Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9881 til 9900 af 23765
-
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægJeg har (som den kæmpe idiot jeg var) ikke hørt ordenligt efter da min lærer forklarede os hvordan fysik c eksamen foregik. I know - stupid. Jeg ved jeg skal holde mit oplæg på 5-7 ( det som jeg trækker dagen før) og at de kommer med et ukendt bilag. Altså får man lige 2 min til at kigge på de... -
Hvad forstås der ved energibetragtniger inden for pladetektonik
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik eksamen på onsdag, og det eneste jeg mangler at få styr på, er energibetragtninger inden for pladetektonik. Mit eksamensspørgsmål ser sådan her ud: 1. Pladetektonik Du skal komme ind på: Begrundelser for teorien om pladetektonik (Har jeg gjort) Forkastningstyper (Har... -
Gini
ForumindlægEr det godt at lægge et bilag, som forklarer gini-koefficienten, når man skriver om velfærdssystemer? eller skal man bare rigtig kort forklare det i en note? :) -
Måge.
ForumindlægHej.Jeg har fået en opgave for, hvor jeg har nogle problemer med spm. b.Opgaven lyder således:En måge svæver rundt i en vandret cirkelbevægelse med konstant fart. Omløbstiden vurderes til 17 s og radius til 15 m.a) Beregn mågens fart. (den har jeg regnet).Mågens masse er 900 g.b) Bestem størrelse... -
Hvad er strategisk platform?
ForumindlægHvilke elementer indeholder en analyse af en virksomheds strategiske platform? -
Stofmængden
ForumindlægNår man skal finde ud af stofmængden, så hvad for en formel skal man bruge?..n= m/M?ellerN= v*c, når c er angivet.. altså man ved hvad konsetrationen er.. -
Kan man sige det?
ForumindlægVi lavede et forsøg i kemi, med det formål at fremstille et bjerrumdiagram for indikatoren bromthymolblå vha. spektrofotometri. Kan man i forbindelse med dette godt skrive følgende: ioner exciteres dvs. ionerne absorberer. energi fra lyset.. -
Langtidsledige
ForumindlægJeps så er det mig igen, som ikke kan finde en statistik (:I samfundsstatistik 2003 er der en tabel (8.6)over langtidslediges andel af de arbejdsløse. Denne er meget anvendelig i min undersøgelse af marginaliseringen på arbejdsmarkedet - men tabellen er desværre ikke over tid - så jeg kan ikke se... -
hej allesammen..please hjælp..
ForumindlægHej allesammen..er der nogen der har læst "Av,min guldtand"af Leif Panduro.jeg skal snart i gang med at skrive min danskopgave(1g), og ved endnu ikke hvad jeg skal skrive om..er der nogen der har en god ide til en bog..bare en bog i synes godt om?? -
Hvad synes i om det her raport
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Lightergas
ForumindlægHey.Nogen, der kan hjælpe mig?Den molare masse for lightergas kan bestemmes ved forsøg. Det sker som vist ved at opsamle lightergas i et måleglas. Der opsamles 30 mL lightergas svarende til 0,00125 mol lightergas, hvorved massen af lighteren aftager fra 20,458 g til 20,388 g.Afgør på baggrund af ... -
havvand 2
Forumindlægkunne ikk rigtig få opmærksomhed til mit sidste indlæg så...det er et opfølgende indlæg til chloridionkoncentrationen i havvand..det er et spm jeg ikk helt kan svare på..I virkeligheden har vi bestemt det samlede indhold af ionerne Cl-,Br- og I- i havvandsprøven ved vores titrering. Hvilken betyd... -
3d-projektion
ForumindlægJeg har rodet mig ud i en stener 3.årsopgave - drejer sig om matricer (sgl matrix) og om projektion - især den perspektivbevarende - dvs. en projektion fra 3d til 2d hvor perspektivet bevares... hvis der er nogen der har skrevet om det/ ved noget om emnet - så giv mig nogle tips om hvordan jeg sk... -
3. g opgaven - fodnoter
ForumindlægHejsaHar lige et spørgsmål til jer herinde, som tidligere selv har skrevet en sådan opgave, eller noget andet i samme stil.For selvom vi har lavet historie opgaven og dansk opgaven, så er jeg stadig i tvivl med hensyn til fodnoterne, altså hvornår er det lige de skal bruges? citater? sidehenvisni... -
Hvilke epidemi?
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at lave en projekt opgave, om udvikling indefor epidemier, og så skal jeg blandt andet finde ud af hvilke forskellige epidemier der findes? Som f.eks. livstils epidemi? Jeg mangler lidt hjælp til de forskellige epidemier typer, så vil i ikke være venlige at skrive all... -
Integrationsteorier
ForumindlægJeg skal skrive AT omkring integration i Danmark. Dette vil jeg kombinere med et litterært værk i dansk der beskriver den splittede identitet som mange invandrere oplever. I samfundsfag vil jeg beskæftige mig med integrationsteorier for at finde ud af hvad Danmark har gjort for at integrerer in... -
raportage
Forumindlæghello..jeg er lige kommet hjem fra studietur i dublin og min kære dansklærer har bedt os om at aflevere en raportage om turen. Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til at finde ud af, hvordan man griber det an, da det ikke gik så godt sidste gang jeg skrev i denne stil. mvh panda -
Metematik projekt
ForumindlægHej....Jeg har fået et matematik projekt og har valget at skrive om EKSPONENTEL FUNKTION, men problemet er, at det er første gang, at jeg skal lave en projekt i matematik og derfor ved ikke hvordan jeg skal lave den. Er der mon nogen her inde som kan hjælpe??? -
Fiktion
ForumindlægHvad er fiktion og hvad er det modsatte?
