Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9241 til 9260 af 23765
-
Inertimoment - matematik/teknikfag
ForumindlægMine forsøgsresultater: nedbøjning af bjælken (45x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,8mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,4mm. Og nedbøjning af bjælken (140x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,4-5mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,2mm. opgaven lyder: - beskrive den teoretiske sammenhæ... -
Naturfag imorgen
ForumindlægHejsa, er der andre end mig, som skal op i skriftlig naturfag imorgen?Vil gerne høre, hvad i synes at der er godt at repetere, til prøven?Venlig hilsen mig.. -
Studie makker søges i kemi
ForumindlægHey jeg går på første på hf og køret pt. med et snit på 10-12 i alle fag, dette kommer selvsagt ikke uden en masse arbejde og en masse korekturlæsning. Indtil viderer har jeg fået venner og familie til at læse korektur på mine opgaver både for stavefejl og dat faglige. Men de har jo også dere... -
Hvilke atomer er der i luften?
ForumindlægHvilke atomer er der i luften? -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
Månens molare masse eller stofmængde
ForumindlægHej! Jeg skal regne mig frem til månens temperatur igennem idealgasligningen. Wikipedia har en fin side om månen, hvor jeg får alle de oplysninger, jeg skal bruge pånær månens molare masse (som jeg vil bruge til at bestemme stofmængden med ved ligningen n=m/M) Jeg har indtil videre: p=3*10^-10... -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Anti Matter
ForumindlægHej, Jeg står med en opgave, hvor jeg skal beskrive begrebet anti matter, men jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået det rigtigt, og kunne derudover godt bruge lidt mere viden om emnet, så hvis der er en venlig sjæl elelr to, som har tid til at forklare mig det, ville jeg sætte stor ... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
W/m^2
ForumindlægEr der en der kan forklare hvad W/m^2 er? På forhånd mange gange tak! -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
nogen kan forklare?
Forumindlægnewtons 3 love .. jeg vil gerne have en kort forklaring på de tre lave sal nemlig op til mundtlig eksame :( -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
X
Forumindlæghvad giver 8 (x-3) og 1/2 (4x + 8) -
koldt vs varmt vand?
ForumindlægHej :) Hvordan kan det være, at hvis man har 2 glas hvor det i det ene med koldt vand og i det andet med varmt vand, stiller det ned i en fryser, at det med det varme vand fryser hurtigst? Hvad kan forklaringen på det være? Håber på respons! På forhånd tak! -
Hjælp til at finde hjemmesider om exoplaneter
ForumindlægDav. Jeg er en pige på fjorten år, der har til opgave at skrive om exoplaneter til på onsdag (5/9), hvilket jeg altså simpelthen slet ikke kan finde ud af. Problemet er, at jeg ingen gode hjemmesider kan finde. Jeg synes selv, jeg har ledt utroligt meget, dog har jeg altså kun fået skrevet tr... -
reaktion
ForumindlægHvad er reaktionen når H20 OG NaOH reagere med hinanden? -
Ptolemæus
Forumindlæghej var Ptolemæus ham der sagde at himmellegemerne ikke bevæger sig i cirkelbevægelser omkring jorden eller tager jeg fejl
