Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9721 til 9740 af 57177
-
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej :) mine lærer syntes ikke jeg skal tage på gymnasie efter 9 klasse..så jeg skal igennem en optagelsesprøve. ville lige spørg dem der har været gennem en optagelsesprøve hvordan er det? -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
Mundtlig studenter eksamen!
ForumindlægJa, jeg skal til mundtlig studenter eksamen i dansk her på onsdag, og vi har jo fået pensum fra 1, 2 og 3.g, så der er jo masser at læse! Men man kommer op i en ulæst tekst, og derfor er pensum kun til repetition! Så jeg ville lige høre, hvor vigtig repetition er? Altså, jeg har ikke tænkt mig ... -
6 sætninger oversættelse
Forumindlæg(: Kan min oversættelse passe? fra dansk til spansk 1) - ¿Qué tal está la carne? = (Hvordan er kødet?) 4) – ¡Myu rico! = vældig dejligt (godt) 2) – Ellos no gustar pescado. = (De kan ikke lide fisk) 3) – ¿Quiero más café (un café seco?)? = (Vil du have en kop kaffe mere?) 5) - ¿Desean postre... -
HJÆÆÆÆLP :'/
Forumindlæghey alle jeg er i gang med mit AT.. og som fag er det Dansk og Samfundsfag jeg har valgt at bruge. som alle ved er det videnskabeligt gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 der er i års hovedemne i AT. OG jeg har brug for noget litteratur til mit emne som er det ændrede syn på kvinde... -
Rettelse af oversættelse og evt. erstatning af ord
ForumindlægBenjamin ist Halbseitenlähmung. Er besucht das Internat, weil er nicht gut zu Mathematik ist. Das ist seiner vierte Schule wechseln. Benjamin muss der Klasse wiederholen, weil er schlechte Noten in Mathematik hat. Seiner Eltern wollen dass er besser wird. Benjamin erzählt die Klasse, dass er n... -
HJÆLP HASTER!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa....Hvordan skal man beregne note 4 og 5 til en balance med noter? -
comparative expression
ForumindlægHvad er rigtigt? Not so many eller Not as many -
Kildehenvisning ved korte citater?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit SRP, konkret i gang med en historisk analyse af noget kildemateriale. Nu har jeg flere steder en del meget korte citater, 1-2 ord, når jeg f.eks. prøver at fremhæve et tema i sproget. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en note til sidst i hele afsnittet ... -
Karaktertabel
ForumindlægHej, Er der nogle som har karaktertabellen for STX B fra sidste år? (Altså den, hvor der står at så og så mange point giver den og den karakter?) Jeg ved godt, at tabellen varierer fra år til år, men alligevel kunne det være rart at danne sig et nogenlunde billede af, hvilken karakter man kan fo... -
Shiloh
ForumindlægEr der nogen som har læst den engelske tekst "Shiloh" af Bobbie Ann Mason? Jeg skal til eksamen snart hvor den er opgivet og kunne godt bruge en andens syn på teksten, da vi er et par stykker som er lidt uenige om den. -
Hydrogen og spektrum
ForumindlægJeg er lidt forvirret lige nu. Vi har lavet dette forsøg for et stykke ti siden og jeg har ingen idé om hvilke ting vi har brugt til at lave det.KAn huske ordet spektrometer.. men ja også kun det. :S Kan ikke huske hvad det er.Please somebody help me. -
Bøger
ForumindlægEr der nogen der har nogen online-bøger om sandsynlighedregning eller talteori? På forhånd tak! -
Ødipus' opbygning
ForumindlægJeg har overhovedet ikke styr på hvordan det lige er Ødipus er bygget op. Nogen der kan redegøre for hvad der findes af betegnelser for de forskellige afsnit, a la stasimon og episoder, og hvad de betyder? -
Principper vs. postulater
ForumindlægNår man taler om kvantekemiske principper, er det så det samme som kvantekemiske postulater. -
Hjælp
ForumindlægHvis jeg nu skal sige sådan her på engelsk hvad hedde måtte så: Jeg måtte sådan set ikke -
Fysik afgangsprøve
Forumindlæghej alle sammen jeg har virkelig brug for noget matriale fordi jeg snart skal til afgangsprøve plz hjælp..! The Big Bang Lys Magnetisme Elektromagnetisme Elektricitet Radioaktivitet Det periodiske system Spændingsrækken Alternativ energi Syrer, baser og salte -
The Pearl af John Stinbeck
ForumindlægHej... der er vel ikke nogen af jer der ligger inde med en opgave om denne bog, eller kan give lidt inspiration til, hvad man skal skrive om de fire sange, man hører om. På forhånd Tak... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægDansk: En britisk økonom har skrevet en bog, hvori han imødegår traditionelle teorier. Lykke, hævder han, ikke bruttonationalproduktet og i endnu mindre grad konkurrenceenvnen, bør være den økonomiske politiks altoverskyggende princip. Han underbygger sin teori: på trods af at de vestlige lande ...
