Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9961 til 9980 af 23765
-
Spændingsforskel?!?! En der kan hjælpe?
ForumindlægJeg skal forklare hvad der menes med, at vi i mellem to faser har en spændingsforskel på 400 Volt. Håber i kan hjælpe!!! -
Eksamen
ForumindlægNogen, der kan fortælle mig hvordan kemi C eksamen foregår? -
Databog
ForumindlægI min databog så er der et uendligt tegn ude for 2-methylpropan-2-ol's opløslighed i vand. Hvad betyder tegnet? :) -
hooligans!
Forumindlægheej er igang med at skrive en opgave om hooligangs, så vil høre om i har noget gode sider? -
Hvor mange minutter skal jeg løbe hvis jeg ... ??
ForumindlægDer er ca. 1000 kJ i et stykke drømmekage. Hvor mange minutter skal du løbe for at forbrænde kagen, hvis du bruger 2820 kJ/time? Hvor langt er det, hvis du løber 10 km/t? En der kan hjælpe mig? på forhånd tak -
demokrati
Forumindlæghej alle! jeg er i fuld gang med at skrive samfundsfagsrapport og har netop brug for jeres hjælp. er der nogle af jer der ved hvad demokratisk acceptabel deltagelse er? beskyttede politiet mod demonstrationerne ved COP15 eller skabte de for megen uro? på forhånd tak. hilsen katrine. -
Baser uden (OH-)-ioner?
ForumindlægHejsa. 'De fleste baser indeholder (OH-)-ioner'. Hvilke baser gør da IKKE? -
Hurtigt spørgsmål - King-Crane kommisionen
ForumindlægI forbindelse med Versailles-ordningen efter 1. verdenskrig foretog King-Crane kommisionen nogle undersøgelser i Palæstina. Hvilke konklusioner mundede disse undersøgelser ud i? -
Kemi A mundtlig-how?
ForumindlægHey, d. 16 skal jeg op i eksamen i kemi på A-niveau.. Har desværre smidt den dersens hæfte med alle eksamensformer væk, så er der nogen der kan fortælle hvordan eksamenen sådan helt præcist kommer til at foregå? Vi har fået at vide at vi skal op i et forsøg og derefter skal ind og snakke i en tid... -
Matematik HF B
ForumindlægHej, nogen der kan fortælle mig hvordan eksamen foregår? får jeg spørgsmålet en dag før, eller hvordan og hvorledes? Kan i forklare det fra begyndelse til ende. Meget værdsat. Tak! -
halveringstid for Pa-234
ForumindlægNu har jeg læst nogle opgaver herinde, fra folk der siger at halveringstiden for isotopet Pa-234 er 71 sek. Men når jeg kigger på et engelsk nuklidkort står der 6,70 h. ?? Er der nogen der vil hjælpe mig? -
Trigonometri - Matematik B
ForumindlægHejsa, jeg sidder her med en opgave, som jeg virkelig ikke forstår hvordan udregnes. Håber I kan hjælpe mig og på forhånd tak. Opgaveformuleringen er som følgende: 5.1 - Når der på en vej står, at stigningen er 12 %, betyder det, at vejen stiger 12 m for hver 100m vejbane. a) Hvor mange g... -
USA's Økonomi
ForumindlægHej Jeg skal til at lave SRP om USA's økonomi igennem de seneste år og finanskrisen. og ville bare spørge om der var nogle der havde skrevet en tidligere opgave (i International Økonomi højst sandsynligt) om USA's økonomi i en tidsperiode, helst de seneste år, eller finanskrisen, da finan... -
hospital? ug?
Forumindlæghej derude. er der nogen der ved hvad skærmen på et hospital hedder? der hvor pulsen ses og det. og et til. hvad menes der med at man siger. Et stor UG til dig? -
Kernefysik - hydrogen
ForumindlægHvorfor begynder et hydrogenrør først at lyse kraftigt ved meget højere spændingsforskelle? -
Forstørrelse - Linser
ForumindlægSpørgsmål til forstørrelse Forstørrelserne finder I ved at dele længden af billedet med længden af objektet. Når I skal eftervise formlen for forstørrelsesfaktoren, skal I også indtegne jeres målinger i et passende valgt koordinatsystem – I vælger selv hvilket der er egnet til formålet. ... -
hvad er saltvand?
Forumindlæghej jeg leder efter et sted at finde en masse facts og ting at læse omkring saltvand, både kemiske og fysiske formler for saltvand. håber nogle kan hjælpe snarest muligt, pfh tak (: -
Hvad gør planter autotrofe?
ForumindlægSå vidt jeg ved er en autotrof en organisme som er selværnerende, altså som selv kan skaffe sig det stof og energi det skal bruge for at holde sig i live. Man gør alle planter ikke det? Det mente jeg, men jeg læste så et sted at "Høje planter er autotrofe". Hvad er det så der gør plan... -
AT-overvejelser
ForumindlægHej SP. Jeg sidder og skriver AT, og er nået til afsnittet omkring metode-, teori- og materialeovervejelser. Jeg har lidt problemer med at bygge det op, men har tænkt på om det ville være en god idé at tage mine underspørgsmål hver for sig, og så til hver skrive hvad jeg mener kunne være r... -
Hjælp til eksamensopgave
ForumindlægHej, jeg sidder i et problem da jeg ingen ide har om hvordan jeg skal starte den her opgave. Er der nogle der har nogle eksempler der kunne hjælpe mig igang?
