Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9581 til 9600 af 11183
-
AT 2010 BIO+DANSK - MENDEL?
ForumindlægHej. Jeg er meget interesseret i at skrive om emnet:" Arv kontra Miljø" i dansk og Biologi. Da jeg overhovedet ikke har lyst til at skrive om Darwin (for det gør 'alle' andre) tænkte jeg på at det kunne være spændende og skrive om Mendel. Men den novelle jeg havde fundet:"... -
Matematik 2. år
ForumindlægHej.. Jeg har lige afsluttet føste år på et alment gymnasium.. Jeg ville høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvilke emne jeg præcist komme til at skulle gennemgå på andet år.. Det ville være dejligt at kunne forberede sig på hvad man skal til at lære.. Håber der er nogle de kan sen... -
Fotosyntese (eksamen)
ForumindlægHej alle, jeg er netop nu i gang med 24-timers eksamen i biologi. Jeg har trukket emnet 'forskning i fotosyntese' og er stødt på følgende ord: Spalteåbningernes åbningsgrad som jeg ikke kender. Ordene ses i følgende forbindelse: CO2 måles med en infrarød gasanalysator (IRGA). Fotosynte... -
Spørgsmål ang. Bio A eksamen
ForumindlægKære studiekamerater Det forholder sig sådan, at jeg den 23/6 skal op til en 24-timers studentereksamen i mundtlig biologi (A-niveau). Dette er min sidste eksamen inden jeg får huen på, så det er meget vigtigt for mig at jeg klarer det godt. Jeg søger derfor en student, lærer eller lignende jeg... -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ... -
HJÆLP TIL SAMFUNDSFAGLIG METODE - HASTER!
ForumindlægHej Jeg er ved at lave AT-eksame og har brug for hjælp. Jeg har skrevet om global opvarmning og har valgt fagene biologi og samfundsfag. Indenfor faget samfundsfag har jeg valgt at kigge på hvilke politiske tiltag der er blevet oprettet for at begrænse udledningen af CO2, eks. kyoto aftalen, og ... -
"HJÆLP" - Metode til fosterdiagnostik!
ForumindlægHej! Håber der er nogen der kan hjælpe med en metode til fosterdiagnostik. Jeg har skrevet i biologi og religion, så jeg ved godt det er de hermenutiske og naturvidenskabelige metoder der skal bruges, men syntes ikke helt at jeg forstå primus's beskrivelse af speciel den naturvidenskabelige m... -
Hermeneutik i en cost-benefit-analyse??!
ForumindlægJeg har skrevet om den globale opvarmning i AT (biologi/samfundsfag). Min problem formulering handler "om det kan betale sig at ændre co2-forbruget?" Til at besvare det spørgsmål har jeg brugt en cost-benefit-analyse. Mit spørgsmål er: Cost-benefit-analysen har selvfølgelig en positivi... -
Agonist / Antagonist
ForumindlægHejsa, jeg sidder netop med min eksamensopgave i Fysiologi (kunne kun se at biologi var det bedste sted at lægge det) og et af mine spørgsmål lyder: ''Gør rede for det neuromotoriske samspil mellem agonist og antagonist'' Jeg er total blank på spørgsmålet - ved dog at det er nog... -
Hvordan et gen normalt kommer til udtryk - hjælp - haster eksamen i morgen!!
ForumindlægJeg har til min biologi eksamen fået spørgsmålet Hvordan kommer et gn normalt til udtryk? Og nu har jeg svaret på det, men nu er jeg kommet i tvivl og tror jeg er galt på den. For jeg har svaret sådan noget med øjenfarve og dominante og recessive gener. Men så har jeg læst noget om det et andet... -
Blodtype A rhesus positiv
ForumindlægHej.. Jeg sidder og makker med noget biologi, og jeg skal finde ud af dette omkring blodtypen: A rehsus positiv - Indeholder blodet antistoffer i ABO – systemet? - Kan jeg danne antistoffer mod rhesus – antigenet? - Hvilken fænotype og mulige genotyper har jeg i ABO - og rhesussystem... -
Nedarvning - sygdomme.!!!!
ForumindlægHey mangler hjælp til en mundlig eksamen i biologi hvor jeg har følgende overskrift og spørgsmål: Fordelagtige og ufordelagtige mutationer Du skal forklare nedarvningen af forskellige sygdomsgener hos mennesket, idet du analysere og fortolker de vedlagte stamtavler. Du skal gøre rede for, hvor... -
HJÆLP! Ulve i Danmark (bio)
ForumindlægI en biologiopgave har jeg fået stillet følgende spørgsmål: "Giv forslag til hvilke undersøgelser, der bør fortages inden man kan tage stilling til, om en ulvepopulation er ønskelig i Danmark, se uddrag af artikel ovenfor. Begrund dit svar." Opgaven ses nærmere på dette link, ... -
Hvilke årskarakterer tæller med i gennemsnit?
ForumindlægJeg har valgt biologi på B-niveau og tysk på A-niveau næste år (3. g). På Lectio under fanen "datagrundlag for eksamensbevis" står der, at mine årskarakterer i disse fag er med til at danne grundlag for mit endelige eksamensbevis. Kan dette være rigtigt, når jeg skal have dem næste år? ... -
Springbræt til dialog
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til AT eksamen i morgen, er stort set færdig, men mangler lige nogle forslag til emner i dialogen. Jeg skriver i fagene biologi og historie og mit emne er autoimmunesygdomme med henblik på overlevelse af pesten og disponering for den autoimmune sygdom sclerose. Jeg har ta... -
KRYDSNINGSSKEMA
ForumindlægHej Sp, Jeg har fået en aflevering om blodtyper/Rhesus i biologi. Jeg har dog lidt svært ved at besvare et spørgsmål ang. krydsningsskema. Min blodtype er 0-, men dog ved jeg ikke hvad mine forældres blodtyper er. Spørgsmålet er: "Skriv og forklar hvilke blodtyper (fænotyper) samt genot... -
Kredsløb, hjælp!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til biologi eksamen i morgen, og har trukket kredsløb som jeg intet ved om. Når jeg søger på nettet kommer der ikke noget jeg kan bruge op og der står intet i min bog. så please vil i ikk nok hjælpe mig med følgende prøvespørgsmål: - Du skal overordnet redegøre for hvad ... -
STX karakter
ForumindlægHej! Jeg går i 1g og vi har lige fået vores anden standpunktskarakter. Men jeg tænkte på hvor vigtige de her karakter egentlige er? Er det ikke kun de fag vi har på C som kommer til at tælle i de afsluttende karakter i 3g? Altså lige nu har jeg Biologi C, Fysik C, Mediefag C og Idræt C. Så de... -
Genetik. Kønsbunden Nedarvning.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive en rapport omkring genetik i biologi. I teoridelen er jeg blevet bedt om at forklare begrebet kønsbunden nedarvning.. Det er ikke i sig selv SUPER svært, og jeg har da kunnet finde information om dette både i min bog og på internettet.. Nu er det bare sådan,... -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo...
