Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9321 til 9340 af 11183
-
rumkapløb... jeres problem stillinger??
Forumindlæghar også valgt at skrive om rumkapløbet, men er gået lidt i stå med hensyn til problemstillinger, og er lidt nysgerrig for hvad nogle af jer andre der skriver om rumkapløbet har valgt at ligge vægt på ?? Skriver Historie/Biologi og har valgt at gå lidt i retning af hvorfor det var vigtigt at være... -
Menneskets oprindelse
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med min AT-synopsis. Mit emne er menneskets oprindelse og fagene er biologi og historie, hvor jeg redegør for homo sapiens og menneskets udviklingslinje og diskutere om udviklingslinjen er fuldendt. Jeg er svært ved at få de historiske metoder med ind over, altså kild... -
Organismens latinske navn?
ForumindlægDette er et biologispørgsmål, som jeg skal besvare i led med en rapport. Jeg har prøvet ihærdigt på at huske nogle organismer, men jeg kan virkeligt ikke. Er der ikke nogle her der har nogle eksempler? Ofte fortæller en organismes fulde latinske navn noget om arten. Det kan f.eks. være noget om d... -
Metodeafsnit (naturvidenskabelig)
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at færdiggøre min AT-synopsis, hvor jeg har valgt at skrive om Aztekerrigets undergang med henblik på de infektionssygdomme, som spanierne tog med sig, og som så gjorde aztekerne syge. fagene biologi og historie, (naturvidenskabeligt og humanistisk) Jeg har bare et spørg... -
HTX 3 g - Antal eksamener? hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg er virkelig forvirret angående mine eksamener her på tredje år. Jeg har følgene fag: Dansk A Mat A Teknik A Fysik A Engelsk A Tysk C Og tidligere har jeg været til mundtlig prøve i: Samfundsfag (1 år) Teknologi Biologi Teknologihistorie Når jeg tæller sammen giver det 4 mundlige, ... -
Annullere min opgave
ForumindlægHej,Det er nu ved at være længe siden.. :) Eftersom jeg har slettet min profil herinde- har jeg fået lov til at skrive fra min lillebrors.. Er det muligt at få min opgave - Om 'arbejdsløshed' - slettet fra jeres hjemmeside? Har planer om at oprette min egen hjemmeside, hvor man kan downl... -
3.g opg!
ForumindlægHey alle!Som i nok ved er det snart tid til at skrive 3.g opgaven,,Og så vil jeg lig høre om der er nogen der har en smadder go idé. Jeg har valgt at skrive i biologi, og vil helt gerne skrive i fysiologi, men hva det ska være under det, aner jeg ikk.. jeg vil helst skrive om et emne, hvor jeg se... -
spørgsmål til bio rapport om ABO
ForumindlægHaii sidder og laver en biologi rapport (sammenligning af klassens ABO genotypefrekvenser med den hele danske befolkning)vi har fået udleveret en masse spørgsmål men der er 4 spørgsmål som jeg bare ik ka finde ud af at besvare... håber der er nogen der ka hjælpe1) Hvad for en slags enzymer IA, IB... -
VIGTIGT! Hjælp til opgave om virus - mæslinger
ForumindlægHej alle derude :-) Jeg sidder og er igang med at skrive en opgave vedrørende mæslinger i biologi. En del af opgaven går ud på, at man skal beskrive hvad mæslingers strategi er, når virussen angriber kroppen. Dertil er jeg i tvivl, for jeg har ikke kunnet finde noget vedrørende dette. Jeg ... -
ELISA test
ForumindlægHej Vi har lavet en ELISA test i biologi og skal nu skrive en rapport. Men jeg er gået i stå ved spørgsmålet: Forklar, hvorfor man har et kontrolforsøg, hvor der kun tilsættes PBS. PBS er vel det som skyller ikke-bundne antistoffer væk? Er det så fordi man skal være sikker på at brønd nr. 1 e... -
