Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9581 til 9600 af 95433
-
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ... -
Gør rede for hvilken af graferne der er graf for p. a,c + diskriminant er negativ, og hældningskoeffecienten for parablens tangent i dens skæringspunkt med a...
ForumindlægBilledet af parablerne er vedhæftet. Jeg ved at det må være en af de nederste parabler, da a bestemmer at parablen skal være sur, c bestemmer at skæringspunktet med y er på en negativ koordinat, og diskriminanten bestemmer at der ikke er nulpunkter. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal finde ud... -
Eksamens hjælp!!
ForumindlægHej Allesammen!! Jeg har de seneste par dage gået og læst op til mundtlig samfundsfags eksamen.. Vi har fået opgivet aktuelt stof i alle emner, men hvordan skal man behandle dette aktuelle stof til eksamen, skal man referere til det eller skal det blot give et eksempel på den læste teori.?? -
Resultatbudget
ForumindlægHvilke formål kan der være med at udarbejde et resultatbudget? -Tak på forhånd. :-) -
RADIOGRAF Kvote 2 -levnedsbeskrivelse HJÆLPPP!!!
ForumindlægKort sagt.. jeg finder nu ud af meget meget sent at jeg vil søge ind på Radiografuddannelsen i år, men fordi jeg ikke har Fysik i det hele taget, og der kræves Fysik på b, har jeg tænkt mig at tage det på enkeltfagskurser, nok om det, altså skal det så gøres under kvote 2.. Og så skal jeg jo søge... -
Dansk SSO opgave
ForumindlægNår man laver noter til SSO må man da godt angiver flere kilder der siger det samme? er det godt eller skidt? Jeg tænker på om det bliver betegnet som underbyggende at der er flere kilder der siger det samme, eller om det bare er overflødigt,eller rod? Og så vil jeg høre om man må lave sin persp... -
Eksamen
ForumindlægHej! Jeg overvejer stærkt at tage engelsk A i stedet for fysik A. Dermed undrede jeg mig over om eksamen på a-niveau er en 24-timers eksamen eller ej. Mange tak på forhånd! -
HTX?
ForumindlægHej Jeg er en pige der lige nu går i 8. klasse. Eftersom jeg går i 8. klasse, bliver der nu fokuseret meget på vores studievalg. Min plan har hele tiden været at læse jura efter gymnasiet, men jeg har egentligt ikke lyst til at tage på STX. Adgangskravene til Jura er egentligt er så store, Dans... -
Fælles faglig eksamen i naturfag - Biologi, Geografi, Fysik/kemi
ForumindlægJeg har været så heldig at trække "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget" og jeg aner virkelig ikke hvad for nogle emner man kan komme ind på. Jeg håber der er nogen som har nogle super spændende emner eller som i hvert fald har nogle gode idéer -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi kan arbejde hen imod Skriv til [email protected] -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi kan arbejde hen imod. Skriv til matema10k@gmail.com eller ring på 61734623 Vh Thomas -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi kan arbejde hen imod. Skriv til matema10k@gmail.com eller ring til 61734623 Vh Thomas -
Fysik:Diskuter sammenhængen mellem det ydre arbejde og ændringen af mekaniske energi.
ForumindlægHej derude. Jeg skal til fysikeksamen om et par dage, og skal gennemgå og forklare en række emner, som jeg kan trække inde til eksaminationen. Lige nu er jeg i gang med et forberede emnet: "Kræfter, mekanisk energi og arbejde" - og jeg skal blandt andet diskutere/forklare nedenstående:... -
Sommerkursus?
ForumindlægHej jeg kommer ikke rigtigt til at lave noget i sommerferien, så jeg tænkte om man ikke kunne vælge nogle fag, eller f.eks fysik, som man kunne tilmelde sig til? sommerkursus?. Nogen der har lidt kendskab til det her?, må gerne svare mig hurtigst tilbage, tak kærlig hilsen Dan -
FYSIKLÆRER SØGES
ForumindlægHej:) Jeg søger efter en go' privatlærer(fysik), som kan være god til at forklare tingene på en pædagogisk måde.. Har fysik på C-niveau. Vh -
VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!
ForumindlægHar brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!! -
Stråling, Vejen til Fysik B2, Opgave 91, Side 104, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn svulst på 0,3 kg bestråles med elektroner fra en lineær accelerator. Svulsten modtager den dosis på 2,5 Gy. a) Hvor meget energi er der afsat i svulsten ? Det har jeg beregnet således D = E/m E = D * M = 2,5 Gy * 0,3 Kg = 0,75 J (Det samme som bogens facit) b) Hvor stort er dosisækvalen... -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
Idræt B
ForumindlægHej Jeg har opgraderet idræt på b-niveau i 3.g, men vil det så sige at karakteren tæller med i gennemsnittet som et b-fag? På forhånd mange tak :) vh. Hans C -
GSK-hold matematik b-a
ForumindlægHejsa Jeg har lige afsluttet en HHX med matematik på b-niveau. Nu skal jeg til at supplere matematik a på gsk, og det hold jeg kigger på er på er et gsk hold på et almindelig STX gymnasium. Jeg er bare blevet lidt nervøs for det, da pensum på HHX er anderledes fra pensum på STX. Vi har b.la. ikk...
