Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 10261 til 10280 af 23878
-
Konklusion til SRP (Hurtig svar tak!)
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og kæmper med min konklusion til SRP. Er der nogle gode råd til at gøre den lidt "farverig"? Må man gerne have spørgsmål med i den? på forhånd tak :) -
SRP
ForumindlægNogen der ved om man bare skal følge sin opgaveformulering, eller er der andet der skal meg, i SRP? :( -
Resume -hvor langt?
ForumindlægHej :D Hvor langt må et resume være? på forhånd tak ^^ -
"Se også" på engelsk?
ForumindlægFindes der en forkortelse på "se også", på engelsk? :-) -
Novellen: The Joke
ForumindlægHej Er der nogle som ligger inde med novellen "The Joke". Mangler inspiration til min aflevering :) - Skriv endelig !! -
AT- Det arabiske forår
ForumindlægHej! Jeg vil skrive AT om Det Arabiske Forår. Vores overordnede emne er "Kampen for det gode liv". Men ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i? Står mellem samfundsfag/dansk og historie/religion. Hvilken kombination synes i er bedst, med henhold til fagenes metode, og at man skal k... -
Hjælp!
ForumindlægHej.. Jeg skal igang med min 1.g's opgave. Jeg vil hører om i har nogle guldkorn vedrørende H.C Branners noveller "Isaksen" "de blå undulater" & "Iris" Håber i kan hjælpe :) -
Synopse Hjælp hvis i har ti´d
ForumindlægNår man har en novelle og man så skal lavede en synopse skal man så, vælger sidere fra novelle eller skal man lave en synopse for hele novelle -
engelsk stil
ForumindlægHej jeg skal snart til årsprøve i skriftlig engelsk og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg skal starte/skrive et resumé og en person karakteristik, altså have nogle faste punkter at gå udfra. f.eks at skrive at det er en 3. persons fortæller og hvor handlingen foregår. Sådan noget. -
AT - synopsis om film
ForumindlægMit emne er som så manges andre: krig, medier og teknologi. Min lærer foreslog jeg valgte at beskæftige mig med filmen Top Gun, der beskriver livet på flåden og livet under en pilot-uddanelse. Det interessante ved netop denne film er, at militæret har været med til at finansiere filmen, samt st... -
Hvad er forskellen på Budskab og Morale?
ForumindlægHej. Hvad er forskellen på Budskab og Morale? -
Samfundsfag - Metode?
ForumindlægHej Jeg har AT i samfundsfag og engelsk. I samfundsfag har jeg arbejdet med forskellige diskurs- og magtteorier. Hvilken metode er det så?? Kan ikke rigtigt finde ud af at putte den ind under kvalitativ eller kvantitativ. Ville være rart med lidt hjælp. Venligst Terah -
HERMEUTISKE METODE???
ForumindlægJeg er ikke helt klar over, hvordan man bruger denne metode. På forhånd tak -
Engelsk eksamen STX
ForumindlægHej allesammen, jeg om to dage skal op til engelsk mundtlig eksamen, ved nogenlunde hvordan selve eksamen skal foregå, er der nogen af jer som har været op i det og ved helt præcis hvordan det foregår og hvad skal man gøre og ikke gøre ?? Har i nogen gode råd ? -
Eksamen i engelsk m.m.
ForumindlægHej! Jeg skal op i engelsk, og har derfor spørgsmålet, hvad synes i andre man skal øve på udover pensum? Er der nogen som evt. er i besiddelse af et analyseark til fiktion? -
Vil vores muntlige karakter være bedømt på...
ForumindlægVil vores muntlige karakter i engelsk være bedømt på om vi rækker hånden op når vi gennemgår grammatiske emner og opgaver? -
Billedkunst - personligt projekt
ForumindlægHej. Jeg skal op i billedkunst b, og har derfor lavet et personligt projekt, men.. Hvordan kan man opstille projektet, og hvad skal man komme ind på? Jeg har lavet parafraser over Venus, med et nutidigt perspektiv (samfundskritik af henholdsvis fedme og tynde modeller) Mvh. Andrea -
Hvad er forskellen på empiri og teori?
ForumindlægJeg er virkelig i tvivl om, hvad forskellen det er! Nogle der kan forklare mig det? -
Opdagelserne og Inkariget: Kulturmøder
ForumindlægSå fik jeg trukket 24-timers eksamensspørgsmålet. Mit emne er Kulturmøder: Inkariget og opdagelsesrejserne. Vedlagt i bilagene er et kort over inkariget, et billede af en inka-hængebro, et kort over passatvindende i atlanterhavene, et billede af handelsruter i eturopa og lilleasien og en artikel ... -
ENGELSK A EKSAME
ForumindlægHej alle sammen! Der lige noget jeg skal spørger om, har snakket med nogle venner omkring mundtlig engelsk A. Vi har hørt at det bliver en rigtig rigtig svær eksame? Hvad skal man for at bestå engelsk A eksamen? altså hvad skal man kunne? hvad kræver de? Håber på at få et svar..
