Andre fag

Inertimoment - matematik/teknikfag

27. marts 2015 af Jessies (Slettet) - Niveau: A-niveau
Mine forsøgsresultater: nedbøjning af bjælken (45x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,8mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,4mm.

Og nedbøjning af bjælken (140x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,4-5mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,2mm.

opgaven lyder:
- beskrive den teoretiske sammenhæng mellem belastningen, tværkraftskurven og momentkurven for en bjælke.

Mit hverdags sprog er ikke dansk. Så jeg forstå ikke rigtig hvad der menes.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Forklare det på en nemmere måde eller noget.

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

Det er en opgave i fysik. Man må formode, at du har en bog, hvor begreberne er gennemgået. Din lærer er vel også til rådighed til at forklare de steder, hvor du måtte have spørgsmål.


Svar #2
27. marts 2015 af Jessies (Slettet)

Ja. Jeg har ikke en bog, vi har studieprojekt og jeg har valgt at skulle arbejde med teknikfag. Om bjælkenes Nedbøjning.

Men det ser udtil at min vejleder har bare kopieret en opgave fra nettet og give den til mig som problemformulering.
Jeg fandt den præcise samme opgave hvor der står at det er i emnet matematik og fysik.

Men i min projekt står der teknikfag og matematik. Så det er bare ærgerligt.

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

#2

Du må da have lært noget forud om kræfter, momenter, belastninger osv? Du har vel også nogle definitioner for de begreber, du omtaler i #0?


Skriv et svar til: Inertimoment - matematik/teknikfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.