Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9901 til 9920 af 23878
  • Under aaget

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har lige læst under aaget af Henrik Pontoppidan, men jeg har lidt svært ved at forstå den. Er plottet i den ikke at han kritiserer industialiseringen?
  • Starten på en engelskstil ?

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg ville høre, om der var nogen der havde nogle gode forslag til, hvordan man kan starte sin engelsk stil ? evt. gode vendinger ?
  • Statskundskab- kvotient gennem tiden?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg vil vide om der et sted hvor jeg kan se hvad adganskvotienter har været på statskundskab de sidste 5-6 år så jeg kan lave en vurdering om jeg kan komme ind i år med et snit på 9,6. Nogen der ved noget om det? Vh
  • DIO - i samtidshistorie og international øk, hva kan man skrive om ?

    Forumindlæg
    hej jeg er helt lost i hvad jeg kan skrive om, således begge fag bliver indraget på bedstevis og selvfølgelig 50% i begge fag
  • Statistik SPSS

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger en der kan hjælpe mig med statistikprogrammet, SPSS. Jeg skal til eksamen 1 juni, og da det er nogle år siden jeg sidst har siddet med programmet, har jeg brug for hjælp til at lære det på ny. Betaling er intet problem, det kan aftales.
  • SRP - Ideer ?

    Forumindlæg
    STP nærmer sig og skal allerede skrives i november.. Nogen der har nogle ideer til emne? Fagene er engelsk/historie eller spansk/historie
  • Eksamens opgave

    Forumindlæg
    Jeg har tre emner jeg kigger på. 1. Miljø, og affald 2. Miljø, og energi. 3. Og studiemiljøet Jeg er stærk i matematik, og mindre stærk i fysik, og derefter kan jeg stort set intet i kemi.. Jeg skal have et fysisk produkt. Hvad kan man lave?
  • Har virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    Hvis jeg skal åbne en lille virksomhed op ...en interessentskab, hvor jeg har en online shop, skal jeg så lave en : Værdikædeanalyse??? Håber det er en som vil svare. tak for hjælp
  • Problemstillinger AT 2013 - hjælp søges!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er godt i gang med min AT synopsis, hvor emnet er kampen om det gode liv. Mit emne er, hvordan at gode boligvilkår kan være en kamp for det gode liv(fx. byplanlægning og boligrenovering). Jeg har problemer med mine problemstillinger, idet at jeg ikke har fundet et diskuterende. Her ...
  • DNA, slægtskab og art

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med en opgave og mangler lidt hjælp til at forstå det korrekt. Hvorfor kan DNA og proteinsyntesen bruges til at sige noget om slægtsskabsforholdet mellem arter? og hvor kan jeg læse lidt om hvilke fejlkilder der kan være ved anvendelse den her metode?
  • SRP HJÆLP!!! lidt hurtigt

    Forumindlæg
    Hej... Jeg skal skrive studieretningsprojekt nu her og skal snart afleverer hvilke fag jeg vil skrive i... Jeg overvejer engelsk og dansk... Er lidt ude i noget Shakespeare... Nogen der har nogle ideer?? kan også vælge engelsk og historie, da jeg ikke har lyst til at skrive i mit sidste studieret...
  • Dansk + biologi

    Forumindlæg
    Nogen der har et forslag til, hvordan jeg kan koble fagene biologi og dansk sammen i et AT-emne? Emnet er "miljøproblematikker". Jeg kunne godt tænke mig at finde noget skønlitteratur om miljøproblematikker! Nogen der kender noget?
  • Gode råd til tysk-eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg skal op til tysk om nogle uger, så jeg håbede der var nogle veteraner der havde et par gode råd til 12-tallet til en grønskolling som mig. Rådene må bl.a. meget godt handle om hvad man skal komme ind på og hvordan man kan strukturere det. Men ellers er alt egentlig velkomment.
  • Stavnsbåndet - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej! Skal skrive DHO, og er lidt i tvivl om en ting. Et af spørgsmålene i min problemformulering ser således ud: Giv en redegørelse for stavnsbåndet i Danmark. Læste på et tidspunkt at ens fokus skal være på den udvikling som sker i perioden for begivenheden. Mit spørgsmål er nu: m...
  • EKSAMEN ENGELSK A?

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der har tips til hvad man skal kunne eller hvad der er godt at kunne til engelsk a delprøve 1? tips til alt modtaged med hyshånd!! god dag og tak på forhånd
  • Find t

    Forumindlæg
    Er lidt usikker på følgende resultat. Hey skal bestemme t ud fra følgende 2 funktioner f(x)= Aert og g(x)=Best f(x) = g(x) A og B er større end nul. Gør følgende: Aert =Best <=> ln(A)rt - ln(B)st =0<=> 1/t = ln(A)r-ln(B)s <=> 1/t = ln(A/B)(r-s)< => t = ln(B/A)([1/(r-...
  • help!!!

    Forumindlæg
    Er der nogen der gerne vil forklar mig hvad betyder nominativ, akkusativ, genitiv og dativ? V.h. :-)
  • Dansk

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal lave en disposition til eksamen og har fået Den grimme ælling og De blå øjne, men kan ikke finde nogle tekster til perspektivering. Til den grimme ælling er der ørneflugten, men den kan jeg ikke bruge. Har i nogle forslag til perspektiverig?
  • Litterær artikel???

    Forumindlæg
    Jeg har ikke været i skole i et stykke tid pga. indlæggelse og nu har de i min klasse fået en stil for med denne opgave beskrivelse: Opgave: Skriv en litterær artikel om Pia Juuls novelle ”Ude på landet” (2004), hvori du inddrager intertekstualitet og de dertilhørende begreber. (...
  • find forskrift på parabel, ved hjælp af 12 punkter?

    Forumindlæg
    jeg har fået opgivet 12 punkter der former en parabel, og skal udfra punkterne skal jeg bestemme forskriften for parablen. hvordan gør jeg det?