Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 10601 til 10620 af 35503
-
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Ingeniør uddannelsen og matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lidt i et dilemma. Jeg er lige blevet færdig med mit andet år på htx, og efter 3. år satser jeg med at tage til aalborg for at blive civilingeniør, nok inden for kemi, miiljø og bioteknologi. Men mine matematiske egenskaber er ikke for gode, i folkeskolen fik jeg altid 12 men... -
MATEMATIK HJÆLP! HASTER
ForumindlægJeg har simpelthen glemt, hvordan man beregner en opgave som følgende: Indbyggertallet i en større by var 13,25 mio. i år 2007. Derefter faldt det med 2,3% pr. år. Opstil en prognose for indbyggertallet i år 2015 på følgende måde: a) Bestem en model (en funktionsforskrift) for indbyggertallet(y... -
Rettelse af referat.
Forumindlæg... -
Ikke kovalent binding
ForumindlægSidder og skriver og hæmoglobinets opbygning og og der er jo en hæmgruppe der er bundet til kæderne med en ikke kovalent binding. Men hvad betyder det helt præcist det med en "Ikke kovalent binding" , betyder det at sammenbindingen mellem to atomer har forskelligt elektronpar? -
figur
ForumindlægNogen, der kan hjælpe mig med at forklare, hvad der sker i punkt 2 på figuren? Hilsen Kathrinee -
Bøger på b-niveau
ForumindlægHey... Jeg regner med at skulle læse molekylær biomedicin på ku nu til sommer, men da jeg kun havde biologi på c-niveau i gymnasiet, og nu har holdt sabbatår, kunne jeg godt tænke mig, at få læst lidt op. Derfor vil jeg høre hvilke bøger I er blevet undervist efter på b-niveau! Tanks :) -
STX
ForumindlægHej Jeg er snart færdig med 10 klasse og jeg skal snart valg en videregående uddannelse og jeg er sikker på at jeg gerne ville være bygningsingeniør og jeg ville gerne gå på STX. Nogle der kan fortælle mig hvilken linje jeg skal tage ? :) -
CRISPR
Forumindlæghttp://bioside.dk/onewebmedia/seglcelleanæmi_23.05.2016.pdf Hej allesammen, Jeg har lidt svært ved en opgave i biologi. Jeg vil høre, om i kan hjælpe med opgave nr. 4 og nr. 5, som ses i linket over. Håber i kan hjælpe, god aften Amalie -
Videregående uddannelse molekylær medicin
ForumindlægHej.. Jeg går på 2 g. og vil rigtig gerne læse molekylær medicin når jeg er færdig med HTX,, Jeg regner med mit gennemsnit vil ligge på 8,2, hvis jeg tager mig rigtig meget sammen, men for at komme ind på molekylær medicin kvote 1 kræver det 9,1 og standby 8,5.. Vil det så være realistisk for mig... -
SRP om pest Eksempel
ForumindlægNogle der har en SRP om pest, som de kan sende til mig -
SRP - Rygning blandt unge
ForumindlægHej alle Er igang med srp! men sidder lidt fast med hensyn til min diskusson... Jeg skal diskutere mulighderne for at regulere og bergrænse salget af tobak til unge! Er der nogle der har evtulle forslag til hvordan man kunne gøre dette??? -
novelle
ForumindlægHej jeg skal op i dansk eksame meget snart, jeg skal op i novelle fra perioden 1940-1990. men kan bare ikke finde en god novelle, kan i hjælpe. -
Engelsk
ForumindlægHej derude :-) Er i gang med at lave en engelsk analyse, og vil dermed spørger om det jeg har skrevet indtil videre lyder korrekt. The Wolfpack is a 2015 American documentary film. The movie focus on one specific theme and it is “media and identity”. Because it has something with t... -
Disposition?
ForumindlægHvor lang skal en engelsk disposition til eksamen ca. være? -
Nogle der kan hjælpe med de her spørgsmål
Forumindlæg1. Brødbagning; hvilke organismer er involveret/udfører et arbejde for os, hvad gør de for brødet? Hvor længe har metoden været anvendt? 2. Fremstilling af øl og vin; hvilke organismer arbejder i denne proces, hvad er deres “arbejde”? Hvor længe har metoden været kendt? 3. Fermen... -
Den nye reform
ForumindlægSom bekendt har regeringen lavet en ny reform for gymnasielever. Her er det blevet vedtaget at biologi, geografi og kemi skal lægges sammen til en eksamen. Jeg skal snart til den eksamen og vil gerne høre fra nogen der allerede har været inde. Hvordan forgår det og er der nogle ting der er vigtig... -
Hjælp det haster
ForumindlægHej er der nogle, der kan hjælpe mig den 12/6 efter jeg har trukket nr. til tysk eksamen? Eller hvis jeg bare kan sende dig det, jeg har tænkt mig at sige, så du lige kan rette det? -
Korrektur og rettelse
ForumindlægHej med jer, jeg skal aflevere min SRP her på onsdag. Jeg er færdig med den, men jeg mangler at rette den til. Det skal jeg igang med nu, men det skader aldrig at få et par helt andre øjne til at se opgaven. Det ville i hvert fald være rigtig dejligt hvis der var nogle der gad hjælpe! info... -
SRP - VALG AF EMNE
ForumindlægHej alle på studieportalen! Jeg skal til at vælge et emne til min SRP opgave og har brug for noget hjælp, jeg har valgt at skrive i fagene Bioteknologi A og Historie A. Jeg ville bare lige spørge om der ikke var nogen der havde ideer til hvad man kunne skrive om i de fag, hvor man let kan kombin...
