Dansk

Romantiske træk

13. november 2016 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der en som kan hjælpe mig med hvilke romatiske træk der er i filmen ; Blinkende lygter, som er instrueret af Anders Thomas Jensen i år 2000.

Det klip jeg skal finde romanntiske træk ved af : Arne og Koen:

https://youtu.be/XE4ZBcK01HU.

Det betyder meget hvis der er en som kan hjælpe mig med at få formuleret et par sætninger som viser hvilke romatiske træk der er netop i det filmklip.

Jeg kan godt se at klippet både har noget med naturen og følelsr at gøre på en måde, men kan ikke helt komme frem til, hvad jeg skal skrive om det.

På forhånd mange 1000 tak

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. november 2016 af Stygotius (Slettet)

Et af de vigtigste romantiske træk er dyrkelsen af det oprindelige, -.i videste forstand.

Det vil sige f.eks. dyrkelsen af barnet i forhold til den voksne, landet i forhold til byen, naturen i forhold til civilisationen, fortiden i forhold til nutiden, dyret i forhold til mennesket, det guddommelige i forhold til den konkrete dagligdag.

Du kan blot tænke på Oehlenschlægers digt "Guldhornene". Det er næsten et katalog over Romantikkens idéer.

Svar #2
14. november 2016 af HFNU (Slettet)

Tak for hjælp . Kan du hjælpe mig med hvilke træk der kan karakteriseres som realistiske ?

Svar #3
14. november 2016 af HFNU (Slettet)

i svar #1 skal det forstås som i kontrast med hinanden. F.eks, barnet set i kontrast med den voksne.

Skriv et svar til: Romantiske træk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.