der være sidehoved og sidefod på den? Hvad skal sidehoved indeholde udover; navn, skole, klasse, dato? Hvad skal sidefod indeholde; sidetal, og evt. ud af hvor mange sider der er i alt. Plus hvad side skal første sidetal starte? Og skal forsiden sidde fø... -
Strunge - SSO :)
ForumindlægSåeh, er det snart tid til SSO, jeg skriver i dansk om Michael Strunge himself, så jeg ville lige høre om der var nogen der havde noget godt liggende. Jeg har bestilt de bøger der er at finde rundt omkring i landt og fundet de net-sider der er (vil jeg da mene :) Jeg skal (højst sandsynligt) skri... -
Er der nogen der vil rette mine tyske fejl?!
ForumindlægHejsa...Er der nogle søde sjæle der vil rette mine fejl??!!Knuser PukDie Luft is frisch, aber die Wind es kalt geworden,Langsam kommt die dunkel teppich runter, und der Tag wird vorbei,Jetzt es ist Nacht und da gibt einer sichtbar Horizont,Und die Nacht ist föndern,Die Nachtens stillheit Ufer sic... -
Hvad?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad jeg seriøst skal bruge dette fag til? jeg kan virkelig ikke finde ud af det, det virker som spildt tid, på noget som ikke giver mening. lige nu skal jeg bruge de næste 2 moduler af 1,5 time på at sidde og opdigte problemer og beskrive imaginære fejl -
Feedback for min begrundelse.
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig noget feedback på min begrundelse for valget af slangen i paradiset af Tove Ditlevsen til mit fordybelses-område: Lyrikkens mange ansigter. Jeg har valgt denne tekst pga. lyrik er en betegnelse for rimede eller urimede vers som kan udtrykke følelser eller tanker og... -
Arabisk matematik og regneundervisning 1600-1900
ForumindlægJeg skal til at gå indgang med et mindre matematikprojekt her imorgen. Af min lærer har jeg fået opgivet dette: "Vi forestiller os at du har fået følgende opgaver:A: Arabisk matematik: Problemstilling: Er arabernes matematiske bidrag kun en videreførelse at antik matematik, eller yder de ogs... -
dansk opg?
Forumindlægjeg skal snart skrive dansk opgave, og jeg kunne godt tænke mig en roman eller noget der hører til romantikken. Nogen der kan anbefale noget? -
Agnete fra Holmegaard
ForumindlægJa, jeg læser agnete fra holmegaard, og der er nogle ord jeg ikke kan forstå:1) "men stedse var hun ensom"2) "hun frydede vel andre, men aldrig var hun froe"3) "hans qvad det var så kiælent"4) "saa lifligen flød"5) "vil du det husvale"6) "Agn... -
EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til eksamen i dansk imorgen, men har ikke helt styr på sagerne: Hvordan foregår det egentligt? SKAL man læse noget op fra sin tekst? Er perspektivering MEGET vigtigt? Hvad skal man starte med, når man får sin tekst? -
Iliade HJÆLP!!!!!
ForumindlægTil min eksamen er 1. samt 24. sang i Iliaden opgivet..Jeg kan ikke komme på noget jeg kan perspektivere til...ER DER NOGEN SOM VIL HJÆLPE MIG? -
3.g opgave
Forumindlæger der nogen der kender en god bog, som er god at skrive 3.g opgave i. jeg har valgt at skrive i dansk, jeg er ikke så god i skolen, mit snit er på 7, så bogen skal helst ikke være for svær. -
Mangler tekst til årsprøve
ForumindlægHej allesammen.Nogen som kan fremskaffe denne tekst for mig:"NFS Grundtvig: Duggen"Er nemlig den eneste jeg mangler i mit årsprøvepensum så ville være rart lige at få fat i den ;)Håber nogen kan hjælpe... -
Genre
Forumindlæglyder måske dumt.men hvad for nogle "kategorier" findes der under genre? hvis man kan sige det på den måde. ? -
Dead poets soceity!
ForumindlægHej alle sammen sidder med det sidste spørgsmål til vores engelsk opgave vedr. filmen "Dead Poets Soceity", men jeg eR desværre gået i stå! Nogle der har set filmen, som kan hjælpe?? her en opgaven:Find all the different aspects of love in the film.håber i vil se på, og evt. komme med g... -
genre & morale.
Forumindlæg- Hej, jeg skal lave en boganmeldelse, hvor der er 3 bøger i serien, og jeg mener så det er en roman, men er genren ikke så seriebøger? - Hvis det nu er en roman, kan man så tilføje noget mere end bare at skrive det en roman, og hvad kan man tilføje? - Hvad er en morale? -
Hvilken konkurrence i oldtiden?
ForumindlægHvad var det på en konkurrence man kunne deltage i hvis man kunne skrive: 3 tragedier 1 komedie 1 satyrspil Og hvad er et satyrspil? Tak på forhånd. -
Litterær periode nu?
ForumindlægHvilken periode befinder vi os i i 2009? Jeg skal skrive en stil om et drama, jeg har læst, hvor jeg skal komme med en begrundet periodeplacering, men det er skrevet i år, og det er utrolig sparsomt, hvad jeg kan finde om litteraturen i dag. Mit bedste bud er senmodernismen, men det er stort set... -
Romantiske træk
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med hvilke romatiske træk der er i filmen ; Blinkende lygter, som er instrueret af Anders Thomas Jensen i år 2000. Det klip jeg skal finde romanntiske træk ved af : Arne og Koen: https://youtu.be/XE4ZBcK01HU. Det betyder meget hvis der er en som kan hjælpe mig med ... -
The White Mans Burden
ForumindlægHej , jeg er i gang med at læse The White Man´s Burden, og kan desværre ikke rigtig forstå hvad den handler om. Er der nogle der vil hjælpe mig med, hvad første vers handler om: Take up the White Man's burden. Send forth the best ye breed. Go bind your sons to exile To serve your capti...
