Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9661 til 9680 af 14598
-
Analyse af case - psykologi
ForumindlægHej, vi er ved at lave en analyse af en case i psykologi i forbindelse med vores AT-synopsis. Vores emne er lykkepiller og herunder depression, men vi er gået i stå i analysen, og har svært ved at finde ud af hvad analysen overhovedet skal indeholde. http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/... -
Er det en erindig?
ForumindlægHej, Jeg har fået denne opgave som lyder følgende: "Skriv en erindringstekst med eksempler på noget af det bedste i dit liv." Jeg har nu skrevet omkring en halv side, men er blevet lidt i tvivl om, om det egentlig er en erindring jeg har gang i, da jeg måske har skrevet den p... -
Hjælp til at komme i gang med DHO redegørelse!!!!
ForumindlægJeg skal redegøre for den borgerlige kvindes liv og muligheder i årene omkring 1870-1900 og komme ind på sædelighedsfejden. Jeg ved godt hvordan man skriver en redegørelse og jeg ved også en del om det jeg skal redegøre for, problemet er bare, at jeg ikke rigtig kan komme i gang? Jeg ved ikke hv... -
DHO redegørelse hjælp
ForumindlægJeg skal redegøre for den borgerlige kvindes liv og muligheder i årene omkring 1870-1900 og komme ind på sædelighedsfejden. Jeg ved godt hvordan man skriver en redegørelse og jeg ved også en del om det jeg skal redegøre for, problemet er bare, at jeg ikke rigtig kan komme i gang? Jeg ved ikke hv... -
Oversættelse
ForumindlægKan i oversætte denne sætning til tysk? - Moderen knokler for at holde sammen på det hele, og har ingen mål i livet. Datteren kigger på sin mor, og tænker at hun aldrig ville blive som hende. Min egen oversættelse virker nemlig forkert: • Die Mutter schuftet für alles zusammen zu ha... -
En lille hjælp, HASTER ! :/
ForumindlægHeeej søde folkens :) Ønsker jer alle sammen en god påske.. Jeg skal skriv en tekst på ca 1000 enheder, hvor jeg beskriver et træk om at flytte, forestillede eller reelle. Hvis reelle, hvordan har det påvirket dit liv? Hvis forestille sig (og reelle) kan du beskrive alle nødvendige skridt må tage... -
Kræftforsker
ForumindlægEy guys! Jeg har i det seneste stykke tid overvejet at studere noget medicin-noget efter gymnasiet. Men nu er jeg stærkt begyndt at overveje at blive kræftforsker da jeg har en del i familien som har mistet livet af kræft, og jeg ville ønske at bidrage til bekæmpelsen af det. Men er der nogen ... -
digte ; hjælp.
Forumindlæghej alle (: jeg har fået til opgav af in dansklærer, at skrive en analyse og fortolkning af digtet "Livets Hastighd" af Michael Strunge. Så her kommer mit problm; jeg har altid haft svært ved at forstå det, forælleren/digteren/forfatteren gerne vil fortælle os. Jeghar læst det igennem f... -
Etik og filosofi (Abort og fosterdiagnostik)
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at svare på disse spørgsmål? tak "Er abort etisk forsvarligt, og er det tungest at beskytte det ufødte barn eller kvindes ret til at bestemme over sit eget liv (På trods af ens religion)" "Hvordan ser de tre største religioner, - Kristendommen, Islam og h... -
Hjælp til matematikaflevering på C-niveau?
ForumindlægJeg er helt lost og den skal afleveres i morgen, så hvis nogen kan og vil hjælpe, ville det redde mit liv :) Tilladelser til jagt i Grønland: År : 1995 1997 1999 2003 Indekstal: 100 129,9 149,2 141,5 I 1999 havde 11026 personer tilladelse til jagt 1) Hvor mang... -
Plls oversættelse
ForumindlægAlice believes she is happy in a secure job and a year long relationship with her live in boyfriend. However, after a chance encounter with a mysterious stranger she seeks him out and the two end up making love. Nogle der kan oversætte det her pls pls -
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og gør klar til den mundtlige eksamen i dansk og har trukket kortfilm som fordybelsesområde. De kortfilm vi har arbejdet med i undervisningen skal jeg også relatere til i min fremlæggelse og har ingen idé om hvilken kortfil... -
Differentialregning eksamenspørgsmål
ForumindlægHej (: Et af de mundtlige eksamensspørgsmål jeg kan komme op i, lyder således: I forlængelse af din redegørelse skal du bevise differentiationsreglen: f¨(x) = 2ax + b for funktionen f(x) ax^2 + bx + c (hvis du har tid, må du vise, hvordan man fastlægger toppunktet for en andengr... -
Kreativt produkt - bander
ForumindlægHej. :-) Vores overemne er: Nutidens samfundsproblemer i Danmark - og vi har så valgt at skrive omkring bander. Vores problemformulering er: Hvad kan der gøres for at komme bandemiljøet til livs? Vi har ikke rigtigt nogle ideer til hvad der kreative produkt kan være, så vi vil væ... -
Dansk/historie
ForumindlægHey folkens Jeg har brug for lidt hjælp!!! Er der nogle der ved hvordan man arbejder med dansk metode i AT? Jeg har begivet mig ud i noget af en udfordring, hvor jeg skal komme ind på → Den psykoanalytiske analysemetode → Den ideologikritiske analysemetode → Reklame a... -
titanic (AT)
ForumindlægHej skal til AT på onsdag med emnet Titanic, og vores overordnet emne er havet. Synes dog jeg kommer lidt væk fra 'havet' i min opgave. Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Hvordan kan havet både være en mulighed og trussel? mulighed: starte nyt og bedre liv i Amerika tru... -
Oversættelse fra dansk til engelsk. 3 sætn.
Forumindlæg1. Han elskede ikke sin kone mere. He did not love his wife any more 2. Det lykkedes ham at blive lykkelig i slutningen af sit liv 3. Den unge mands drøm var at blive en fotograf The young man's dream was to become a photographer På forhånd tak mvh Mads -
Analyse
ForumindlægHejsa :-) Til min DHO har jeg valgt Karen Blixen som hovedemne og jeg har valgt at analysere novellen "Det drømmende barn" Min problemformuleringe lydersådan: Jeg vil gerne undersøge hvordan omstændighederne i Karen Blixens liv har haft indflydelse på hendes fortælling om ”D... -
Arbejde med tegnefilm??
ForumindlægHej folkens, Jeg er meget interesseret i at tage en uddannelse efter gymnasiet der går ud på at senere hen at kunne arbejde med tegnefilm. Dog er jeg ikke god til at tegne, men alt der har med tegnefilm at gøre synes jeg er helt fantastisk, så jeg vil bare hørem hvilke uddannelser i mener kunne v... -
AT - Videregående undersøgelse
ForumindlægHey Alle Jeg skal op til AT på fredag og mangler stadig at lave min vidergående undersøgelse færdig. Jeg tænker derfor på om der er nogen her inde som har nogle idéer til hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål, evt. links der kan hjælpe mig på vej? fag: Dansk og Historie (Det modern...
