Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11121 til 11140 af 34041
-
efter gymnasiet????
Forumindlæghvad skal I efter gymnasiet?jeg har selv overvejet HH, men ved ikke rigtigt endnu? har I nogle foreslag til hVILKEN UDDANNELSE man skal vælge?selvfølgelig afhænger det af hvad man interesserer sig for, men alligevel. er man helt fortabt, hvis man går ud med et snit på omkring de 7,5? kom gerne me... -
Jeg er bange for..
ForumindlægJeg er bange for at få dårlig standpunktskarakter.I Dansk siger jeg meget. I skriftlig har jeg fået følgende: 8/9, godt, 8/9, godt, set, udsædvanlig godt, godt, godt arbejde, 7/9, I math siger jeg også meget. I skriftlig har jeg fået følgende :7,8,7,8,7,11, 10, I Fysik/Kemi siger jeg også meget. ... -
bestem parameterfremstilling for m
Forumindlægi et koordinatsystem i rummet er to planer givet ved ligningerne:x-y+z-2 =02x+3y+z-11=0De to planer skærer hinanden i en linje m.bestem paarmeterfremstilling for m.jeg kunne ikk lave opgaven er der nogen der gider at hjælpe? -
Efter 3.g?
ForumindlægHej.. Hvad skal i, gymnasielever efter 3.g?det ku være spændende at vide (: -
Procent
Forumindlægjeg har fået denne måde at regne på.. Men jeg kender den ikke, og jeg må ikke bruge andre.. Nogen der kan hjælpe?? Skal finde ud af hvor meget den her er faldet i procent: fra 38388 vielser i 2000 til 30389 vielser 2016. og hvor meget den her er steget i procent: 14381 2000 skilsmisser til 1714... -
Cash flow
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål vedr. cash flow. Jeg skal beregne et cashflow for årene 2016 og 2017. Der er lagt budget for 2016 og 2017. Jeg skal antage at budgettet bliver overholdt. Derudover har jeg en ordre, som forventes færdig med 1 måneds forsinkels, dvs. 30/1 2018. Skal jeg modregne de... -
Differentialligninger
ForumindlægEr kommet lidt dårligt fra start her i 3.g, og specielt i matematik halter jeg lidt efter. Derfor spørger jeg nu, om der er nogle der er i stand til lige at give en hurtig, forståelig gennemgang af differentialligninger. Det ville måske hjælpe til et bedre overblik over det jeg sidder og læser i... -
Almene studieforberedelse
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene Dansk og Engelsk i AT - 2016 med fokus på "grænser" Men jeg kan bare ikke tænke på et emne, hvor man kan bruge begge fag. Kan nogen hjælpe? -
Kemi eksamen
ForumindlægHey derude Er der nogen som tilfældigvis ligger inde med eksamenssættet fra 2016 i kemi? Jeg skal nemlig op d. 2 juni og ville gerne se på den fra i år. På forhånd tak -
Fejlkode CF01: Ansøger for ung til støtte.
ForumindlægHej alle, jeg fyldte 18 d. 5 oktober 2016, men jeg får denne fejlbesked når jeg prøver at søge om SU. Nogen ide om hvordan det kan være? -
SRP HJÆLP MOD BETALING BIOTEKNOLOGI OG HISTORIE A
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at skrive min srp opgave 2016, så ville lige spørger om der nogen her som er gode til det og især i disse fag bioteknologi A og Historie A? tak på forhånd -
Spørgsmål om skriftlig prøve
ForumindlægHej alle, Jeg skal lave en skriftlig fysik/kemi prøve i morgen - Min lærer har sagt at den er fra december 2016. Er der nogen som har prøven eller ved hvad den handler om? -
Spørgsmål om skriftlig prøve
ForumindlægHej alle, Jeg skal lave en skriftlig fysik/kemi prøve i morgen - Min lærer har sagt at den er fra december 2016. Er der nogen som har prøven eller ved hvad den handler om? -
Gammel eksamensæt
ForumindlægHejsa folkens. Jeg skal snart til Fysik skriftlig eksamen på HTX Jeg vil høre om der muligvis er nogen som har eksamensættet som blev givet til htx eleverne i år 2017 og 2016 -
konfidensintervallet
ForumindlægHej derude. Sidder med denne opgave og ved ikke helt hvordan jeg skal starte. Har søgt på hvad konfidensinterval er men opgave er stadig uklar nogen der måske kan hjælpe? På baggrund af en stor undersøgelse antages det, at 34% af de 8-årige i Danmark havde en mobiltelefon i 2011. I 2016 ønskede... -
indekstal
ForumindlægHej Nogen kan hjælpe mig? med Figur 1 viser os indekstal for 2016, med 2015 som basisår. Beskriv med ord, hvad vi kan læse ud af figuren. -
Konfidensinterval
ForumindlægJeg har brug for hjælp til b i følgende opgave; På baggrund af en stor undersøgelse antages det, at 34 % af de 8-årige i Danmark havde en mobiltelefon i 2011. I 2016 ønskede man at undersøge, om andelen af 8-årige med mobiltelefon havde ændret sig. Man udtog en stikprøve på 200 blandt 8-åri... -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
SRP
ForumindlægHej! :) Jeg skal snart til at vælge SRP-emne + fag. Jeg har matematik og kemi på A-niveau (og intet falgfag på B-niveau). Det betyder, at jeg enten vil skrive i Kemi-matematik eller kemi-historie. Er der nogen, som har nogle idéer til et spændende emne? (Der skal helst ikke være alt for meget ma...
