Søgning på: tysk analyse. Resultater: 10441 til 10460 af 38621
  • Stærke og svage sider ved kildekritisk- og retorisk analyse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til mundtlig DHO årsprøve i morgen... - Vores lærer anbefaler at vi har overvejet en række spørgsmål på forhold hvoraf ét af dem lyder "Vurder stærke og svage sider ved historiske- og danskfaglige analyser". Er der nogen, der har nogle input til dette? Jeg har i opgaven b...
  • Analyse af "Ophelia" af John Everett Maillais

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere billedet "Ophelia" af John Everett Maillais. Det går helt fint, der er bare det, at jeg ikke kan finde budskabet i billedet. Jeg håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har søgt hele internettet tomt, og kan ikke finde noget. For Guds skyld, hjælp mi...
  • Rettelse af tysk stil (419 ord)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har skrevet en tysk stil, og jeg ville være meget taknemmelig, hvis der er nogle af jer derude, der vil rette den for mig? :) Har selv læst den igennem, men tvivler på, at jeg har fundet alle fejl. Især ordstillingen og bøjningen af diverse ord og sætninger er jeg usikker på. Es ist Mä...
  • Analyse af Hist hvor vejen slår en bugt.

    Forumindlæg
    Hey allesammen! (: Er der nogle, som kan sige, hvad temaet er i den gamle sang af H.C.Andersen - Hist hvor vejen slår en bugt? Og om de bruger nogle metaforer i den? På forhånd tak.
  • hjælp til novelle analyse "hunden" af niels hav

    Forumindlæg
    jeg har brug for lidt hjælp med en novelle analyse der hedder "hunden" af niels hav.
  • die ameise, digt, tysk eksame i morgen!!!

    Forumindlæg
    Die Ameise In dieser holden Frühlingszeit.Daalles voller Glanz und neuer Herrlichkeit, Trat ich, gerührt durch solchen Schein, in Frommeholds schönen Garten ein. woselbst in reinem Schmuck die saftgen Bäume Blühten, woselbst in bunter Glut der Floren Kinder glühten. Ein Jeder Vorwurf war recht un...
  • Tysk rettelse afl. d. 22 januar - HASTER

    Forumindlæg
    Hej det drejer sig om en tysk stil som ville være en stor hjælp hvis en gad at rette den.. På forhånd TUSIND TAK! Opslag: Mein Wohnort Ich wohne im Otterup, das ist ein kleine Stadt im Dänemark. Ich wohne in einem normal Haus, mit meine Mutter, Vater und kleine Bruder. Unsere Wohnung ...
  • Tysk rettelse afl. d. 22 januar - HASTER

    Forumindlæg
    Hej det drejer sig om en tysk stil som ville være en stor hjælp hvis en gad at rette den.. På forhånd TUSIND TAK! Opslag: Mein Wohnort Ich wohne im Otterup, das ist ein kleine Stadt im Dänemark. Ich wohne in einem normal Haus, mit meine Mutter, Vater und kleine Bruder. Unsere Wohnung ...
  • nogen der har lavet en analyse til gandhis tale til rundbordskonferencen i London, 1. December 1931.

    Forumindlæg
    nogen der har lavet en analyse til gandhis tale til rundbordskonferencen i London, 1. December 1931
  • 3 punkts analyse af 1, 2, 3 NU!

    Forumindlæg
    Hej, jeg er desperat efter en 3 punkts analyse af 1, 2, 3 NU! Nogle, der kan sende en? Det vil betyde så meget! kh en elev i nød.
  • Analyse af J.P. Jacobsens "Lys over Landet"

    Forumindlæg
    Hej. Håber I vil hjælpe :-) Jeg har fået til opgave at analysere "Lys over Landet". Det er et meget kort digt, og det lyder sådan her: Lys over Landet,- Det er det, vi vil Jeg synes det er lidt svært at analysere. Er der mon nogen der har et par guldkorn eller noget at si...
  • Analyse af sex af Kim Fupz Aakeson

    Forumindlæg
    Hej, jeg søger rigtig meget hjælp til en analyse af novellen, da jeg er på bar bund. Mine analysepunkter er: Genretræk, komposistion, sprog, personkarakteristik og miljø samt tema og budskab (min fortolkning). jeg har valgt at perspektivere til jomfruen, dødsynderne og reality tv.
  • analyse Jesper wung-sungs forfatterskab

    Forumindlæg
    hejj er der evt. nogle som har analyseret novellen 'mif og æik', som har en ide om hvad den handler om sådan rigtigt (symboler, referencer, sproget, perspektivering), da jeg snart skal op i mundtlig dansk og gerne vil have en god karakter.
  • Analyse af ' Den sidste balkjole'

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er i gang med at skrive DHO, hvori jeg skal analysere den sidste balkjole. Er der nogle der kan hjælpe mig med kompositionen? og mener i at den er kronologisk med tilbageblik eller slet ikke kronologisk overhovedet? Tak på forhånd :)
  • Hjælp til analyse af The Drover’s De Facto

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i morgen og har trukket teksten “ The Drover’s De Facto “ 1986 af Anne Gambling .. jeg har 24 timer og har brug for hjælp til noget analyse. Er der nogle der har noter eller selv har siddet med denne tekst som opgave? Det ville være en stor hjælp..
  • Analyse af 'The Valley'

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til at skrive en analyse af Rick Bass' The Valley, og håbede derfor på at få nogle idéer til hvad jeg kan tage fat i? På forhånd tak for hjælpen
  • Hjælp!! Analyse af branden til mundtlig dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket reportage som fordybelsesområde og har derfor valgt prøveoplægget “branden” af Herman bang. Har virkelig brug for hjælp til analysen, fortolkning og perspektivering. Er der derfor nogle der har nogle noter eller en opgave liggende som jeg kan bruge?
  • En død mands nys - Analyse og folkning???

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg vil meget gerne høre fra folk der har lavet en analyse og folkning af digtet " En død mands nys ".. Det kunne være meget pænt af jer, hvis i gad uploade den her eller evt. sende til min e-mail. Mange tak! :) - Flex
  • Analyse af "min fucking familie"

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lige nu i gang med at analysere bogen: "min fucking familie". Men jeg ved ikke rigtig hvad forfatternes budskab egentlig er med bogen....? Håber at i kan hjælpe mig, da den snart skal fremlægges. På forhånd tak.
  • Løven af Kim Fupz Aakeson - Analyse hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har trukket Kim Fupz Aakeson som min fordybelses område til min afgangsprøvers og har valgt at analyser Løven, men jeg har fået problemer ved punktet miljø så hvis der er nogle som kan hjælpe så skriv endelig! På forhånd tak :-)