Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 9641 til 9660 af 160717
-
Matematik/svingninger og sinusfunktion (Jeg kan ikke lokalisere det andet punkt.)
ForumindlægHej folkens! Det er egentligt ikke så meget et forståelsesspørgsmål, mere en opklaring på hvorfor jeg ikke kan få det resultat jeg leder efter. Jeg har oplagt opgaven, og man kan se, i opgave 5a.1 figur 11, hvorledes funktionen er opsat. (Samt opgaverne). Det første sprøgsmål: a) Bestemt kons... -
Matematik Aflevering
ForumindlægBefolkningstætheden udtrykker, hvor mange mennesker der i gennemsnit bor på en kvadratkilometer. I hele Danmark var befolkningstætheden 126,1 Københavns areal er 97 km2. Opgaven: Vis, at befolkningstætheden i København var ca. 5200. Der bor 503699 mennesker i kbh. Det er matematik aflevering. j... -
Matematik noter??
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlige matematik, den 6 juni og da jeg har smidt mine noter væk, har jeg ik rigitgt noget, så jeg tænkte på, om der var nogen som havde nogle gode noter? Det mit anden år, så det er på B-niveau :-) Det skal handle om: Trigonometriske funktioner, Integralregning, differen... -
Matematik & dansk
ForumindlægJeg har valgt matematik og dansk i mit studieretningsprojekt. Det er en svær sammensætning, men for at gøre det bredere vælger jeg at tage dansk som 2. hovedfag - dvs. materiale uden for pensum kan inkluderet. Jeg mangler lidt inspiration til emner man kan arbejde med. Jeg kender til: 1. Fagko... -
Mekanisk energi i rummet
ForumindlægEr der nogen som kan give mig en gennemgang af spørgsmål 6. c), og et resultat ? For synes at jeg sidder og kører rundt i det.... Det er en opgave fra Fysik A eksamenssættet 20. maj 2010.: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090520_opgave_fysikA_stx.ashx e... -
Babylonsk matematik
ForumindlægHej til jer alle! Jeg sidder og er igang med at skrive stor opgave i matematik/historie (med mat som hovedfag) om 'babylonsk matematik', og jeg vil meget gerne have lidt hjælp - både matematisk såvel som historisk. Hjælp i Matematik: Ligningssystemer: 1. og 2. gradsligninger? Hjælp i H... -
Det besale i matematik
ForumindlægJeg vil høre om hvad der er virkelig vigtigt, at kunne til skriftlig matematik eksamen i folkeskolen, som giver 100% garanti for at jeg består? Jeg skal op her til sommer, og vil gerne være forberedt. -
matematik- hjælpi
ForumindlægNogen, der vil hjælpe mig med en matematik opgave? Det handler om det omvendte funktion. Det sætter jeg stor pris på :) -
MATEMATIK BEVIS!
ForumindlægEr der nogen der er rigtig gode til matematik som gerne vil hjælpe mig hvis jeg sender en privat besked med mit bevis til dem? :) -
matematik aflevering
Forumindlæghej folkens Jeg er ved at lave min matematik aflevering, er der nogle der vil rette den for mig? (vil virkelig gerne have en god karakter!) tak på forhånd :) -
Hjælp til matematik aflevering
ForumindlægHej allesammen, jeg står og har svært ved at se mig ud af den her matematik aflevering. Har svaret på noget af det selv, men kan simpelthen ikke lige finde ud af at svare på de andre spørgsmål. -
Dårlig til matematik
ForumindlægHej SP Jeg går i 8. klasse og jeg er ikke særlig god til matematik. I problem- og færdighedregning plejer jeg at få 7-taller. Jeg drømmer om at blive tandlæge, men jeg er bange for, at min drøm ikke går i opfyldelse pga matematikken. Hvad skal jeg gøre? Hvordan kan jeg blive bedre? Er d... -
Ekstra matematik hjælp
ForumindlægHej, Er der nogle der ved hvor eller kender nogle der underviser i ekstra matematik. Jeg er en pige i 3.g der har matA og derfor vil jeg meget gerne have suppleret min matematik viden da jeg helt sikkert skal til skriftligt mat og muligvis mundligt mat til studentereksamerne. Venlig hilsen Pa... -
Fysik eller matematik
ForumindlægHej............. Som så mange 3.g´ere sidder jeg og aner ikke havd jeg skal skrive om i At... Vil helst skrive i fysik eller matematik og historie.......... Men aner ikke hvad jeg skal skrive om. Hjælp til emner i fysik -
matematik; monotoniintervaller...
Forumindlæghej...jeg har en funktion f(x)= 2x^2+2x-4jeg skal ved beregning angive monotoniintervallerne;skal jeg starte med f'(x) og sætte lig nul. Hvorefter jeg laver et skema, der belyser når f er voksende og aftagende?håber på at få bekræftet at jeg kører stilen i den rigtige retning...på forhånd- tak. -
Matematik eksamensspørgsmål
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med denne her opgave og forklare den? -
matematik spørgsmål!
ForumindlægHej!! Forstå ikke hvordan jeg skal regn den her stykke ud? En bus med plads til 95 passagerer er 13,7 m lang og 2,55 m bred hvor mange kvadratmeter optager selve bussen? Kan i fortæl mig hvordan man regn det ud? -
Matematik studietur
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave 1 og 2 ved ikke helt hvordan jeg skal regne dem ud :) -
Historisk matematik
ForumindlægEn fransk gut skulle have opfundet en måde at bestemme tangenten for en funktion f på. Det var før Newtons tid. Nogen, der ved, hvem det var, eller hvad metoden hed? (Har prøvet at google, men det er ikke fandens mange oplysninger jeg har). -
Hjælp til Matematik opgave
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet opgaven: log(x+2) - log(x) = 2 Jeg er selv kommet frem til dette: (x+2)/x = 100 Men jeg ved ikke, hvordan jeg kommer videre derfra.. Håber I kan hjælpe. Hilsen Mads
