Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9261 til 9280 af 23765
-
deduktiv eller induktiv metode?
ForumindlægHey derude, Jeg har lige arbejdet om "baneberegning". Men hvem lavede disse formler omkring baneberegning i cirkebane ri rummet og ellipsebaner?.. og hvilke metoder brugte de (induktiv eller dedukiv?). Hvis I har nogle link til steder hvor der står hvem der har lavet formlerne, og hvo... -
Skrive en hypotese
ForumindlægHej jeg skal skrive en journal og i den skal der være en hypotese og en konklussion som bekræfter hypotesen, men hvordan skriver man en hypotese? -
Enheder
ForumindlægSpecielt til 10. klasserne. Hvis jeg har et ligning, hvor der står: 30 km/time * 2 timer = (30 km * 2 timer)/time = 60 km, hvordan kan jeg så forsvare, at jeg forkorter med tiden i tæller og nævner, når det står i flertal det ene sted (timer) og i ental det andet sted (time)? Kan jeg bare se sto... -
Arbejdsspørgsmål til genmanipulation
ForumindlægHar projekt om genmanipulation, så skal bruge nogle arbejdsspørgsmål ASAP -
Hjæælp!!!
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg kan ikke finde det PERFEKTE emne til min projektopgave, og håber at der er nogle herinde der kan hjælpe, med ideer.. Over emnet er 'verden omkring os' På forhånd 1000 tak!!! :) -
integral
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med de 3 opgaver? vi er lig begynd på integral ved ikke helt hvad det handler om.. a. A force of 1200 N compresses a spring from its natural length of 18 cm to a length of 16cm. how much work is done in comressing? b. an electron has a 1.6 * 10^-19 C negative cha... -
Fysikrapport!
ForumindlægHej. Jeg skal lave en fysikrapport. Men i den uge vi fik den for og fik forklaret forsøget, var jeg der ikke. Så jeg har lidt problemer med min konklusion. Formålet er: Hvorfor sender elværkerne strøm ud til forbrugerne ved høje spændinger? Er der nogen der udfra formålet, kan lave en konklusion... -
eksamens hæfte
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en dansk stil ud fra et eksamens hæfte vi har fået udleveret. Hæftet er selvfølgelig blevet væk for mig, så mit spørgsmål er om opgavehæfterne fra studenter eksamen kan findes et sted på nettet? -
Fra µm til µ?
ForumindlægHey, Nogle der lige hurtigt kunne fortælle mig, hvordan jeg omregner 1,333µm om til µ? MVH ASLAK -
Alverdens formler
ForumindlægHalløjsasa.. Jeg har fået den tvivlsomme ære, at blive udtrukket til en herrrrrlig fysikeksamen (STX, B-niveau). Mit problem er bare, at min lærer snakker om udledning af formler - og dem er der krafteddeme mange af. Så mange, at jeg har mistet overblikket over, hvilke formler der skal udledes ... -
Separation af variable
ForumindlægInden for hvilke områder bruger man separation af varible? - det kan både være matematiske områder og andre faglige områder. -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg skal til sygeeksamen i fusik C-niveau i slutningen af august, derfor søger jeg en fysikstuderende eller lignende, som kan mødes med mig nogle gange i løbet af august og hjælpe mig med at forstå stoffet. Jeg kunne forestille mig at vi skulle mødes 7-12 gange. Jeg bor i Århus -
Start -,slut-hastighed ?
ForumindlægHar fundet en raketligning, men den skulle angive sluthastigheden.. hvilket jeg ikke forstår, da hvad er så start hastigheden ? -
Termisk energi og varme
ForumindlægHej Hvordan skelnes der mellem termisk energi og varme?? -
atomkerner?
Forumindlæghvordan finder man radiusen af atomkerner? 4He -
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at... -
Anbefaling af litteratur
ForumindlægHej. Er der nogen der kan anbefale noget litteratur, der omhandler emnet inertimoment, og "bevægelsen af stive legemer" ? Måske der er nogen der i fortiden har faldet over en god bog eller noget. Niveau B til A tak -
Kosmologi - BigBang, rødforskydning og kosmisk baggrundsstrålingen
ForumindlægOpgaven: Forklar kort, hvorfor rødforskydningen og den kosmiske baggrundsstråling er argumenter for teorien om Big Bang. Jeg er ret i tvivl om sammenhængen mellem den kosmiske baggrundsstråling og BigBang, er der nogen der kan hjælpe med dette? Jeg ved: Den kosmiske baggrundsstråling blev skabt... -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Medicin
ForumindlægHvis jeg ønsker at læse medicin, hvilken linje skal jeg så vælge på gymnasiet?
