Tysk

Gode råd til tysk-eksamen?

28. maj 2018 af EMali - Niveau: B-niveau

Jeg skal op til tysk om nogle uger, så jeg håbede der var nogle veteraner der havde et par gode råd til 12-tallet til en grønskolling som mig.

Rådene må bl.a. meget godt handle om hvad man skal komme ind på og hvordan man kan strukturere det. Men ellers er alt egentlig velkomment.


Svar #1
28. maj 2018 af EMali

Og jeg havde et specifikt spørgsmål: Når man perspektiverer til en tekst, burde man så have citater med fra den "fremmede" tekst, som man perspektiverer til?


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. maj 2018 af sjls

Du behøver som regel ikke at have citater med fra den tekst, film e.l., du perspektiverer til.
Formelt set får du 12 ved at opfylde målene for undervisningen i Tysk (fortsættersprog?) B-niveau. Dem kan du finde på Undervisningsministeriets hjemmeside.
Du skal formentlig komme ind på en kort redegørelse samt en analyse og fortolkning af den tekst, du trækker, og slutteligt perspektivere denne til det overordnede emne, du får givet, samt andre materialer, I har arbejdet med i undervisningen. Herudover skal du vise, at du kan tale og forstå tysk på et tilstrækkeligt niveau.


Svar #3
28. maj 2018 af EMali

Skal redegrelsen være lang? Skal det være et referat eller mere et resumé?


Skriv et svar til: Gode råd til tysk-eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.