Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11061 til 11080 af 176852
-
religion eksamen :/ hjælp
ForumindlægHej alle. jeg skal til eksame i religion i morgen, men er lidt i tvivl om noget. i min klasse har vi haft om de store religioner, altså jødedommen, kristendommen og islam og derudover har vi også haft et lille projektarbejde om andre religioner, som scientology, new age, jehovas vidner osv. mit s... -
Kortfilm til eksamen!
ForumindlægHej alle! Jeg har været så "heldig" at trække kortfilm til eksamen.. Det eneste problem er bare at jeg har været syg i hele den periode vi arbjedede med kortfilm, hvilket desværre gør jeg er en smule " ude af stand" til at gøre mit bedste. Mit spørgsmål er: Hvad er godt a... -
Fransk eksamen
ForumindlægHej. Nogen, der ved, hvordan fransk eksamen foregår på gymnasiet? Går i 1.g og har det på B-niveau. Altså fortsætter. -
Fysik eksamen???
ForumindlægJeg skal op til eksamen i fysik her efter 2.g - hvilket er meget skidt.Hvordan er det lige, at en eksamen foregår? Den lærer vi har haft fandt det ikke lige vigtigt at forklare det. Kommer man altid op i en rapport? Skal man lave det forsøg man evt. kommer op i?Håber der er nogen, som ved lidt om... -
Dansk eksamen
ForumindlægOkay, så jeg skal til en mundtlig dansk eksamen om et par dage. Hvad er godt at huske til sådan en eksamen -
Opgavespørgsmål i kemi til spektrofotometri forsøg (farve)
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål til en kemi opgave jeg mangler at svare på. Det er et forsøg omkring spektrofotometri og spørgsmålene lyder sådan her: 1. Forklar hvorfor nogle kemiske stoffer har en farve. Vælg et organisk og et uorganisk stof evt Cu-ionen. 2. Hvilke krav skal man stille til en prøve... -
5 kemi spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg sidder altid fast ved disse typer af opgaver, så er der nogen som kan hjælpe med en forklaring på hvordan de skal løses? Ved neutralisering af 100 mL 0,2M HCL skal der anvendes..... 2mL 1 M NaOH 10 mL 1 M NaOH 20 mL 1 M NaOH 100 mL 1 M NaOH 200 mL 1 M NaOH Hvis 5 mikroliter af e... -
Organisk kemi - forbrænding
ForumindlægOpskriv et afstemt reaktionsskema for forbrænding af 2,3dimethylpentan Dette har jeg fået til C7H16 + 11O2 —> 7CO2 + 8H2O er der rigtigt? Resten af opgaven lyder: Hvis du har 7,3g O2 hvor mange g 2,3-dimethylpentan skal der bruges og hvor mange mL CO2 dannes der (200°C, 1,0 bar) Håb... -
HJÆLP REDUCERING (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b)
ForumindlægHej Hvordan reducerer man følgende udtryk: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b) Gerne med forklaring -
hjælp til kemi opgave ,s
ForumindlægOpskriv reaktionsligningen, med før og efter skema og beregn følgende: Hvad bliver den aktuelle koncentration af [H3O+(aq)] ved blanding af : 25 mL 2 M HCl(aq) og 10 mL 2 M NaOH(aq) Før Efter -
Eksamen i Oldtidskundskab
ForumindlægHej med jer :D Jeg skal op til old eksamen her om en to ugers tid. Eksamen foregår sådan at jeg kommer ind og trækker en kendt basistekst og en perspektivtekst eller 1-2 basismonumenter og 1-2 perspektivmonumenter :D basisteksten og basismonumenterne skal self. analyseres og perspektiveres ... -
Dansk Eksamen (Haster)
ForumindlægJeg tænker på, hvis man formår at analyserer en tekst i eksamen, godt som muligt og fortolker, og man ikke kan finde eller har en perspektiv tekst man har gennemgået i klassen, trækker det meget ned? Hvis man springer perspektiverings delen over. For jeg har hørt af en ven, at han stadig fi... -
HJÆLP TIL FRANSK EKSAMEN!
ForumindlægHjælp til fransk eksamen (24-timers) den 20. maj. Jeg vil høre om der var et fransk geni blandt jer på studieportalen, som måske vil være så godhjertet at hjælpe mig i nød den 20 maj. Jeg trækker spørgsmålet den 20 maj (en tekst) og skal så forberede en fremlæggelse omkring den tekst. Det jeg ge... -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægJeg har (som den kæmpe idiot jeg var) ikke hørt ordenligt efter da min lærer forklarede os hvordan fysik c eksamen foregik. I know - stupid. Jeg ved jeg skal holde mit oplæg på 5-7 ( det som jeg trækker dagen før) og at de kommer med et ukendt bilag. Altså får man lige 2 min til at kigge på de... -
Mundtlig eksamen
Forumindlæggoddag kære bruger.. Står her og skal til dansk eksamen om nogle dage, og er ikke så skarp til det fag. så tænkte om nogle af jer havde nogle tips? Hvad skal jeg fokusere på? Hvad er godt at kunne perspektivere til inden for de forskellgige perioder, altså er det historiske der sker i denne peri... -
Tværfaglig eksamen
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til den tværfaglige eksamen i 9. klasse. Jeg skal blandt andet komme ind og få svaret på følgende spørsmål i fremlæggelsen. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak. Hvad er årsagen til den kraftige befolkningstilvækst frem mod 2050, og hvor vokser den mest? ... -
Terminsprøve og eksamen
ForumindlægHej jeg har snart terminsprøve og senere hen eksam Men har i nogle hjemmesider hvor jeg kan øve det hele Som dansk engelsk matematik osv til 9 klasse ;) -
Spørgsmål om eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal til eksamen i næste uge, hvor jeg får en ukendt tekst som jeg skal analyser, så ville høre om nogen havde en analysemodel? Vores emner er: Growing up Fantasy Food Ved fantasy er det vel bare Aktantmodellen jeg skal bruge? :-) -
Religions eksamen
ForumindlægHej.. eg skal op i religion og jeg er ret nysgerrig efter at vide hvordan denne eksamen foregår.Hvor meget forberedelstid har man? Og hvor lang er selve eksamenationen?Er der nogen der muligvis har en ide om, hvordan et eksamensspørgsmål kan være udformet?På forhånd tak. -
Eksamen - Undertrykkelse
ForumindlægOppression altså undertrykkelse Jeg har trukket undertrykkelse til min engelske eksamen, men jeg er ret blank ift. hvad jeg kan snakke om, så smid alt hvad i har, omkring idéer til undertrykkelse. K.H Freja
