Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11301 til 11320 af 154034
-
Terminsprøver
ForumindlægHej. Jeg har terminsprøver hele næste uge, hvor der også er biologi og geografi med denne gang. Ved i hvad prøverne handler om. Altså er det sådan generalt om fagene eller er det specifikke emner? Hvad kan man øve på? :) -
Hjælp til eksamen - Hvad er alfa-, beta- og gammastråling?
ForumindlægHej Jeg skal snart op til eksamen i fysik-kemi, biologi og geografi. Jeg forstår ikke helt ved alfa-beta og gammastråling er. Jeg har prøvet at google lidt, men forstod det ikke. Er der en der kan forklare det på en børnevenlig måde. Tak på forhånd -
Reduktion
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal regne den ud eller hvad det bliver, er der nogen der vil hjælpe mig? Her er reduktonen: 8x - (3x-5x) + 2 (x - 6x) Jeg håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak :D -
Nem forklaring
ForumindlægHej er der nogle der har en nem forklaring på hvordan man starter en klumme og hvad skal der være i en klumme og til sidst fordan slutter man den af -
sygeeksamen 2009
ForumindlægHej alle. jeg vil spørge om der er nogen herinde der har lavet den dansk stil, som folk fik til sygeeksamen i 2009. Hvis nogen har den, så vil jeg meget gerne se den og læse den igennem. på forhånd tak. (stx) andreas -
MATEMATIK
ForumindlægKan nogen hjælpe med følgende opgave? Tak på forhånd :) -
Fagenes samspil (?)
ForumindlægJeg har en AT opgave om Pest . Fagene er historie og biologi .. Hvordan spiller/arbejder disse to fag sammen? - evt. i dette emne (?) Håber, at der er nogen der vil hjælpe :) -
Oversætnings vanskeligheder
ForumindlægHej jeg sidder og læser en biologisk tekst om pest bakterien, Yersinia Pestis, på engelsk. Jeg er så stødt på en sætning som jeg simpelthen ikke kan "oversætte" korrekt. "After proliferation and expression of various virulence determinants in macrophages, Y. pestis can be relea... -
Naturgeografi om fedt og sundhed?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksammen på fredag og skal fremlægge min evalueringsopgave som har følgende problemformulering: HVILKEN BETYDNING HAR FEDT FOR MENNESKET OG VORES SUNDHED? 1. Hvordan er fedt opbygget? 2. Hvilke problemer kan der være ved at indtage for meget transfedtsyre og mættet-fedts... -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k... -
SRP - Epigenetik(Go/no go)
ForumindlægHej allesammen. Jeg overvejer at skrive min kommende SRP i emnet ''Epigenetik'', så ville egentlig bare høre om der er andre, som har haft tidligere erfaring med dette emne? (Hvis i har nogle interresante vinklinger til emnet, må det også meget gerne komme med). - Det bliver nok ... -
figur 26
Forumindlægplease venner hjælp mig med disse opgaver.... 1. forklar hvordan ilten transporteres fra blodet til celerne og hvad er årsagen til transporten 2. hvad sker der med væsken i arterieenden? 3. hvad sker der med væsken i venenden? 4. hvilken betydning har proteinene i blodet? 5. hvilket stof tra... -
Karakterer
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørge om karakterer. hvad kommer med i gymnasiegennemsnittet? hvis jeg nu har et fag hvor jeg har fået 7 i årskarakter, men til eksamen fik jeg 10. hvad kommer så med i gennemsnittet? -
metode, rel+bio
ForumindlægHvilke metoder benytter man i henholdsvis rel og bio?? -
Hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak?? -
Lidt hjælp her
ForumindlægHvad forstås ved biologisk halveringstid ? -
Hvad er naturfag?
ForumindlægHej, kan et naturfag være naturgeografi? , og vi snakker om gymnasiale naturfag .. Håber der er nogen derude som gider at svare mig, på forhånd mange tak :) -
Fordøjelsessystemet
ForumindlægJeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi eksamen. Jeg har fået følgende spørgsmål: Gør rede for mave-tarmkanalens opbygning og funktion. Mave-tarmkanalen er det, det samme som fordøjelsessytemet? -
Eksames hjælp!
ForumindlægHej . Jeg har været uheldig (synes jeg selv) at trække biologi b niveau, som så er en af mine sidste eksamer inden jeg bliver matematisk student. Jeg søger derfor noget lektie hjælp mod betaling selvfølgelig. Mvh. Maria -
Hjælp til sin(v)=cos(v-90)
ForumindlægHej. Jeg har brug for forståelse til dette. Jeg skal kunne bevise det ud fra enhedscirklen, men det skal være skriftligt og ikke ved hjælp af billeder. Nogen der kan hjælpe mig ?
