Søgning på: tysk notater. Resultater: 11201 til 11220 af 18469
-
Tidslinje til engelsk (også gerne dansk)!!!
ForumindlægJeg søger en tidslinje til engelsk (og også gerne dansk), som jeg kan bruge til eksamen, så jeg lige hurtigt kan sætte teksterne ind under en periode (romanticism, postmodernism, osv.) - jeg vil også blive rigtig glad for et link, hvor jeg selv kan lave notater ud fra :) .. Jeg har søgt meget på ... -
globaliseringsspørgsmålet - idéer?
ForumindlægHvis I blev bedt om at skulle være politisk rådgiver for Fogh og skulle skrive et notat der indeholder en begrundet stategi for, hvordan globaliseringsspørgsmålet skal håndteres i en kommende valgkamp... Hvad ville i så tage fat på? nogle idéer? Nogle der har hørt/ved noget interessant? Tak p... -
Alkohol - Alkohunden.
ForumindlægVi har haft en masse om alkohol de sidste par dage i skolen. Jeg er kommet til at blande mine papirer lidt sammen og har opdaget, at alle mine notater omkring alkohunden er væk. Det er noget med af man kan bygge (molekylebyggesæt) noget der ligner en hund under emnet alkohol? Nogen der kan hjæl... -
?
ForumindlægJeg skal op i musik på c-niveau snart, og jeg er helt forvirret. Så spørgsmålet lyder vel: - Hvad er det de dømmer én på ? Det ville være rart, hvis der var nogen, der havde nogle notater om nogle begreber eller en idé om, hvor man kunne finde det - for jo mere jeg sidder og søger efter det, ... -
Forklaring af termet 'Metanarrativ' og 'den store fortælling'?
ForumindlægHej derude! Jeg er godt igang med at lave notater til mit danskpensum, men har lidt besvær med postmodernismen, der laver opgør med 'metanarrativ' også kendt som 'den store fortælling'. Har kigget lidt rundt på nettet, men forstår stadig ikke helt hvad disse to termer går ud på. ... -
Fysik/kemi eksamen - Ethanol. HJÆÆLP!
ForumindlægHej ! Da jeg skal op i fysik/kemi eksamen her på torsdag, vil jeg lige have styr på emnerne, og have nogle forsøg klar. Men nu er jeg så nået til Organisk kemi (allkohol).. Og mangler et forsøg til ethanol, da jeg jo ikke kan nå at lave en gæringsproces. Det ville heller ikke skade, hvis der va... -
Idealgasligningen
ForumindlægJeg skal udlede idealgasligningen. Jeg har notater, men problemet er, at de snart er to år gamle og jeg har meget svært ved at forstå dem... Så jeg har søgt længe på nettet efter en udledning, men uden held. Er der nogen der kender et sted, hvor jeg kan finde hele udledningen? Det ville bare være... -
Billedkunst Eksamen!
ForumindlægHej alle (: Jeg skal op i billedkunst på tirsdag.. Jeg har den seneste uges tid brugt rigtig tid på at læse og skrive en masse notater, dog føler jeg at jeg mangler en del :( Hvad skal jeg særligt læse op på? Hvordan foregår sådan en eksamen egentligt? Jeg er rigtig nervøs, og har virkelig brug f... -
NV Prøve ??
ForumindlægHeej folkens Jeg går i 1g. Vi har NV prøve her d. 12 oktober .. Jeg har hørt, at den kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g. Så den er sikkert vigtigt.. Er der nogle af jer der ved om man må bruge notater eller hvordan er prøven ? Er det mundtlig eller skriftlig ?? Håber i svarer, da jeg vil f... -
Serie /Parallelkobling
ForumindlægSeriekobling: Rs =R1+R2+R3 (Sum) (Modstande i serie) Parallelkobling: R^-1p = 1/rp = (1/R1) + (1/R2) + (1/R3 Er der nogen der kan omformuler formlen for seriekoblingen og parallekoblingen med forståelige ord ? Det er notater jeg skrev ned fra tavlen og jeg er helt blankt nu hvor jeg skal skrive. -
Onenote til eksamen???
Forumindlæghej alle sammen jeg er lige startet i 9.kl og skriver alle mine notater i onenote, mit spørgsmål er om man må anvende programmet at have noter på til den skriftlige eksamen, fordi så vidt jeg ved synkroniserer onenote af sig selv og det er ikke tilladt at dele noter/dokumenter til eksamen hå... -
ustabil atomkerne
Forumindlæghvorfor bliver atomkerne ustabile? Jeg skal op til fysik-kemi eksamenen her på fredag, og jeg er ved at skrive om radioaktivitet. Jeg ved ikke, om jeg burde vide hvorfor, men jeg kan ikke rigtig få mine notater til at hænge sammen, hvis jeg ikke ved det. Håber I ved det derude, og kan forklare hv... -
Funktionstilvækst
ForumindlægHej alle Vi har om differentialregning lige nu på matematik A-niveau. Jeg var desværre syg i sidste uge hvor det blev gennemgået, og nu har vi så aflevering til om et par dage. Jeg har lånt nogle notater, men dem får man ikke meget ud af. Nogle der kan udregne funktionstilvæksten deltaY, når f(x)... -
FSA - Fysik
ForumindlægHej, er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig? Jeg skal snart til fysk eksamen i FSA i 9. klasse og skal læse om: syre og baser, madkemi, atomer og stråling, magnetisme og El. Vil gerne tage nogle korte gode notater, men ender altid med at skrive overflødige ting om emnet. Hvad er vigt... -
Revolution, michael strunge
ForumindlægHej folkens! jeg skal igang med at analysere Michael Strunges digt " revolution" og er lidt på herrens mark!! :( nogen der måske har nogle gode notater eller bare ved en masse om digtet her? jeg har også prøvet at søge på google, dog uden held :( Så det her er min sidste udvej! :) jeg h... -
Indespærret af Olivia Levison
ForumindlægHej :) Jeg sidder med min dansk/historie opgave som skal afleveres imorgen, og mangler kun min analyse. Har læst novellen 'indespærret' af Olivia Levison, men har lidt svært ved at forstå, hvad forfatteren gerne vil vise med den. Er der nogen som har læst den, og kan hjælpe? eller har nog... -
forståelse for anvendelse af trekassemodellen
Forumindlæghej alle sammen. jeg sidder og skriver lidt notater ned til samfundsfag, da jeg skal op til eksamen i det her på tirsdag. jeg er stødt på trekassemodellen og jeg har læst lidt omkring den osv men jeg forstår ikke helt hvordan man skal forklare den altså med et eksempel osv. så jeg håb... -
Romantikken Hc. Andersen
ForumindlægHej, Jeg har et emne i skolen som er romantikken, vi har fået omkring 12 forfattere og digtere og mig og en ven har valgt ROMANTIKKEN. Men vi vil høre om i har nogle gode links til nogle gode notater eller om i selv har lavet noget med romantikken og Hc andersen så vil gerne have jeres word :) .... -
Mellemøstkonflikten eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket mellemøstkonflikten i min 24 timers forberedelse. Er der nogen som har notater til kildeteksten "Krigen om Kuwait", Georg Bush: militær offensiv, november 1990 og Saddam Hussein: Alle kriges moder, januar 1991 og Vestens dobbeltmoral, Januar 1991. Maria -
Ligning med brøker
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg sidder her og repitere mine matematik notater og er nu kommet i et problem mht. ligningen; 2/3(8-1/x)=2 Hvordan skal jeg løse denne ligning? - Jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre for at få x til at stå alene. Håber en vil hjælpe mig, på forhånd tak.
