Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9241 til 9260 af 176851
-
Punkterne i en kemi journal
ForumindlægHey, jeg står med en kemi opgave jeg skal lave til uge 5. Jeg er lidt usikker på hvilke punkter jeg skal have med i journalen. Ville være rart hvis der var nogen som havde en liste over de ting man skal skrive om så jeg kan komme igang med den. Tak på forhånd -
Vedr.: AT metoder i kemi
ForumindlægHej alle :) Jeg er usikker på, hvordan man kan benytte sig af metoderne i kemi?? Metoderne anvendes ud fra forsøg, men jeg har ikke lavet nogle forsøg overhovedet. Jeg har bare redegjort for steroider og de kemiske egenskaber for testestoron og kolesterol. Hvilke metoder tror i jeg har ... -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægJeg har fysik på mellemniveau. Jeg skal snart til eksamen. Hvordan foregår eksamen? hvad er det man skal i eksaminationen? -
a afledet?
ForumindlægHvad bliver a hvis man differentiere det ? -
Kemi rapport : Kvalitativ analyse
ForumindlægSidder og laver en kemi rapport kaldet "Kvalitativ analyse". Lige pt. er jeg løbet ind i et spørgsmål, så jeg ikke selv kan besvare, men måske andre kan?Vi udfører et forsøg med Tollens' reagens for at vise, at der NETOP vil dannes frit sølv, hvis det undsøgte stof er et aldehyd. De... -
Kemi 2000 c
ForumindlægHej, kan ikke finde min kemi bog "Kemi 2000 c". Er der nogle der kan give mig opgavebeskrivelsen på: Opgave 40, side 55 :) På forhånd tak... -
13 i kemi- eller fysikrapporter
ForumindlægEr det muligt at få 13 i kemi- eller fysikrapporter? \nNår jeg skriver rapporter taler jeg om de afleveringer, som skal lave i forbindelse med et forsøg.\n\nHvis ja, så vil jeg meget gerne se en. -
a*ab=?
ForumindlægHej! Når man ganger a med ab bliver det så bare ab^2? På forhånd tak :) -
KEMI HJÆLP, DOG LIDT SVÆRT
ForumindlægMan skal beregne massen af natriumsuldit, der skal tilsættes pr. liter vin for at opnå sammen s-indhold som den undersøgte vin (4,706 * 10^-4mol og 0,1507 g/L) -
Fysik/Kemi spørgsmål !
ForumindlægHej!(-; Jeg skal have en fysik prøve i morgen. Så derfor er der nogle der kan give mig svar på disse spørgsmål !! Det vil være virkelig venligt og rart!(-; Håber virkelig, at nogle ville hjælpe mig! - Tak på forhånd !!(-; Beskriv hvordan du kan lave dit eget pH papir. Hvordan måler du pH i... -
Kemi-OL 2008
ForumindlægEr der nogen, der har deltaget i år? Hvordan gik det? Er der forresten nogen der ved, hvornår man får besked om man er gået videre? -
Kemi - Sidst fældning & afstemning
ForumindlægHej er der nogen der vil være rigtig søde og hjælp mig med min sidste fældningreaktion?? Jeg har lavet 2 andre hvor jeg skulle blande natriumposphat og bariumchlorid. Men nu mangler jeg bare den sidste så er min Rapport heldigvis snart færdig! fældningsreaktion og afstem .. Taaaak Kaliumnitrat ... -
HVAD HEDDER DETTE STOF? - Kemi B
ForumindlægHejsa, Jeg har de sidste dage bøvlet med at finde ud af hvad dette stof hedder? Jeg er klar over der er en phenolring, og hvor mange C'er og O'er der er. Men kan ikke komme frem til det systematiske navn. Nogle der kan hjælpe? :) -
Kemi - lille opgave
ForumindlægFe3O4 oxideres af luftens dioxygen til Fe2O3.4FeO4 + O2 ---> 6Fe2O3Spørgsmålet:Hvor mange gram Fe2O3 kan der dannes ud fra 50,0 g Fe3O4(s) og 2,0 O2(g)..? -
Kemi: cyclohexens reaktion med bromvand
Forumindlægheyskal have lavet denne her rapport, men jeg forstår faktisk stort set ingen af spørgsmålenen.Dem jeg ikke forstår er:2. Anvend titreringen med 0,100 M natriumthiosulfat ( ) til at beregne stofmængden af i de 25,0 mL bromvand. I skemaet noteres en 4 gange så stor stofmængde for da der blev br... -
2 kemi spørgsmål
ForumindlægHey.Lige et par spørgsmål ;)1)hvilke 2 R-sætninger skal natriumazid mærkes med??den ene er nok R5: eksplosionsfarlig ved opvarmning men den anden.. hmm...Skal skrive et reaktionskema for den reaktion som ligger til grund for den anden sætning.. men.. stort spørgsmålstegn.2)2 MnO4- (aq) + 10 Br- (... -
HJææælp til kemi opgave..
Forumindlæghej, jeg er i gang med sso opgaven, jeg skriver om alkohol og antabus.. men jeg skal gøre rede for antabus opbygning og egenskaber..men kan desvær ikke finde noget om det..er der nogen der kan lige kan give en hånd..har virklig brug for hjælp..! -
Hælp med fysik og kemi
ForumindlægJeg har brug for hjælp med disse 2 spg.. Isen ved polerne er vigtig for fremtidens klima. Marker 2 rigtige udsagn: Når sollys rammer isens hvide overflade, tilbagekastes en meget stor del til rummet Mindre isdækkede områder vil medføre en afkøling af Jorden Når is smelter, går molekylern... -
navngivning organsik kemi
ForumindlægHjælp til navngivning -
Kemi prøve (SYRE/BASE)
ForumindlægHej. Jeg er så heldig, at vi i klassen skal have en stor kemiprøve imorgen ang. syre/base. Derfor er jeg ved at få orden på mine ting. og da pH er en meget vigtig ting at kunne, så kiggede jeg på de forskellige titreringer med syre/base og pH. men jeg kunne ikk finde en metode på, at du kunne fin...
