Tysk

jeg skal til mundtlig tysk eksamen hjælp

22. maj kl. 23:11 af 123456SSW - Niveau: B-niveau

hej 

jeg er en elev som er lort til tysk for 0.2 og 0.2 

hvordan kan jeg bedst muligt forberede mig til eksamen og ikke dumpe


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj kl. 06:48 af Moderatoren

Du læser op på det, som I har lært i løbet af året. En god ide er at gøre det sammen med en, der er god til det.


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. maj kl. 09:21 af Martin2Holte

Du kan læse en tysk tekst og dens danske oversættelse ved siden af hinanden, fx de tekster i havde i skolen. Det er nemmere end at slå alle ukendte ord op enkeltvis.

Tip: ChatGPT 4o er nu bedre til oversættelser end Google translate.

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. maj kl. 14:44 af Stxelev02

Jeg skal ikke antage noget som helst, men enhver der følger ordentligt med i undervisningen får mere end 02. Af en eller anden grund lader der i dag til generelt at være et had til tyskfaget blandt unge. Af den grund af der åbenbart mange unge der mener, at det er helt på sin plads og almindeligt at være elendig til tysk, og så brænder lokummet den dag de skal til eksamen. At kunne tysk er guld værd at kunne skrive i sit CV, og det er eftertragtet på arbejdsmarkedet.

Brugbart svar (0)

Svar #4
23. maj kl. 14:52 af Martin2Holte

#3: Det er der nok mange som er enig i, men hvordan hjælper denne kommentar videre, når man har begrænset tid til eksamensforberedelse ?


Brugbart svar (1)

Svar #5
23. maj kl. 15:02 af Stxelev02

#4

Jeg var måske lidt grov i tonen før, det skal jeg beklage.
Man kan vel ikke lære tysk lige pludselig op til en eksamen? Jeg ville i hvertfald ikke kunne. Det bedste man kan gøre er vel at øve sig helt vildt på det stof man kan risikere at skulle op i, selfølgelig med en dansk oversættelse ved siden af. Til en mundtlig eksamen skal man jo kunne snakke frit tysk, da oplæsning ikke tæller som at kunne tysk og dermed trækker karakteren ned. Det er bare meget svært lige pludselig at skulle lære alt det man skulle have lært på to år.

Brugbart svar (1)

Svar #6
23. maj kl. 17:48 af Martin2Holte

Det bedste råd i livet, ikke kun til eksamen, er at tænke positivt. Hvis man tænker at man ikke kan, så kan man ikke. Det gælder om at tro på sig selv og bruge den resterende tid fornuftigt.

Brugbart svar (0)

Svar #7
23. maj kl. 22:41 af Stxelev02

#6

Det har du selfølgelig ret i.

Skriv et svar til: jeg skal til mundtlig tysk eksamen hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.