Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10341 til 10360 af 57177
-
3 sætninger
Forumindlæghey .. er der nogen der vil hjælpe mig med at rette nogle oversættelser ? -
Hva betyder?(OLD)
ForumindlægHejEr der nogen der kan forklare mig hvad maner betyder (oldtid)? -
Opsætning - Kronik??
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og er ved at skrive en kronik og overvejer om jeg kan skrive den i spalter og bygge den op som en artikel???? En kronik bringes normalt i aviser og tidsskrifter, så det burde vel være okay at prøve at ramme genren? Nogle der har erfaring med dette? På forhånd... -
3.års opg. om Hemingway!!
ForumindlægHejsa alle.. Jeg skal skrive om Hemingways novelle "in our time" men mangler sekundær litteratur.. Nogle ideer??? på forhånd tak.. Mich. -
engelsk !!!
Forumindlæghej alle sammen... jeg sidder her og laver noget engelsk grammatik, men jeg kan ikke rigtig forstå hvornår der er "logisk flertal er"... håber nogen kan forklare eller give nogle god info. omkring dette.. Takk :) -
Motivation???
ForumindlægEr det muligt at blive motiveret til at læse historie?? Glemmer det med det samme, når jeg har læst en sætning. Må sidde og læse det 3, 4 gange før det bliver fanget og ryger videre i systemet.. :S Nogen der har nogle gode råd mon?? -
Favorit citater :D
ForumindlægHar i et personligt yndlings citat? Vil meget gerne høre det! Min favorit er ytret af den fantastiske mand Homer Simpson: 'Virkeligheden er en illusion, grundet mangel på alkohol.' eller "Jeg omfavner min rival, men det er for at kvæle ham." Sig frem ! -
Rette
ForumindlægNogle der vil rette . Ved at der mange fejl :/ . Er heller ikke god til tysk .. Ja, sicher, du hast Recht. Auf jeden Fall hatte sie die neuen Sachen gezeigt und erzählt, wie sie mit hochgekrempelten Ärmeln, all ihrem Schmuck, wehendem Schal und natülich knallroten Lippen in die Stadt gegangen i... -
Sikkerhedsteorier
ForumindlægJeg er igang med SRP-opgaven. Mit analyse spørgsmål lyder således : Med udgangspunkt i relevant sikkerhedsteori ønskes en analyse af NATO's rolle efter murens fald... Har gjort rede for den kolde krigsperiode... men hvilke teorier kan anvendes til perioden efter murens fald?? -
lektiehjælp til at skrive stil
Forumindlæghej.. Jeg skal skrive en stil pg jeg ved ikke hvordan man helt gør. Jeg har foldet et papir hvor jeg har venste side og højre side så har jeg, skrevet i venstre side: satisfactorily, young, strong, unensiness, Jasper, money, good freind, Grace, Gilbert and Mack. og i højre side: Duncan, god sales... -
Help 6 linjers oversættelse
ForumindlægHej, jeg håber I vil læse den nedenstående oversættelse igennem, og hjælpe mig med at rette for fejl. På forhånd mange Tak. Tekst: Først som vagabond, blandt samfundets laveste, senere som beundret debattør og forkæmper for de hjemløse og fattigste. I de mellemliggende 44 år havde han gennem si... -
Præsentation af Helle Helle's Rester
ForumindlægHejsa, jeg skal her på mandag holde et mindre foredrag / fremlæggelse omkring Helle Helle's novelle samling Rester. Den skal vare 10-15 minutter og gerne inddrage analyse af 2 af hendes tekster. Fremlæggelsen skal gerne have en problemstilling eller hvad man skal kalde det, hvor man vælger ... -
Lønningsdag
ForumindlægHeej :) Er der en som har lavet en analyse eller fortolkning af "Lønningsdag" af Martin Anderse Nexø, så må du meget gerne sende den. Min e-mail er: mathias@reker (m a t h i a s @ r e k e r) :) Jeg vil gøre stor gengæld den dag hvor du mangler noget bare skriv :) Håber at der er en... -
Fædrelandssang
ForumindlægHej alle. Jeg skal analysere og fortolke Helge Rodes digt: som en rejselysten flåde. Har brug for hjælp til at komme i gang? På forhånd tak. -
Giddens Tredje Vej?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRO, som jeg skriver i engelsk-samfundsfag. Et af mine spørgsmål i opgavebeskrivelsen er: "Diskuter hvilke konsekvenser Giddens ide om ´den tredje vej´ vil have for uligheden. Men jeg kan ikke rigtig finde konkret ud af hvad ´den tredje vej´ er, og hvad den indebære... -
Hjælp til TI-89
ForumindlægHej! Jeg sidder og regner på nogle differentiallignigner og har et spørgsmål. Hvordan får man lommeregneren TI-89 til at spytte løsning af differentialligninger ud som et brøk der indeholder naturlig eksponentiel funktion? Tak på forhånd! -
højskolen og andelsbevægelse
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Hvilken indflydelse har højskolerne haft på andelsbevægelsen? på forhånd tak :-) -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
df
Forumindlægdf -
Salte
ForumindlægHej! Jeg skal beskriv hvad: Umættet Mættet Overmættet Betyder, i forhold til salte. Er der nogle der ville hjælpe mig med denne opgave? - Mange tak:)
