Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9581 til 9600 af 23765
-
kPa i højde
ForumindlægHej Jeg står og vil fremlægge et "forsøg" til NV-eksamen, jeg har brug for at vide hvordan jeg finder frem til trykket (kPa) i forskellige højder, jeg ved at ved 6096 meter er trykket 46,563 kPa. Jeg vil gerne vide hvad trykket er ved 75 meter. Tusind tak på forhånd Mun -
pks
ForumindlægHejEr der nogen herinde der ved, om pks for oxalsyre er 1,37 eller 4,37 -
Matrix multiplikation
ForumindlægHej sider med matematik problem jeg ikke umiddelbart kan løse. 1. Gør rede for hvordan et koordinatskift kan reprænsenteres som en matrix multiplikation. 2. Vis hvordan rotation af et koordinat system i 2 eller 3D kan reprænsenteres ved en Matrix. Håber jeg kan få lidt hjælp i den rigtige retning. -
Omregning?
ForumindlægHvordan omregner man MegaWatt til KJ ? :) -
Matematik-forum for uni-folk
ForumindlægLige et spørgsmål til webmasterne. Ville det ikke være en idé at oprette et forum for folk, som har matematik på uni-niveau? Eller synes I at nuværende matematik-forum er tilstrækkeligt. -
Skriftlig naturfag
ForumindlægJeg skal op til skriftlig naturfag snart, hvilket ikke er min stærke side. Jeg ville derfor høre om der er nogen der har nogle tips eller brugbare formler...Jennifer -
Eksamenssættet 2003
ForumindlægEr der nogen som ved, hvor hvor man finder sidste års eksamenssæt i skriftlig samfundsfag?? -
Verdensbilleder
ForumindlægHej, nogle der kan forklare mig, hvordan jeg regner det her ud? Beregn farten af en galakse der finder sig 24 lysår fra Mælkevejen? Jeg har en fornemmelse af at man skal bruge edward hubbles lov = v=h0*3 h0=22 * km/s/Mly -
hvad er phosphat
Forumindlægnogle der kan forklare mig hvad phosphat er? :) og hvordan man skriver det kemisk ? -
Massen
ForumindlægHej!Lige lidt hurtig hjælp, hvordan finder jeg f.eks. massen af stoffet Po-210? -
Eksamen - Franskbrød
ForumindlægNogen der har nogle ideer til hvad man kan lave af forsøg med franskbrød? Har selv tænkt at kigge på noget konservering, hævetid.. og ja...det er så de, ideer jeg har...!! Nogen der har andre?På forhånd tak!! -
Klassisk geometri
ForumindlægHej, Er der en som kan hjælpe mig med at bevise sætningen, der lyder: To trekanter er kongruente, hvis to af deres vinkler og en side er parvis lige store. Jeg skal bruge det som en forudsætning til at bevise pythagoras. Håber der er en som kan hjælpe! -
acceleration
ForumindlægEn pige falder med en hastighed på 94 km/h. hun vejer 61 kg... Under en opbremsing i et net udsættes hun for en konstant acceleration i lodret retning af størrelsen 4 g... bestem størelsen af den kraft, med hvilken pigen påvirker nettet. hjælp søges! -
A-niveau?
ForumindlægEfter sommerferien er det helt klart at jeg skal starte på gymnasiet, men jeg ved ikke hvilke fag, jeg skal have på A, B og C (niveau) ? Altså jeg vil gerne være tandlæge eller noget indenfor medicinretningen? Hvilke fag skal jeg så vælge på A-niveau? -
Højeste gennemsnit på et højniveauhold
ForumindlægLad mig høre! Har der været nogle sindsyge gennemsnits derude?En god kandidat er mit musikhold som udelukkende består af MGK-elever på katedralskolen i århus:Holdets gennemsnit: 11,66Dvs. 5x13 , 2x11 og 2x9Vores censor så ualmindeligt chokeret ud efter eksamen og mon ikke vores musiklærer får lov... -
Standardkurve
ForumindlægHejsa, jeg skal gøre rede for en standardkurve, vi har om emnet ethanol og alkohol, nogen der kan hjælpe? -
kemisk og fysisk..
Forumindlæghvad er forskellen!?! -
deltra m ???
Forumindlæghar lige skrevet henfaldsprocessen for Rb og skal regne delta m, men ved ikke lige helt hvordan??? -
Introduction Fluid Mechanics 3.96
Forumindlæghvem har svar til det vedhæftet spørgsmål?:) -
elektriske kredsløb og differentialligninger
ForumindlægJeg går i 3g og skal derfor til at skrive større skriftlig opgave i kombineret (MAT A og FYS A)om differentialligninger og elektriske. Jeg tænkte om der var nogle der kunne give mig en god indholdsfortegnelse med hvad opgaven skal indeholde (ca. 15 sider) \n\nHvis der er nogle der kender nogle g...