humangenetiske undersøgelser
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at lave denne rapport primært ud fra bogen "biologi til tiden". er der nogen der har lavet den før, som kunne fortælle lidt om hva de skrev? det her er hvad jeg har fået afvide jeg skulle gå udfra: Rapporten skal indeholde: 1. Forside 2. Teori om ne... -
AT 2012 - Fedmeepidemi, katastrofen
ForumindlægHej alle sammen Tænker på at vælge emnet "fedmeepidemi" med fagene samfundsfag og biologi til AT-eksamen 2012 som jo har overemnet "katastrofen". Hvordan vil i betegne dette som en katastrofe? Jeg tænker at man kunne betegne det som en katastrofe pga. de samfundmæssige... -
AT-eme
ForumindlægAT-emne* Hej folkens! Nu sidder jeg i en situation, hvor jeg virkelig har brug for forslag til AT, som omhandler emnet "katastrofer" Jeg har fagene His, Dansk, mat og engelsk på A Bio, fys, kem, tysk på B Samf, drama og idræt på C Fag jeg ikke vil ar... -
HJÆLP, mangler inspiration :-(
ForumindlægHej med jer :-) Det overordnede emne er "katestrofe" og jeg vil gerne høre, hvilke interessante forslag I har til dette emne?Jeg har selv overvejet emnet "pesten", men jeg synes bare ikke at det er kreativt nok.. Jeg har overvejet at skrive i følgende fag - historie, relig... -
SSO - inspiration
ForumindlægEr der ikke et par rare sjæle, som kan give mig lidt inspiration til den større skriftlig opgave? Jeg vil skrive i biologi, men føler mig lidt uinspireret. Der er ikke et emne jeg VIRKELIG brænder for at skrive om - men det kunne jeg måske komme til! Jeg kan sige så meget, at jeg hælder mere til ... -
Opvarmningens effekt på præstation
ForumindlægVi har lavede nogle forsøg i Idræt/Biologi, hvor vi først løb alt hvad vi kunne i en håndboldbane hvor vi så noterede tid og gjorde det samme efter vi havde opvarmet. Det er tydeligt at man løber hurtigere når man er opvarmet. Det samme kaldt med reaktion og springkraft efter opvarmning var resul... -
Haster meget. Skal aflevere SRO på fredag!
ForumindlægHej. Jeg skriver SRO i biologi og matematik. Det vores forsøg går ud på er, at vi har målt gærcellers aktivitet vha. loggerpro og har ud af dette fået en kurve, som stiger til at starte med eksponentielt og ender logistisk. Formlen for selve grafen er således: y=M/(1+c+e^M*a*x) jeg skal så vise, ... -
Naturfagpakke eksamen på HF
ForumindlægKære venner. jeg går på HF. 1år. til sommer skal jeg til naturfagpakke eksamen. dvs.kemi biologi geografi er kombineret sammen til en eksamen. Jeg er generalt dårlig til kemi , jeg forstår ikke noget af det kemi. men jeg kæmper meget hårdt. er der nogen som har været til den eksamen , hvordan fo... -
Blodtype bestemmelse
ForumindlægSidder over en biologi rapport og blev pludselig meget i tvivl om denne opgave. Vi skal begrunde vores svar med et krydsnings skema og spørgsmålet lyder:\n\nKan en mand med blodtype 0 rh- udelukkes som far til et A rh + barn?\nog kan han udelukkes som far til et AB, rh- barn?\n\nEr lidt i tvivl o... -
Hjælp til naturvidenskabelig eksamensrapport
ForumindlægHey Folkens,\n\nDet er sådan at jeg, på fredag, skal til en naturvidenskabeligprøve (jeg er 1.g'er i den nye reform). \nVi kan vælge en opgave ud af to. Det er sådan at disse opgaver vil indeholde spørgsmål der er knyttet til både biologi, fysik, naturgeografi og kemi...\nHermed vil jeg så sp...
