Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 11041 til 11060 af 32040
-
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
Uddannelser med bestået som krav
ForumindlægHej alle Findes der et sted, hvor man har samlet uddannelser som man kan ansøge, hvis man ikke har mere end bestået sin gymnasiale uddannelse? Hvis ikke, kender i så til uddannelser, hvor det er kravet, hvor uddannelserne enten omhandler sprog, kommunikation eller kreative uddannelser. -
Gode råd
ForumindlægHej,Jeg skal snart op til min mediefag eksamen...Jeg vil derfor høre de erfarene om nogle gode råd...Hvordsn skal jeg foreksempel forberede mig? (jeg har indtil videre øvet på alle begreberne) Og hvordan skal min disposition foreksempel være under selve prøven? Bare kom med alle de råd i har...På... -
Analyse af Pulp Fiction
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive SRP i engelsk og mediefag. Mit emne er postmodernisme med fokus på Pulp Fiction og intertekstualitet. Jeg skal lave en analyse af Pulp Fiction og mit punkt lyder således: Der ønskes en analyse og fortolkning af Quentin Tarantinos Pulp Fiction (1994) med særlig ... -
Interessant bog + emne
ForumindlægHej mennesker, Jeg har valgt fagene engelsk/dansk og har tænkt mig, at læse en bog (på engelsk) og derfor skal jeg finde et interessant emne. Nogen der har haft erfaring med evt. at læse en bog og analysere den (engelskdelen) og så inddrage dansk i form af analyse af filmen (virkemidler osv). ... -
Frustrationer!!!!! STX, HHX, HTX, EUX, EUD.....AAAAARGH
ForumindlægHej! Måske en voldsom overskrift, men åh, hvor kan valget af ungdomsuddannelse dog være frustrerende! Kort sagt: jeg ANER ikke hvad jeg vil efter 9. klasse. Eller jo, der er da nogle ting jeg kan udelukke (bl.a. EUX, EUD og HHX samt 10. klasse) Til gengæld ved jeg, at jeg, efter min ungdomsudd... -
Til AT: Bud på hvorfor der tales engelsk i filmen Chocolat, som foregår i Frankrig, af Lasse Hallström?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en sociolingvistisk analyse af filmen Chocolat - skal fremvises i morgen, så det haster lidt :) Jeg lægger et fokus på hvorfor sproget bruges som det gør, men hvis der er andre fokus(ser), er de meget velkomne :) er på bar bund lige nu. 1) Hvorfor tales der engelsk i filmen, s... -
Søger efter info om Anders Breivik
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med at skrive SRP, hvor jeg blandt andet skriver om Breivik i samfundsfag og psykologi. Jeg leder efter information om ham (helst sagen set fra hans synsvinkel). Jeg har hans fulde manifest, men da det er på engelsk, er den svær at læse. Så hvis der er nogle der har skrevet... -
hvad er nemmest
Forumindlæghvilket fag er nemmest at skrive sso i. er det matematik, dansk samfundsfag historie mediefag, kemi eller psykologi -
Kulturelle udfordinger
ForumindlægJeg sidder lige nu og skriver SRP, og skal give en analyse af de kulturelle udfordringer en dansk virksomhed står overfor ved etablering på det spanske marked. Nogen der har nogle idéer? -
AT, 2012: Katastrofen - Årsager og konsekvenser
ForumindlægHer I 2012 har vi fået tema Katastrofen i AT Opgaven er: Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis, hvor den valgte katastrofe, dens årsager og/eller konsekvenser belyses. Som et led i din fremstill... -
Hjælp! Virkelig...
ForumindlægHej studieportalen.dk Jeg er kommet i krise, eftersom den bog jeg skal bygge min SRP-op omkring ikke er ankommet med posten indefor det tidsrum jeg blev fortalt. Ville høre om der var nogen af jer der lå inde med "The Football Factory" af John King engelsk version. Hvis I gø... -
Hjælp! Analyse af "Huset Ushers fald" af Edgar Allan Poe
ForumindlægHej :) Jeg sidder midt i mit studieretningsprojekt. Jeg skal analysere og fortolke novellen "Huset Ushers fald". Jeg har fået skrevet lidt, men synes ikke rigtig jeg kan komme til bunds i analyse. særligt har jeg svært ved at sige noget fornuftigt om kompositionen og genren. Jeg håber... -
Antal eksamner i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Går i 3.g og har lige fået at vide at jeg skal op i mundtlig biologi og engelsk plus selvfølgelig AT. Derudover skal jeg op i 4 skriftlige prøver. Mit spørgsmål er hvor mange eksamener man skal op i gennem gymnsiertiden, for kan virkelig ikke finde ud af om AT tæller med eller om det b... -
Synopsis hjælp
ForumindlægHej allesammen.. - Jeg er en 1.g elev der skal skrive sin allerførste AT-synopsis og jeg er virkelig på barbund med hvordan skal gøres og sådan noget, når lærene har fortalt om AT-synopsisen har de virkelig været forvirrende og ikke kommet med noget som helst man kunne bruge til at kreativitet... -
Hjælp med indledning
ForumindlægJeg skal skrive SRP i engelsk og dansk og har fået lavet denne indledning. Jeg skriver om minimalismen. Er der nogen herinde der lige gider se den igennem og efterfølgende komme med noget konstruktiv kritik til den? -
Forslag til porblemformulering
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene Mediefag og Samfundsfag til årets AT eksamen. Jeg er desværre gået helt kold mht. ideer. Er der nogle afjer der ude som evt. har noget inressant jeg kunne undersøge ? På forhånd mange tak ,- -
HJÆLP BRUGES !!!!1
ForumindlægHej folkens Jeg er ved at skrive min SRP PROJEKT, skal lave en analyse og fortolkning af romanen under en stålende sol. Jeg ville høre om nogle har en analyse af titelen og symboler i bogen. DET HASTER !!! -
Hvorfor havde Winston Churchills taler ift. "TheBlitz" en betydelig indflydelse på den engelske befolkning?
ForumindlægHej folkens. Min gruppe og jeg, er ved at skrive vores 3. AT opgave, og for første gange skal det indeholde en synopsis. Vores problemformulering/hovedspørgsmål, er som overskriften siger: Hvorfor havde Winston Churchills taler ift. "TheBlitz" en betydelig indflydelse på den engelske be... -
SSO i Matematik
ForumindlægHej, ved godt der måske stadig er lang tid til december, hvor man skriver SSO men sidder og tænker på det nu. Jeg har tænkt mig at skrive i MAT har det på A niveau, er ikke specielt go men sådan normal. Er der nogle der kan anbefale at skrive sso i matematik, og hvad emne er godt, jeg tænker li...
